Ik dacht eerst dat ik erythema nodosum had, maar volgens de arts is het een aderontsteking. Na even googlen wat het nu precies is schrok ik best wel. Moet nu 10 dagen 3x daags 600 mg slikken mocht ik last van mijn maag krijgen mocht ik ermee stoppen. Ik krijg het enge idee van bloedpropjes ect niet uit mijn hoofd. Hoelang duurt een aderontsteking? Ik weet het nu sinds afgelopen vrijdag en ga vandaag op vakantie. Het rode en harde onder de huid wordt wel minder en plekje is gelukkig niet al te groot. Heeft er iemand er ervaring mee?
Bij oppervlakkige aderontsteking hoef je je niet druk te maken om propjes. Behandeling met een ontstekingsremmer is dan afdoende. Je foto's zien er goed uit.
Heel erg dank voor je reactie het is inderdaad oppervlakkig. Duurt zoiets lang voordat het wegtrekt? Heb het nu zo'n week of 2 nog net niet. Ik dacht eerst dat ik gestoken was maar vrijdag toch maar naar de huisarts geweest. Vandaag ziet het er zo uit. Ik ben ook nog terug gegaan naar de huisarts voor meer uitleg maar mijn huisarts is man van weinig woorden werd er nog niet veel wijzer van en van Google werd ik heel erg bang. Dus ik dacht ik vraag hier om ervaring daar heb ik meer aan. Kan ik iets doen verder koelen of zo? Ik ben heel snel bang om dit soort dingen sinds mijn schoonbroer van 30 jaar plotseling overleed de dag na onze bruiloft daar heb ik toch een "tik" van gehad op dit gebied zeg maar....
Mijn dochtertje van 4 heeft dit gehad een half jaartje geleden in haar knieholte. Hoefden we niks aan te doen (ook geen ontstekingsremmers), in de gaten houden of het niet groter/erger wordt en verder niks. het is heel snel weggetrokken.
Oh echt ja je dochtertje wat gek dat je dat zo ineens kan hebben wist niet eens dat dat kon. De huisarts zei wel dat als ik last van mijn maag kreeg van de ibuprofen dat ik gewoon mocht stoppen dan. Ik denk dat ik het nu zo'n kleine 2 weken heb. Plekje wordt tot nu toe niet groter. Bij mij zit het onderaan mijn been aan de zijkant van mijn rechterbeen
Hier wel ook gehad maar was veel groter echt 15 x 20 cm ofzo. Werdt eerst niet aangedaan alleen ibuprofen idd. Bij mij sloeg dat niet aan en moest uiteindelijk wel bloedverdunners spuiten. Maar ik was ook hoogzwanger. Hoe het er bij jou uitziet valt het echt mee in vergelijking met wat ik had. Zou me er geen zorgen om maken doorgan met je medicatie en evt regelmatig koelen. Fijne vakantie
Ja dat zei de huisarts wel dat het er niet groot uitziet bij mij is dat plekje 3cm bij 2cm zoiets. Ik heb niet het idee dat het groter wordt..... hopelijk helpt de ibuprofen koelen doe ik inderdaad in de avond vaker. Bedankt voor de reactie.
Ik heb geen idee. 2 artsen hebben gekeken en zeiden oppervlakkige aderontsteking. Verder geen adviezen gehad of iets. Ja 3 daags 600 mg ibuprofen zolang ik geen last van mijn maag heb
Oké, ik heb het ook gehad, was vasculitius en moest naar de dermatoloog toe en allerlei bloedonderzoek en en biopten. Misschien omdat het bij mij meer plekjes waren
Ja ik vond het ook raar. Het was blauwpaars en een harde bult. We dachten eerst; hoe komt een klein kind nu aan een spatader? Maar dat was het dus niet. Er zou altijd een hard plekje blijven zitten zei de huisarts, maar volgens mij is het toch helemaal weggetrokken. En tja, hoe ze er aan kwam...?
Hier ook een keer gehad. Is vanzelf overgegaan. Duurde wel een maand ongeveer. Bij mij was het plekje volgens mij ook wat groter.
Ja stom zoiets he zeker bij zo'n klein kindje. Ik voel ook nog steeds een hard plekje ik denk trekt dat nu nog niet weg maar lees dus dat dat toch nog wel ff kan duren. Hopelijk krijgt je dochter het nooit meer terug
Ik ben op vakantie momenteel vandaag aangekomen dus ben de hele dag wel aan het lopen en vanalles. Nu zit ik even met een coolpack erop
Had jij geen medicijnen? Ik ben veel te ongeduldig volgens mij dat ik vind dat het nu al lang duurt met nog net geen 2 weken.... Blijft dat harde plekje langer hard onder de huid of moet dat ook weer soepel worden? Lees ook wel dat ook kan dat dat hard blijft heel lang. Hopelijk krijg je het nooit meer terug. Heb je verder nog iets speciaals gedaan