Goede bakvorm (cake)

Discussion in 'De lounge' started by Lief of Stoer, Dec 19, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
  2. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Niet met keramieken bakvorm. Wel met keramieken pannen. De eerste twee keer plakt er inderdaad niets aan vast. En daarna is het één grote ellende. Dat is mijn ervaring.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Wat is de reden dat je geen blik meer wilt?

4. Coortje88

Coortje88 Actief lid

Nov 10, 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Ik heb een tefal cakeblik. Die is echt super fijn, nog geen mislukte cake mee gehad,
    En heb hem al 10 jaar, met regelmatig gebruik en ziet er nog als nieuw uit,

Siliconen zou ik ook zo snel niet doen. En keramiek geen ervaring mee :)

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Hij is nooit naar mijn zin geweest. Vanmiddag bv 2 bananenbroden gebakken. Eentje kwam er heel uit, de ander in stukken. Van die in stukken bleef de halve bodem weer in het blik zitten. Zo jammer, ik heb met mijn andere blikken (voor taart, springvormen en bolletje) eigenlijk nooit last. Misschien heb ik wel gewoon een slechte.

6. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,739
    113
    En de bakvorm bekleden met bakpapier? Even inspuiten met bakspray. Stuk papier op maat knippen (lengte van bakblik) en in het bakblik plakken en aan de zijkanten een beetje laten overhangen. Dan hoef je evt alleen nog de korte kanten even los te snijden.
    Hoewel ik dat laatste eigenlijk ook nooit hoef te doen in mijn cakeblik. Bakspray is daar voldoende.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Ik zag net een springvorm cakevorm. Ik heb net een nieuwe, maar anders zou ik er zo een kopen, denk ik. Kan misschien officieel niet in de vaatwasser, geen idee, maar ik gooi toch alles er in. :eek:

Zelf doe ik meestal bakpapier in de cakevorm. Minder strakke cake, maar wel heel makkelijk te verwijderen. Als de cake voor bv. een verjaardag is, dan vet ik de vorm gewoon extra goed in.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Misschien is bakpapier wel het proberen waard. Het is vooral de bodem, de zijkanten komen altijd wel goed los. Maar eigenlijk zijn jullie dus wel van de bakblikken. Misschien koop ik gewoon een nieuwe. Duur zijn ze nu ook weer niet :)

Share This Page