zucht 4mnd... wat een gedoe...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piri piri, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Smorgens slaapje prima, begin middag, geen probleem, mar rond dit tijdstip begint alle ellende... Zooo huilen, krijssen. Is enkel stil als je bij dr ben maar he, voor ons ook etenstijd...ik vind t zo lastig,
    Sinds n paar dagen doet zr dit, en houd t vol tot uur of tien .. om gek van te worden (sorry)
    Overdag is t echt zo'n zoet kindje... Maar deze fase....pff

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je sig is wel heel toepasselijk ;) 't Moet maar zoals 't gaat! Hier at ik zelf eerder wanneer m'n dochter 's avonds huilerig en hangerig was, of mijn man en ik aten omstebeurt.

3. adi

adi Niet meer actief

Ze zit in de 4-maanden fase en wil s avonds gewoon bij je zijn en clusteren. Gewoon aan toegeven, ze heeft het echt nodig.
    Eten kun je bijv ook met baby op schoot of om de beurt.

4. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ow echt hè? Hier is mijn meisje ruim 5 maanden en geloof dat het nu iets beter word.... Hier uitte het zich vooral in veeeeel slechter slapen snachts en ook haar slaapjes overdag overhoop, daarbij wel een verkoudheid en aankomend tandje, maar zeker een week of 5 is dit al aan de gang.... Hoelang kan dit sprongetje duren?

Daarbij is ze ook gewoon super lief hoor :) maar merk dat het wel veeel vermoeiender is hihi

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    En eerder op bed leggen voor een derde slaapje? Zou dat helpen?

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn dochter bleek gewoon twee uur na de fles al weer honger te hebben. Dat duurde een dag of tien, nu is dat weer voorbij.

7. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ja hier ook eerder honger s'avonds.
    wij geven vaak overdag elke 4 u de fles, maar vanaf de fles van 15:30 u krijgt ze vaak om 17:30u alweer een klein flesje en dan om 18:45 u weer een flesje en daarna lekker naar bed.

als wij haar geen klein flesje tussendoor geven, en haar dus alleen om 15:30 u en om 19:30 u een fles geven,dan huilt ze veel tot
    19:30 u maar wil daarna ook niet slapen...dan zou ze bij ons ook huilen tot aan de laatste fles.

probeer het maar eens, t kan echt geen kwaad iets extra's te geven of de vroege avond fles gewoon eerder te geven en daarna lekker naar bed en dan wakker maken voor de laatste fles.

ben benieuwd of het werkt!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In de draagdoek tijdens het koken en eten helpt hier. Dan wordt hij wakker na het eten, heb ik mn handen vrij om dochter naar bed te brengen en breng ik hem een uurtje daarna naar bed.

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier zat de kleine gewoon altijd gezellig in de keuken bij ons tijdens koken en eten. In de kinderstoel (bloom). Etenstijd is altijd pittig geweest omdat mijn man vaak weg was. Dat is nu net de tijd dat veel kinderen wat onrustig zijn en niet slapen.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.954
    113
    Hier ook 4 maanden (bijna 5 ondertussen) en moeite met het 3e slaapje aan het einde van de dag. Wij proberen die nu iets eerder te "plannen".
    Tijdens het eten wil ze ook vaak alleen maar bij ons zitten, op alle andere plekken is het bleren.
    Wij zetten haar gewoon in de wipstoel bij ons, vindt ze prachtig om te zien hoe wij eten! :)

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Joh, gewoon om de beurt bij je houden. Hier een kleintje ook van 4 maand en die is idd ook onrustig rond die tijd, maar hier lukt het ook, met nog 2 rondlopende kids, dus komt helemaal goed.

12. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik denk dat ze in een enorme groeispurt zit..Mijn man had haar eersgister na 20:00 nog 65 gegeven (had net om 19:00 140 op)..
    En gister voor het eerst 2 schepjes bambix vanille pap door haar fles gedaan...en ze dronk toen om 19:00 210 op !!
    Vandaag drinkt ze ook als een malle..waar we normaal blij zijn met 120/ 140 dronk ze net ff met gemak 230 weg:$....

Hopelijk blijft het slechts bij voeding vragen en niet telkens huilen...:)..maar goed, wel zijn allang blij dat ze verder zooo zoet is..:p

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Toen mijn dochter die leeftijd had profiteerde ik er nog van dat ze mijn eerste was door te koken wanneer ze even lekker sliep ofzo, dus geen vaste tijd aanhouden met avond eten voor jezelf..
    En gewoon lekker bij je houden toch die kleine? Ze is pas 4 maandjes..

14. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Hier ochtend slaapje van 10-11.30
    Middag slaapje van 13-15.30
    En dan om 7 uur naar bed en geen fles meer om 22.00!
    Sliep gelijk door en huilt niet meer savonds!

Herken t probleem! Die laatste fles eraf wad echt een verademing! Voor ons maar ook voor haar! Als ze goed op gewicht is echt de moeite waard!

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier werd zo huilen rond 12 weken en op die tijd een teken dat hij rond 7 uur naar bed wilde. Soms zelfs eerder, maar nu zit hij tussen 7 en half 8. Hebben de eerste tijd ook ons eten verschoven, maar nu zit hij er in een speciale kinderstoel bij aan tafel. Is weer even nieuw, dus dan is hij even aan het spelen. Maar dat moet ook niet te lang duren.
    Volgens mij is je kindje gewoon doodop.

Overigens valt hij hier ook wel eens in slaap, bv in de box. Dat is maar heel even. Als hij dan wakker wordt, wil hij alsnog in bed. Als ik hem gelijk in bed leg, wordt hij niet wakker tot in de loop van de nacht (doorgaans dan). Later op bed leggen zorgt niet voor later wakker worden.

16. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Tot nu toe gaat t (nog) redelijk... Ze wil voornamelijk drinken.....gisteravod moest ik weg en toen ik om half 9 thuiskwam, zat ze bij manlief op schoot, nog wakker van fles van 7uur. Gelijk naar bed gedaan maar om half tien begon ze al...
    Toen maar borstvoeding om tien uur gegeven ipv elf uur.... En tukmonster als t is,moest haar echt om 7uur wakker maken net.
    Hehe, kon ik ook eens op tijd naar bed:)

17. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ons mannetje is de laatste weken ook erg vervelend einde van de dag, het begon toen ie overdag slechter ging slapen, inmiddels gaat dat wel weer redelijk. We zetten hem er altijd bij in ze kinderstoel als we eten en meestal gaat ie daarna naar bed zo rond 19.00uur. Wat bij hem goed werkt is Nijntje liedjes afspelen op de iPad, hij vind dit echt geweldig en is dan gelijk rustig en wij kunnen rustig even eten;)
    Wat ons mannetje ook heeft is dat ie een paar keer snachts huilend wakker word, hij sliep altijd door maar sinds 2 weken moeten we er constant uit, het is dan speen in ze mond en verder slapen, maar afgelopen nacht moesten we er wel 6x uit, dat is echt heel irritant...hopelijk gaat dat snel weer over, want boor het begon hoorde je hem nooit snachts.

18. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Gelukkig slaapt ze hier sowizo altijd door, al 2mnd. En ook geen speen. Dat vind ze niks, ze heeft n trouwe vriend gevonden in dr duim...

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Misssol, heeft hij niet gewoon honger?

Hier zit ze er met etenstijd bij, na het eten nog even in de draagzak en als de oudste op bed lig, doe ik haar langzaam in de pyjama en slaapzak en half uurtje later gaan we naar boven.

Deel Deze Pagina