hoi allemaal, onze zoon is nu bijna 2,5 en we willen een beetje van zijn middagdutje afstappen hij sliep van 12.00 tot ongeveer 14.00 maar sávonds sliep hij dan niet zo goed omdat hij denk ik niet moe genoeg was. nu willen we van zijn dutje afstappen, dit is de eerste dag dat hij het zonder dutje doet en tot nu toe gaat heel goed. ik heb wel een uurtje ingelast dat hij op de bank ligt met een dekentje en rustig naar tv mag kijken om toch nog even tot rust te komen. alleen snapt hij dit nog niet helemaal (logisch) hij staat steeds op en verzint allerlei smoesje om maar niet op de bank te hoeven liggen, ik blijf er wel consequent in zodat hij het gauw genoeg leert. hoe is de overgang naar geen middagdutje bij jullie verlopen en hoe oud was jullie kindje toen?
zou hem lekker laten gaan, als hij even wil rusten gaat hij van zelf wel evenzitten of liggen. logies dat hij niet weet wat hij moet, hij mag niet meer slapen smiddags maar moet wakker blijven maar moet wel een uurtje op de bank liggen. mijn dochter was 2 toen ze zelf niet meer wou. vroeg wel steeds wil je nog even naar bed.
het liggen op de bank is niet echt van liggen en naar het plafond staren verder mag je niks meer doen, ik wil alleen niet dat hij voor dat uurtje als een dolle door het huis rent zeg maar. het is echt even een moment van tot rust komen.