Hallo meiden, Wij hebben sinds een paar dagen een puppy, Harry genaamd. Nu heeft Harry sinds 2 dagen af en toe wat bloed bij zijn poep. Ook is hij aan de diaree. Vandaag ben ik met hem naar de dierenarts geweest, en we hebben antibiotica en diareestoppers gekregen. Enkel, sinds wij thuis zijn is Harry helemaal veel bloed aan het poepen. Hij is natuurlijk nog niet zindelijk, maar het schoot wel al op. Nu heeft hij de laatste 3 uur al minstens 6x binnen gepoept. Het lijkt ook wel of er steeds veel meer bloed bij komt. Ben nu toch wel bang dat we morgen geen puppy meer hebben. Wat moet ik nu doen? De dierenarts dacht aan een darminfectie oid. Moeten we gewoon afwachten of moet ik wel wat doen? En wat? Alvast bedankt!
Ja, met garantie ook hoor. Die hebben we al gebeld, maar daar hadden ze ook geen idee. Hij heeft pas een kuur gehad, en die maakt de darmen schoon, dus zij dacht dat het daar van kwam. Ja, kan de dierenarts wel bellen, maar daar zijn we dus om 7 uur al geweest. Ben bang dat die ook niet kan helpen.
Ik zou toch echt even de da bellen en aangeven dat het ineens veel erger is geworden... veel sterkte!
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=337 Misschien heb je hier wat aan, maar neem altijd contact op met de dierenarts. Je dierenarts heeft als het goed is op een bandje ingesproken wie dienst heeft, sommige dierenartsen zijn ook 24 uur te bereiken en anderen werken samen met praktijken in de omgeving, waarbij er altijd iemand is die dienst heeft.
Bedankt Jo, De dierenarts had het idd over colitis. Harry is verder ook echt niet ziek, en de symptomen die er staan kloppen precies. Misschien toch nog maar even afwachten. Pfff..
Ik zou toch bellen. Daar zijn ze voor. Beter een keer bellen en gerustgesteld worden, dan niet bellen en morgen (misschien) een doodziek hondje aantreffen.
wij hebben ook ooit een hondje gehad die dit had en bleek parvo te hebben en is in schok geraakt en helaas overleden. het hele nest was gezond en ook mijn ouders waren naar huis gestuurt met een antibiotica. even na laten kijken meid want het kan iets ernstigs zijn. beter komen voor niks dan niet gaan en het blijkt iets ernstigs te zijn
Hallo meiden, We hebben toch besloten om het even aan te kijken, en het is vannacht prima gegaan. Lovewinnie, hij had niet alle symptomen van Parvo. Wel exact van colitis. in ieder geval huppelt hij nu vrolijk door de kamer.
Nou fijn om te horen dat het beter gaat en ik heb net ff in je album gespiekt en wat een droppies zo bij elkaar
Ik zou als het om mijn hondje gaat meteen naar een andere dierenarts gaan. Het zou giardia kunnen zijn, maar veel dierenartsen zien dit over het hoofd, waardoor er veel te lang mee aangemodderd wordt. Zeker een pupje is heel erg snel uitgedroogt, plus ze zijn, net als baby's, minder weerbaar voor ziekten en in dit geval, parasieten. Giardia kan dacht ik ook mensen besmetten, dus dat is nog een reden om naar een andere dierenarts te gaan. Je kunt hem of haar dan vragen of zij een "snaptest" willen doen, daar kunnen ze meteen mee bekijken of je pup giardia heeft. Hij zal dan metrazol of panacur tabletten krijgen waarmee de giardia bestreden wordt. Op internet kun je meer info vinden, als je "giardia" intypt bij google. Beterschap voor je pup!
hoi hoi Ik weet vanwege mijn opleiding dat pups dit wel vaker hebben en dat het vaak loos alarm is!Wat ik aan tips kan geven zolang als de pup goed eet een drinkt hoef je niet gelijk naar de dierenarts te rennen.De kans ik groot dat de pup iets te eten heeft 'gekregen' tijdens het uitlaten iets van de straat bijvoorbeeld.Zijn de maag en darmen van streek.het kost je gelijk een hoop geld vooral met feestdagen.De dierenarts doet er vrij weinig aan. Het kan namelijk al komen door katten voer omdat dat te zout is voor een hond. Wat ik je wel kan aan bevelen is: Geef als de pup nu weer diaree heeft.Eens een snee witbrood met een klein beetje lever pastei.Dit stopt en maakt de maag en darmen rustig. groetjes
Ja, als ie last heeft van diarree kan dit helpen. Maar als mijn pup bloed zou poepen, zou ik geen seconde afwachten maar direct de dierenarts bellen. Of nee, nog beter: de faculteit in Utrecht! Ik heb ze gezien, hondjes met parvo en andere enge ziektes, dat wil je graag snel verholpen hebben!
Ik wou net zeggen, lijkt me niet heel handig advies bij een pup die je net twee dagen hebt! Direct de dierenarts bellen als het minder wordt. Je geeft aan dat je je pup bij een 'fokker' weg hebt met garantie....een fokker of een broodfokker?!