Ons kindje is nu 5 weken oud en vraag mij af of wij hem nu al op vaste tijden s' avonds naar bed moeten doen. De voedingen die hij krijgt zijn nog niet echt op vaste tijden en doen we op vraag. Ook slaapt hij de ene keer meer dan de andere. Meestal komt het zo uit dat hij tegen 22.00 uur naar bed gaat. Hoe deden/doen jullie dat met baby van ongeveer 5 wkn? Gr vruchtje
Dat ging toen bij ons ook zoals het liep. Was vaak rond een uur of 9 geloof ik, tussen 4 en 9 clusterde ze toen enorm, (BV). Op een gegeven moment werd dat steeds vroeger en toen is ze een periode rond half 8, toen rond 7 en toen rond 6 op bed gegaan. Momenteel is het weer later, vaak ergens tussen 7 en half 9...
Poeh....dan moeten ik even goed nadenken. Sowieso de eerste paar weken (denk 10 a 11 weken?) wilde hij 's avonds niet slapen en was het meer brullen dan stil zijn. Ik kreeg ook moeilijk een slaapritme bij hem erin, maar sinds hij 5 flessen krijgt om de 4 uur, heeft hij eindelijk echt een ritme in het slapen en eten gekregen. Nu doe ik hem na de fles van 18.00/19.00 naar bed en slaapt hij vrijwel direct. Om 22.00/22.30 maken we hem wakker voor zijn laatste fles. Je kunt het altijd proberen. Natuurlijk wel een paar dagen vol houden! Succes!
hier denk vanaf 2 maanden om 7 uur naar bed. meestal slaapt ze dan om half 8. even mekkeren en jammeren maar dan lekker ronken!!!
Nou hier ook nog geen vaste tijden hoor! meestal wel tussen 7 en half 8, maar dat is wanneer ze naar het KDV is geweest 3 dagen in de week, ben ik vrij loopt het allemaal net even iets anders. Net als vandaag, dan krijgt ze nog om 8 uur een fles, dus ligt ze rond half 9, kwart voor 9 erin! Ach... Gezellig!
Dat doen we hier sinds ie ik geloof 1 maand oud was? Toen had ie geen last van krampen meer en kregen we hem dus makkelijker op bed. Ook begon ie toen zijn slaapritme meer naar de nacht te verschuiven.
hier nog niet echt een vast tijd. Wel ongeveer. Meestal tussen 6 en half 8. Net hoe lang Nathan 's middags geslapen heeft. Meestal duurt het wel even voor hij echt in slaap is. dan maken we hem om half 10 ongeveer nog even wakker voor een fles.
Met 5 weken hadden we nog niet echt een ritme,meestal sliep ze bij ons,ze had toen ook vaak last van haar krampjes en reflux,sinds dat ze 2,5 maand is is er een beetje een ritme ingekomen en na de fles van 17.00 is ze al moe ( meestal leggen we haar op bed,maar meestal heeft ze ook haar huiluurtje en kan ze zich moeilijk overgeven tot slapen...) maar vaak valt ze rond 19.00 in slaap en om 21.30 maken we haar wakker,badje en flesje en ze slaapt tot een uurtje of 08.00!
Bij ons krijgt hij rond 7 uur een fles en daarna even kroelen en naar bed, voor 8 uur ligt 'ie erin dan.
vanaf 5 flessen(4 maand) ben ik een strak ritme gaan hanteren. 7-11-15-19-23 met 5 maand is de 23 uur fles eraf gegaan. en dat ritme hebben we nog steeds en het bevalt prima
Vanaf ongeveer 6 weken ging hij rond 7 uur naar bed. Maar ik moet zeggen dat het vanzelf zo is gegaan, we hebben nooit iets geforceerd.
Het eerste half jaar heeft Emme bijna alleen maar geslapen. Na de fles was ze een uurtje wakker en dan sliep ze weer. Dus een echte tijd om 's avonds naar bed te gaan had ze niet. Vanaf het moment dat Emme een maand of negen was en echt ging mee eten met het avond eten (zij kreeg dan haar groentehap) en geen fles meer had voor ze ging slapen, ging ze 's avonds na het eten echt naar bed. Toen was ze overdag ook wat langer op. Pim
Onze meid heeft vanaf dat ze een week of 5 was en vrij vast schema. En dit is vanzelf zo gegroeid, we hebben niks geforceerd (ze krijgt wel flesvoeding). Sindsdien gaat ze rond 20.30-21.00 naar bed. Rond 19.30-20.00 krijgt ze een flesje en daarna is het nog evt een badje, lekker wat kroelen en spelen, verschonen en naar bed. Ze slaapt dan tot ongeveer 7.30 met om ongeveer 23.00 nog een voeding. Op een gegeven moment zal jullie kleine ook wel een redelijk vast schema krijgen. Toen Emy nog geen vast schema had legden wij haar op een 'normale' bedtijd na de avondfles op bed. Dat was dan ergens tussen 21.00 en 24.00, net wanneer ze de fles op had, iig ongeveer rond het tijdstip dat wij ook naar bed gingen. Na verloop van tijd wilde ze de avondfles steeds rond dezelfde tijd en werd dan rond dezelfde tijd weer wakker, en had ze dus een ritme te pakken.
Bedankt voor jullie reacties! Hij gaat tot nu toe gemiddeld tussen half 21.30 uur en 22.00 uur naar bed zie verder wel hoe het gaat lopen met zijn ritme enzo.
Mijn zoontje van 4 maanden gaat tussen 18.30 en 19.30 naar bed, net hoe het uitkomt met de voeding en of hij moe is. Maar de eerste drie maanden was het ook heel wisselend.
Wij zijn vanaf de 6e week ons zoontje op een vast tijdstip naar bed gaan doen (19:00). Dit betekende dat er een slaapritueel werd bedacht (die is bij ons erg kort maar werkt wel). Overdag sliep hij nog wel eens in de box maar vanaf 19:00 ging hij slapen in zijn eigen bedje tot de voeding van 23:00 en dan ging hij mee met ons en sliep dan bij ons op de kamer gedurende de nacht. Nog altijd gaat het mannetje erg makkelijk naar bed. Oja, ik gaf borstvoeding maar stuurde wel aan op een schema (dus niet helemaal op verzoek)
Aaron slaapt hier al vanaf week 4 vanaf 19:00 tot ongeveer half 7 met een voeding om 23:00 wij hebben hem gewoon elke keer rond half 7 in bad gedaan flesje en naar bed en in het begin lukte het niet dan wilde hij nog niet slapen of wat later eerst wiegje in de kamer gezet (2 of 3 avonden) en daarna sliep hij keurig om zeven uur. Gewoon het ritme aanbieden en dan pakt je kindje het wel op hoor.
Vanaf 3 maanden gaat ons zoontje rond een vaste tijd naar bed, zo rond 19.30u. Daarvoor huilde hij veel 's avonds, waardoor hij lekker bij ons was beneden.