Mijn poes heeft net een muis gevangen

Discussion in 'De lounge' started by Josien, Apr 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    :pale: Gedverderrie...! :pale:

Hoor ik net van alles piepen... Wat blijkt: loopt mijn jongste kat met een muis in haar bek. De hele dag heeft de achterdeur open gestaan, dus ik vrees dat er eentje de weg naar binnen had gevonden. Nou, was geen goed idee van die muis, want dat was de laatste dag van zijn leven.

Ik heb geprobeerd de muis nog te redden, maar helaas wilde Pien haar niet meer loslaten :(. Nu heeft ze zelfs bedacht dat ze de muis ook wel gewoon op kan eten, gadverdamme! Ik weet dat het de natuur is, maar ik vind het eigenlijk wel zielig...

Hieronder de dader: ;)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Das wel een hele schattige en snoezige dader moet ik zeggen.

Maar ieuw, alleen al het idee dat ze een muis opgegeten heeft!
    (zie gelijk voor me hoe die tijgers zo een antiloop aan het oppeuzelen zijn :) )
    Idd ook wel zielig voor het muisje! Gecondoleerd voor de muizenfamilie!

3. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou, ik ben snel ff naar beneden gevlucht, maar mijn man zag alleen nog een staart en twee achterpootjes uit haar bekkie hangen :pale: terwijl ze lekker aan het peuzelen was. Voor mij was het genoeg om nu de rest van de avond met opgetrokken benen en zonder honger op de bank te zitten :(...

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    ach dat gebeurt hier regelmatig, dode en levende muizen.

zelfs tijdens mijn bevalling vorig jaar... ik stond boven weeen op te vangen en mn vriend lag beneden op zn buik omdat onze kat een levende muis naar binnen had genomen en die onder de bank was gevlucht en op dat moment stond de vk voor de deur..

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ieuw, idd dat bedoel ik dus met alleen al het idee, dat dat muisje nu dus in jou poezenbeest zit. Sterkte! ;)

6. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Applaus voor de poes van Josien! =D>

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Hihi, dat is hier dagelijkse kost! Onze kat ging eerst altijd overdag naar buiten en 's nachts lekker binnen bij ons op bed. Maar sinds ik bevallen ben er we er dus voor nachtvoedingen uit moesten, wilde Spock dus naar buiten. Dus we lieten hem maar gaan. Alleen ging mijn zoontje opeens de nachten doorslapen maar de kat stond dus elke nacht mooi aan de deur te miauwen om naar buiten te gaan. Daar hadden we dus even geen zin in. Dus maar een kattenluik gemaakt. Gevolg: elke ochtend een dode muis op de keukenvloer, ofwel in zijn geheel, of alleen de ingewanden. Later maakte hij het helemaal spannend: hij bracht ze levend mee naar binnen. We zijn wel 6 avonden op muizenjacht geweest in de woonkamer. Zelfs de voering van de gordijnen zijn aangevreten door een muis. Das minder... Dus nu gaat het kattenluik zodanig dat hij wel naar buiten kan, maar niet meer naar binnen... Geen muizencircus 's nachts als wij in bed liggen... Dan maar even buiten wachten totdat de baasjes opstaan 's morgens...

8. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hoezeeee \:D/

Nee echt, gedver.. Word al beroerd als ik er aan denk.. :(

9. Sahara

Sahara Niet meer actief

hihi my too!

ik kan er echt niet tegen moet er geen een zien :-& (muizen he) niet in huis en schuur.
    hihi dan ben ik weg... :)

liefss

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

=D> =D> =D> Ik applaudiseer mee =D> =D> =D>

Groetjes, Didier

11. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    aahhh kleine poesjes worden groot ......ik vrees alleen dat ze het achterlijf niet op zal eten ...tenminste die van mij laten het liggen ..

ik hoop voor je dat het bij de muizen blijft ......die van mij komt tegenwoordig ook thuis met vleermuizen ....aach ja is ook een muis toch ? ;)

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Ik vind hier regelmatig van alles bij de achterdeur.. Muizen, mollen, vogels (in verschillende maten) ratten en laatst had onze oudste poes een lief klein konijntje te pakken... :(

Het is de natuur, maar het blijft akelig om te zien,....

13. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    Wel fijn dat Pien hem gelijk even oppeuzelt. Ik krijg de beesten altijd als kado. Kippen zonder kop, vogelbaby'tjes... viessss

14. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    :confused: :^o Uhhhh nee geen kippen zonder kop, maar kikkers zonder kop :)

15. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

Nov 27, 2007
    541
    0
    0
    Hier kwam er 3 maand geleden 1 binnen met een halve muis en legde die zo naast me neer op de bank... Geloof me ik heb me toch gegild de buuf dacht dat er iets ernstigs aan de hand was...( was t ook wel voor mij haha) .. Ik heb de hond opgetilt en de telefoon meegenomen mee naar buiten .. En snel mn paps gebelt haha die heeft hem voor me weggehaald.... daarom hebben wij geen kattenluikje meer ;) Ze mauwen wel als ze naar binnen willen :)

16. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Pff...krijgen ze n keer n kadotje van hun huistijger.... :rolleyes:

:)

Overigens probeert onze dwerg pincher t zelfde te doen :(

17. suusje

suusje VIP lid

Oct 7, 2005
    5,368
    0
    0
    Almere
    ja ze zijn met liefde gebracht haha, maar het ziet er alleen niet altijd smakelijk uit :)

18. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mijn kat heeft een mand met een diepe rand, haha dat rijmt. En toen ik thuis kwam zat hij daar in te graven. Hij had dus ook een muis gevangen en in zijn mand verstopt :confused: .

Daarna wilde hij ermee door het huis lopen, maar ik heb hem toen opgesloten in de hal. En elke keer dat ie hem los liet dacht ik dat ik het muisje kon vangen en buiten kon zetten. Maar hij pakte hem gelijk weer in zijn bek.

Een half uur later zat hij te mauwen in de hal. Hij was klaar met de muis. Die had hij dood gebeten. :(

In mijn album staat een foto van mijn kat: Monster.

19. Niet meer actief

Ach toen de maine coon nog leefde en ze was een nachtje buiten lag het grasveld vol met spitsmuisjes. Record was 7. Ook bracht ze wel huismuis mee en dan vrat de andere kat ze op. even zo met vogeltjes. Nu krijgt de kat die we nog hebben af en toe een eendagskuiken uit de vriezer, vind ze lekker en is gezond. Ze is te lui om zelf de verse hapjes te vangen.

20. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb niks meer terug gevonden in huis, dus ik vrees dat ze hem echt helemaal heeft opgevreten. Al heb ik vannacht toch niet echt lekker geslapen hoor ;)...

De tijger loopt nu weer buiten, dus ik ben benieuwd waar ze vandaag of morgen weer mee thuiskomt ;).

Liefs,
    Josien

Share This Page