Er is bijvoorbeeld ook een stoel van Romer, een groep 0+1, mag dus ook gewoon tegen de rijrichting in worden geplaatst. En zo zijn er vast nog wel meer.
Wij hebben hier 2 uiterste: De mc axiss autostoel, en zo'n stoeltje van 50,- voor erbij. Tuurlijk zit er verschil in ,maar mijn zoon zit in de ene niet beter als de andere. Het is meer de hoeveelheid standen/bekleding/afwerking/functies waar verschil in zot En dames, alles stoeltjes zijn veilig. Leuk al die testen maar er zijn bij een aanrijding zoveel factoren van belang. Het niet goed aansnoeren vd riempjes maakt de duurste romer nog onveilig, terwijl als je kind in de goedkope versie had gezeten met riempje juist aangesnoerd deze veiliger was. En hoeveel mensen dat verkeerd/te los doen.. Staar je dus niet dood op die testen.. En daarbij worden vaak alleen /meer de a merken meegenomen in de test, tegenover 1 b keuze stoeltje. Ook geen reële competitie dus in veel gevallen. Kijk naar hoe je kindje zit, je portomonee en jou gevoel bij het stoeltje. Dit is hetzelfde met als bijv je matras keus etc. Jij telt er voor neer waar jij je goed bij voelt..
Dan is het voor de 0 en 1 groep. Ik heb ook een autostoel groep 1 die achterste voren geplaatst kan worden. Maar er staat duidelijk in de beschrijving (handleiding van de stoel) dat dit in NL niet toegestaan is. Dus goed nakijken !!
Ik heb inderdaad heel bewust gekozen voor een groep 0+1 stoeltje (de romer), mijn zoontje wilde namelijk ook niet meer in de maxi cosi zonder brullen en we moeten nogal vaak lange ritten maken, dus gezellig is dan iets anders. Omdat hij nog maar ruim een jaar was op dat moment, wilde ik hem nog niet met de rijrichting mee vervoeren en hebben wij gekeken naar de opties. Ik ben zelf een groot liefhebber van Romer, vind het fijne stoeltjes die ook nog eens erg goed uit tests komen (iets waar ik erg veel om geef, we maken veel te veel kilometers per jaar, snoer em ook altijd goed vast overigens ), de keuze was dan ook best snel gemaakt.
Dat dus. Stoelen die tot een bepaald gewicht/lengte achterwaarts geplaatst worden, en als je kind er de leeftijd voor heeft, of gewicht/lengte heeft bereikt, kun je de stoel voorwaarts zetten. Wendy339, alle stoeltjes zijn 'veilig' en uiteraard moet je de stoel goed gebruiken. Ik vind dat echter een non-argument, als het gaat over nog veiliger, en dat is achterwaarts tot tenminste 2 jaar. Het kan het verschil zijn tussen een gebroken been, en een gebroken nek. Ik heb laatst mijn 4 mnd oude auto total loss gereden. Als ik in NL had gewoond, had mijn kind vooruit gezeten en had dan ook ontzettend on de kreukels gelegen.
Ik heb juist een maxicosi priori tweedehands gekocht voor 25 euro. Heb er nog geen lange afstanden mee gereden maar het gaat tot nu toe prima (zoon is 8 maanden, 8250 gram). Hij vond het wel heel eng omdat je nogal hoog zit maar wel heel leuk want je ziet veel meer als je met de rijrichting mee zit! Heb er absoluut geen spijt van dat hij tweedehands is!
Dat kan jij wel vinden, en aangezien je in Amerika woont zul je vast wel wat Amerikaanse invloeden mbt gedachten tav kinderstoelen hebben. Maar hier in nl worden gewoon nog steeds meer voorwaarde stoeltjes verkocht als achterwaarts in groep 1. En helaas zijn er ook genoeg ouders die een ongeval hebben gekregen met een groep 1 (voorwaartse) stoel die ook niet allen een gebroken nek hebben (gelukkig!). Als het echt zo veel beter zou zijn was er allang afgesproken binnen de eu om tot groep 2 achterwaarts te vervoeren van jonge kids. En dan zouden deze stoelen hier niet peperduur zijn in vergelijk met de rest vd a merken.. Wat ik al aangaf; hoeveel ouders kopen er een arow sleep oid omdat ze dan veiliger zouden slapen? Tuurlijk is dat niet veiliger, je KOOPT een goed gevoel.. En ja kwaliteit zal best beter zijn in materiaal gebruik etc maar veiliger? En dan nog wat jij of ik vind is onze keus en afweging. Zo zal ook ts haar afweging moeten maken. Ik ga daar verder dan ook niet meer over discuseren.. Ieder zijn ding!
Onze Romer was 206euro, inderdaad niet de goedkoopste stoel, maar ook niet zo vreselijk duur in mijn ogen als het om de veiligheid van mijn dierbaarste bezit gaat. Maar wij hebben hier ook de Baby Safe Sleeper van Romer staan, omdat dit de allerveiligste manier is om de allerkleinsten te vervoeren. Ik geef echt heel veel om veilig vervoeren, wij zitten nu eenmaal heel veel op de baan, al denk ik dat ik het anders ook zou hebben, ben nogal een veiligheidsmiep. Maar je kind zo lang mogelijk tegen de rijrichting in vervoeren IS veel veiliger, dat is bewezen. En ja, er zit wel degelijk veel verschil in veiligheid tussen de stoeltjes onderling. Nooit testresultaten gelezen? Dat is een feit, iedereen maakt zijn eigen keuzes en afwegingen.
Je hebt mijn links niet gelezen? Achterwaarts reizen is bewezen veiliger. Er zijn vreselijk veel onderzoeken naar gedaan. Dit heeft met een 'goed gevoel kopen' helemaal niets van doen. Kennelijk wil je jezelf een goed gevoel aanpraten dat het veiligste niet nodig is voor je kids. Ook prima hoor.