Kat miauwt de hele nacht.

Discussie in 'De lounge' gestart door tinke, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Hallo,

Ik had even een vraag. Onze kat heeft vannacht de hele dag zitten miauwen en ik heb dus gewoon géén oog dichtgedaan. Het probleem is namelijk dat ze bij ons achter de muur kan komen. We kunnen daar verder niks aan doen, want waar ze achter de muur klimt is zeg maar niet ons huis en er ligt allerlei bedrading, dus niet echt simpel om dat een beetje fatsoenlijk af te sluiten. Bovendien komen de katten van onze buren daar ook (geen last van)
    Maar goed, de kat zat vannacht dus weer achter de muur en zat maar te miauwen en te miauwen achter een klep die in ons huis open kan. Ik werd er om het halfuur wakker van en heb op een gegeven moment de kat maar weer binnengelaten via die klep, omdat ze gewoon weigert via de voordeur terug te komen. Maar is ze éénmaal binnen begint ze weer te miauwen bij die klep, dus ik die klep gewoon opengehouden. Uiteindelijk zit ze weer in die muur en gaat de hele nacht verder met miauwen terwijl ze nu in en uit het huis kan met die klep open. Het probleem is gewoon dat gemiauw (geen slaap) en mijn man en ik krijgen ongelofelijke ruzie steeds om die kat, omdat hij de kat zelf al niet echt mag (hij houdt niet van katten en ziet dus alleen maar de negatieve kanten) en de stress schiet hier echt omhoog. Het is nu zo erg dat ik en hij erover nadenken om maar gewoon uit elkaar te gaan. (Dan speelt er natuurlijk wel meer dan alleen die kat) Maar de kat is één van de belangrijkere dingen.
    Ik ben er zelf op tegen om die kat maar weg te doen aan iemand anders. Zou ook niet zo 1,2,3 een betrouwbaar iemand weten en ik wil het ook gewoon niet. Maar mijn man heeft nu al echt moordneigingen richting die kat toe, alleen maar omdat hij alleen maar de negatieve dingen van die kat ziet. En hij spreekt ze ook echt uit, nou dan laat je mij uit mijn vel springen.
    Maar goed, weet iemand een manier om die kat in godsnaam te laten gehoorzamen of andere manieren om hier een einde aan te maken? Moet ik trouwens toegeven aan mijn man en die kat onderbrengen bij iemand anders, terwijl het op zich een hartstikke lief beest is of moet ik zeggen dat mijn man zelf zijn gevoel richting die kat moet gaan veranderen?
    O ja, een ander probleem met die klep is, is dat hij niet steeds open kan, vanwege de katten van de buren en bovendien zit de klep ook nog waar de baby straks komt te slapen. We willen die klep gewoon dus dichthouden als het even kan.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Even een vraagje: Is de kat gecastreerd/gesteriliseerd (weet niet of t een mannetje of vrouwtje is). Daar kan het namelijk van komen, dat miauwen, het is nu namelijk de tijd om te paren en worden de vrouwtjes dus krols (als ze niet geholpen zijn) en de mannetjes hebben er dan ook wel zin in. Met een heleboel herrie tot gevolg.

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    En als je je kat 's nachts binnen houd? En eventueel het kattenluikje dicht te maken?

4. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    @mermaid Nee, de kat is niet gesteriliseerd. Maar overdag doet ze het namelijk niet, dan kan ze gewoon lekker wel rustig op de bank liggen en zit ze niet constant te miauwen (nu dus wel). Ik wil de kat al een tijdje laten steriliseren, maar dat gaat niet qua tijdgebrek (oke, dit klinkt als een slap excuus) Wat ik bedoel is dat mijn man alweer een tijdje steeds in de kost zit en hij nooit op tijd thuis is om die kat daarvoor weg te brengen. Ik kan dat zelf niet doen, het is te ver weg en dat is niet te doen die afstand op de fiets met een kattenmand. Maar ik denk niet dat het om krolsheid gaat eerlijk gezegd.
    @ moonlight159 Ik probeer de kat 's nachts ook binnen te houden, maar dan gaat ze net zolang aan die klep ziten krabben en miauwen tot ze eruit mag. Het is trouwens geen kattenluikje ofzo. Op een gegeven moment krijgt ze die klep altijd weer open. Bovendien krijg ik die kat 's avonds niet eens het huis in, want dan luistert ze gewoon niet en achter de muur klimmen kan niet.
    Het was ooit een binnenkat, maar mijn man wou graag dat het een buitenkat werd en nu is ze er echt één.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij ons deed onze kater dat s'nachts, we hebben toen aluminiumfolie voor de deur gelegd. een week lang gedaan en nu is het over.
    vindt trouwens wel dat je man heel heftig reageert....

6. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    @ Marieke1983
    Mag ik vragen wat die aluminiumfolie dan voor effect heeft? Ik kan het voor en achter die klep leggen natuurlijk, maar dan kan ze nog steeds wel die muur in.
    Ik vind ook dat mijn man veel te heftig reageert, daarom hebben we ook zo'n verschrikkelijke ruzie. Ik vind niet dat je moet zeggen dat je een kat de nek om wil draaien of dreigen dat je het een keertje gaat doen als het zo doorgaat. Het is in ieder geval een heel erg complexe situatie op het moment, maar ik krijg mijn man niet aan zijn verstand gepeuterd dat het, wat mij betreft, meer aan hem ligt dan aan de kat. Probeer ik dat wel, dan is het altijd: dat ik meer om die kat geef dan om hem en dat ik maar moet gaan samenwonen met de kat en dat hij hoopt dat de kat dan de huur betaald.
    Dat je katten geen leuke beesten vind, prima, maar ik vind dat je best je best kan doen om deze specifieke kat wel leuk te vinden. Deze kat heeft nog nooit wat raars gedaan tegen hem.

7. Marieke1983

katten houden er niet van op folie te lopen. ik weet niet of je dat rondom die muur kan leggen? onze kat kon daardoor niet meer bij de deur komen. desnoods leg je er enkele vierkante meters mee. maar het is lastig voor ons te begrijpen hoe het er precies uitziet.

wat je man betreft: je schreef al dat er meerdere problemen zijn en misschien is dit de uiting ervan? zelfs als je niet van katten houdt kun je nog zo respectvol zijn naar je partner toe dat je een huisdier nota bene accepteert. heel kinderachtige reactie van hem!

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als ze alleen in t voorjaar zo miauwt denk ik wel dat t met krolsheid te maken heeft eerlijk gezegd, maar als ze t altijd al doet, dan betwijfel ik t inderdaad.

9. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Dames,

Ik heb in ieder geval een afspraak gemaakt voor een sterilisatie. Woensdagavond breng ik haar erheen en donderdagavond kan ik haar weer ophalen. Ga ook sowieso die aluminiumfolie proberen, maar ik denk niet dat het gaat lukken op de plekken waar ze achter de muur kan komen. Het is ook heel ingewikkeld om uit te leggen hoe het er hier uitziet, aangezien dit geen rijtjeswoning is, maar een gelijkvloers appartement boven een boerderij. Als we een aparte woonkamer hadden was er eigenlijk niet zo'n probleem geweest, maar helaas.
    Als de kat krols is gedraagt ze zich heel anders dan zoals ze nu is. Nu is het echt alleen maar het miauwen en verder nergens geen problemen mee. Ze heeft helaas van de vrijheid geproeft door veel buiten te zijn en nu heeft ze door de andere katten ook ontdekt dat ze achter die muur kan komen.
    Ga in ieder geval aluminiumfolium leggen en de kat laten steriliseren.

10. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Eventjes advocaat van de duivel spelen:

Als ik het zo goed begrijp dan wil je dat je man van jou kat gaat houden, terwijl hij geen kattenpersoon is?
    Onder het mom van 'hij houd van jou en moet dan maar ook van jou kat gaan houden'?
    Een beetje egoïstisch, vind ik.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je man nu veel minder van je kat kan velen, nu je zover in je zwangerschap bent.
    Hij zal ook onder veel spanning staan.
    Jij wordt mama, maar hij wordt papa.
    Dat is voor beiden heel eng en spannend!
    Misschien een idee om te vragen hoe hij dat vindt?

Maar als hij je uiteindelijk voor de keuze gaat stellen, de kat of hij, voor wie zou je kiezen?
    De papa van je kindje, of een huisdier?

Voor mij zou het antwoord heel duidelijk zijn, hoe moeilijk ook.
    Wij hebben onze katten toch de deur uitgedaan, dat deed heel veel pijn, maar was toch (voor ons) de juiste beslissing.
    Mijn kindje en mijn man gaan vòòr huisdieren.
    Maar dit is mijn mening.

11. Marieke1983

ervan houden gaat idd te ver, maar de opmerkingen die hij maakt over de nek omdraaien en gaan samenwonen met de kat zijn gewoon kinderachtig en respectloos. als je niet eens voor je vrouw een kat ( die er waarschijnlijk toch al even is?) kunt accepteren in huis gaat er iets niet helemaak goed geloof ik.

ik heb ook huisdieren die mijn vriend ronduit irritant vindt, en mijn vriend heeft heel intensieve hobbies die ik echt verschrikkelijk vindt. maar ja, als dat alles is....

nu weer ontopic: ik hoop dat het helpt en je kat wat rustiger wordt. meestal worden ze dat wel als ze "geholpen" zijn!

12. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Hallo laidydaisy,

Geen probleem hoor: advocaat van de duivel. Ook een mening voor de andere kant van het verhaal.
    Ik wil niet dat mijn man van die kat gaat houden, hoeft echt niet, maar als hij die kat gewoon accepteert zou dat al een stuk fijner zijn.
    Mijn man heeft eigenlijk vanaf het begin dat die kat er is al goed duidelijk gemaakt aan de kat dat hij haar niet mag en ik denk dat die kat dat duidelijk aanvoelt. Dat was ook al voordat ik zwanger was. Mijn man kan het eigenlijk al niet hebben als die kat gewoon in huis is. Nou is het zo dat toen de kat hier in huis kwam, we de eerste dag geen kattenbak hadden dus heeft ze toen per ongeluk op het bed gepoept. Daarna nooit meer voorgekomen, want ze is gewoon hartstikke zindelijk. Als de katten van de buren hem in de weg lopen, kunnen ze een schop krijgen. En de grappen over het overrijden van dieren in het algemeen vind ik ook niet lollig. Mijn man zegt dan altijd: had hij daar maar niet moeten lopen. Hij rijd niets met opzet over hoor.
    Het is niet zo dat de kat een gevaar is voor andere mensen. Ze krabt nooit of iets anders, ze is enkel enorm vervelend met dat gemiauw. En daar is ze pas mee begonnen sinds we (ik en de kat) bij mijn man wonen. En eerst was het gewoon enkel als ze krols is, maar wat ze vannacht deed komt eigenlijk anders nooit voor.
    Vannacht vond mijn man het gewoon nodig om heel hard op de vloer te stampen, enkel en alleen, omdat ze aan het eten was (dat was na de ruzie en het gemiauw). Sorry, maar dat vind ik gewoon kinderachtig.
    En over het kindje dat er aan komt. Daar is hij eigenlijk gewoon heel relaxt over. Ik maak me er drukker om dan hij. Ook heeft hij, raar om dit te zeggen, al meer een band met ons kindje dan ik, of misschien wel gewoon een andere band.
    Maar mijn man gaat er bij voorbaat al vanuit dat de kat slecht zal zijn tegen dit kindje.
    Als hij mij voor de keuze zou stellen, zou ik dat ten eerste heel erg kinderachtig van hem vinden, maar ik zou wel voor hem kiezen, maar ik zou het hem zeker niet in dank afnemen. Gewoon, omdat die kat niemand niks doet, hij is enkel en alleen vervelend met dat gemiauw.
    Ik vind hem gewoon onnodig wreed met wat hij zegt. Vannacht deed hij even een kattenmiauwtje na en daarna zei hij *krak* Gewoon om mij te jennen, even het geluid nadoen van een brekend nekje. Serieus, als ik ergens niet tegen kan dan is het wel dierenmishandeling.
    Vannacht, toen die kat de hele tijd liep te miauwen achter die klep, zei ik tegen mijn man dat ik die klep open ging maken, want dat ik er gek van werd en dat ik niet kon slapen. (Hij had er geen last van, lag gewoon te slapen) Toen zei hij al: nou dan pak je een mes en dan snij je z'n stembanden door. Mijn man is er dus pertinent tegen dat ik die klep open maak, maar ik werd er vannacht echt niet goed van. Nou ja, en toen begon de ellende helemaal, want toen kon mijn man niet slapen. Maar ik vind het dus gewoon een zieke opmerking.
    Anyway, de kat loopt nu alleen om de aluminiumfolie heen, maar loopt er niet op (durft ze niet geloof ik) Verder is ze nu helemaal stil.

13. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ah, is hij zo tegenover katten? Schop geven aan welk dier dan ook vind ik ook niet kunnen.
    En wat hij vannacht deed tegenover jou, dat kan ook niet, vind ik.

Ik hoop voor je dat het trucje met de aluminiumfolie gaat lukken!

Maar voor je man is de kat dan een makkelijke weg om zijn ongenoegen te uiten over iets?
    Ik weet natuurlijk niet wat er nog meer speelt, maar dit met die opmerkingen en zo is wel heel kinderachtig in mijn ogen.

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vind dat ondanks dat hij die kat misschien niet leuk vind, en ook heus niet leuk hoeft te vinden hij het wel kn accepteren dat hij er is. Jij wilt het graag en iets wat jij graag wilt mag ik aannemen dat hij graag voor jou wilt waarmaken. Hij doet misschien ook wel din gen die jij niet leuk vind. En sorrie vind het beetje klootzakkerig overkomen. En als hij zo kinderachtig is dat hij je laat kiezen dan weet ik wel wat ik zou kiezen.......

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nou, ik zou dus nooit mijn twee poezen weg kunnen doen!!
    Dat vind ik nou zo laf...dan moet je geen poes nemen. Die beesten hebben ook gevoelens.

Ik vind dat je man ERG kinderachtig reageert. Alles wat die kat doet is verkeerd in zijn ogen dus het is een verloren strijd, vrees ik. Mensen die zo met dieren omgaan...brrrrrr. Ik zou er niet mee willen leven.

Wij moeten ook zo vaak ons bed uitkomen om bijv. de slaapkamerdeur open te maken voor onze 2 poezen want die slapen graag bij ons op bed. Ook wij hebben slapeloze nachten gehad toen ze krols werden (hele nacht miauwen...echt hard miauwen!), maargoed... dat nemen we graag voor lief. Want we willen die twee echt niet kwijt ;)

16. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    Het is inderdaad zo dat je man niet van je poes hoeft te houden maar hij kan het op z'n minst accepteren! Soms moet je iets voor een ander over hebben toch? En dan die kinderachtige opmerkingen (die voor jou wel pijnlijk zijn) vind ik niet netjes, hij weet hoe jij om het beestje geeft. Dan doe je zoiets toch niet?! :rolleyes:

Maargoed, jij geeft aan dat er nog meer dingen spelen (als ik het goed begrijp) dus misschien neemt hij de situatie met de kat zo serieus omdat hij met andere dingen ook zit en zo duidelijk probeert te maken dat het zo niet langer kan? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar hopelijk snap je het?! :)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Laat me raden, je man is niet met huisdieren opgegroeid? Ik vind zijn reactie ook erg kinderachtig, een beetje zielig zelfs. Maar goed, dat terzijde. Ik zou er voor zorgen dat die kat gesteriliseerd wordt, en snel. Dan neem je toch een taxi op kosten van je man :D naar de dierenarts. Voor je het weet zit je met een nest jonge katjes, de asiels puilen al uit en ik denk dat je man dan helemaal flipt als die kat jonkies krijgt. Dat miauwen kan er best mee te maken hebben en zo niet, dan zou ik het nog doen.
    Verder, is er geen andere ruimte in jullie huis waar je de kat neer kunt zetten 's nachts? In ons eerste huis heeft hij twee jaar lang in de badkamer geslapen, omdat hij ons anders wakker miauwde. Elke avond zetten we gewoon zijn mandje, water en kattenbak daar neer. Sinds we verhuisd zijn, doet hij het ook niet meer.

Deel Deze Pagina