Kattenallergie

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Vroeg me Af of iemand het weet of ervaring mee heeft; ben allergisch voor katten, maar zou ik dan ook allergisch zijn voor katten zonder haar...je weet wel van die sphinx katten (niet moedersmooiste maar dat maakt niet uit)...je hoort weleens dat het de haren niet zijn maar de schilfers waar je dan allergisch voor bent...maar vraag me af of dta echt klopt...

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik weet van een kattenkenner
    dat je meestal van de kortharige het meeste last hebt

mijn dochter is ook allergisch
    maar van langharige heeft ze geen last doordat die minder haar los laten

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een kattenallergie gaat inderdaad niet alleen om de haren, maar voornamelijk ook om de huidschilfers.
    Dus ik denk dat je ook allergisch bent voor kale poezen!:)

4. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Volgens mij zijn die naakt katten wel beter bij te houden qua schilfers dan katten met haar.Heb even zitten zoeken voor je en er schijnen 3 rassen te zijn die gefokt zijn voor mensen met een allergie.
    Dit zijn: sphynx,devon rex en cornish rex
    Bron:Kattenallergie weetjes en tips | Dier en natuur: Huisdieren

Daar staat ook een korte beschrijving bij over het ras zelf.Denk als je onder deze rassen gaat zoeken en dan wel uitkomt welk ras het beste is voor mensen met een allergie.

Succes.

5. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    he das handig, thanks ga dr gelijk ff gluren!
    wist niet dat er 3 typen allergieen voor waren; wie weet is er dus nog hoop dat ik t voor de haren heb:)

6. danip

danip Niet meer actief

volgens mij kun je dat ook laten testen bij de huisarts. Dan krijg je op verschillende plekken verschillende stoffen (bij jou dan haren en schilfers)

7. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    #7 Loontje81, 11 dec 2010
    Laatst bewerkt: 11 dec 2010
    Geen dank.
    Het woord allergie is globaal genomen.Mensen met hooikoorts hebben ook niet alleen last van 1 soort pol ;)
    Volgens mij zou je dat wel kunnen laten testen voor waar je een allergie voor hebt.Gewoon eens na vragen.
    En al zou het de schilfers zijn dan zou je dus idd wel een naaktkat kunnen nemen omdat die regelmatig in bad moeten.Volgens mij worden die ook vaak met een neutrale olie ingesmeerd dus dan kan je het tussen de baden in nog bij houden.
    Alleen tja aparte kat geeft ook wel hoge prijzen.

Hier in de straat heeft iemand een stuk of 10 van die katten dus zou eventueel nog wel na kunnen vragen voor goede adressen voor je mocht je er met de tijd 1 zoeken.

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik ben allergisch voorkatten maar niet voor sphinx

9. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik ben ook allergisch voor katten ( en honden)
    maar heb hier toch 4 huis-tuin en keuken katten rondlopen
    (binnenkatten)
    met medicijnen ( 1 pilletje per dag) is het heel goed te doen!
    heb nog maar 2 of 3 keer per jaar een moeilijke dag.

zou de gezelligheid die ze brengen echt niet willen missen.

10. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn vriend is allergisch voor katten, maar helemaal verliefd op de Sfinx (naaktkat). Tegen de tijd dat een sfinx in huis ons realistisch lijkt (qua geld dan, speciale kat = inderdaad duur) gaan mijn vriend en ik eens langs bij een sfinx cattery. En dan eigenlijk gewoon eens kijken of mijn vriend een reactie krijgt (uiteraard medicijntjes mee!). Denk dat dit toch echt de beste manier is.

Helemaal allergie vrije katten bestaan, voor zover ik weet niet. Maar er zijn inderdaad wel bepaalde soorten die de allergie minder/ tot minimaal triggeren.

Even ook nog wat anders. Ik had al een kat voor ik mijn vriend leerde kennen, en mijn vriend is echt echt heel ziek geweest van mijn kat. Maarja, mijn meissie van 15+ jaar de deur uit doen, voel me ook erg moeilijk. Nu hebben we een luchtfilter hier in huis staan, werkt fantastisch, mijn vriend is niet meer ziek geweest! Is ook geen goedkope filter, moet ik eerlijk zeggen, maar ook goed tegen de huismijt allergie e.d. Als je meer info wilt hierover, kan je me pm-en.

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Mijn man is ook allergisch voor alle dieren eigenlijk.. Vrienden van okk hadden ook een naaktkat maar dat maakte voor peet geen verschil.. Maar bij peet gaat het niet om de haren maar om de allergenen.. Hij heeft wel pilletjes ervoor die werken echt perfect maar hij wil niet elke dag pillen slikken.. En dat snap ik ook wel.. Dus hier geen katten hoe graag ik het ook wil

12. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Ik ben ook zeer allergisch voor katten. Maar heb er 2.
    dit zijn Siberische katten. het enige ras (voor zover bekend) dat niet speciaal gefokt is maar van nature een hypo-allergene vacht heeft, waardoor mensen met een allergie voor huidschilfers hier meestal niet allergisch voor zijn.
    Zij missen het eiwit in hun speeksel dat er voor zorgt dat katten 'roos' krijgen, dus ze verliezen veel minder huidschilfers dan andere katten. Google maar eens, dan vind je een uitgebreide uitleg.
    Het zijn trouwens ook prachtige en aanhankelijke katten, met halflang haar. Maar ja, net als andere raskatten, kosten ze wel wat...

13. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Ik ben zelf ook allergisch voor katten en ik heb er ook 2 (waren er 3)

Voor je een katje gaat aanschaffen zou je misschien ook eens bij iemand op bezoek kunnen die een kat heeft of bij een asiel en kijken hoe je op de verschillende katten reageert. Zo voorkom je misschien dat je een katje aanschaft en het binnen de kortste keren weer moet wegbrengen (wat voor beide natuurlijk verdrietig is)

iig succes :)

14. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    als ik t zo lees; ist toch te veel risico..als ik bij een gewone kat in de buurt ben krijg ik t al heel gauw benauwd en last van mijn ogen en neus...ik d8 misschien is er een kans dat ik t van een "kale"kat niet heb, maar tis dus toch wel mogenlijk zo te lezen...ik dnek dat we t bij een paar vissen ofzo moeten houden

Deel Deze Pagina