Laat ik beginnen dat ik superveel spijt heb dat ik onze oude buggy heb weggedaan. Ik was in de veronderstelling dat buggy's onderling niet veel scheelden en heb hem daarom weggedaan. Had ik geweten wat ik nu weet... dan had ik de bekleding gemaakt en de oude gehouden! We hadden dus een heel stevige buggy van het merk Avanti, destijds volgens mij maar 40 euro gekost. Maar dit was echt een fijne buggy: brede zitting, hoge handvatten en goede wielen, hij reed goed en de afstand tot de wielen was ook goed. (merk is helaas niet meer verkrijgbaar) Nu hebben wij een x-adventure axio(?) gekregen van mijn ouders, maar wat een onding! Bij het lopen schop je steeds tegen de wielen of het middenstuk, hij is laag waardoor ik al snel wat gebukt loop. Ook is de zitting behoorlijk smal waardoor mijn (nogal brede) zoontje nu met winterjas al bijna de hele zitting vult laat staan als we een jaartje verder zijn. Daarbij rijdt hij ook niet lekker, de voorwielen blokkeren steeds en draaien niet goed mee, stoepje op moet ik met veel kracht de buggy kiepen. Oh en tot overmaat van ramp is 1x de bekleding achter de knik (waar ie dubbelvouwt) blijven hangen, daardoor is de bekleding aan 1 kant uitgerekt en zit steeds zijn armpje aan de verkeerde kant van de stang. Eigenlijk wil ik dus een andere, maar wil ik er ook niet teveel aan uitgeven. We gebruiken nu ook nog de quinny speedi, maar die is te leen en willen we na de winter wel teruggeven. Wie kan mij helpen? Buggy moet dus (vooral) aan de volgende eisen voldoen: Hoge duwstang/handvatten (ik 1m80, man 1m89) Brede zitting soepel rijden
Hoihoi, Wij hadden voor op vakantie via Marktplaats een Chicco Liteway gekocht. Heerlijk ding met ligstand, rijdt soepel en was tweedehands maar 20 euro (nieuw 120). Manlief liep er met zijn 1.85cm ook prima achter. Of de zitting breed valt durf ik niet te zeggen, zoonlief is erg smal.
Bij onze buggy kon de bekleding in de was. Even puzzelen met los en weer vastmaken maar daarna wel een frisse, schone buggy. Succes!