Fietsen met 2 kinderen

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door fl01, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Onze zoon en dochter schelen 17 mnd (dochter is nu bijna 2.5, zoon wordt zaterdag 1 jr). Nu ga ik regelmatig met hen samen op de fiets, een voor en eentje achterop. Zoonlief is nu al 10.5 kilo en groeit snel. Ik vrees dat hij op een gegeven moment niet meer in het voorstoeltje kan, terwijl dochterlief nog niet of nog niet ver kan fietsen..Wat dan? Wanneer gaan kinderen zelf fietsen?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn zoon woog al 13 kilo bij 1,5 jaar, maar het gaat tot 15 kilo en dat heeft hij pas gehaald bij 3 jaar, hoewel hij al wel eerder naar achter moest ivm Zijn zusje die nu nog geen 15 weegt ;)

Mijn jongste is net 1 en die weegt ook wel 10 kilo, ik weet dat zodra ze lopen en langer worden het allemaal meer in verhouding komt en dat het dus best nog even kan duren voor ze die 15 kilo haalt,

Maar om je vraag te beantwoorden qua fietsen, mijn zoon was net 4 toen hij zelf ging fietsen en mijn dochter was 3,5, hoewel zij ook nog graag achter op het stoeltje zit :p

3. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
  4. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Mijn kinderen zitten ook dicht op elkaar. Mijn jongste is klein van stuk dus zal nog wel even voorop kunnen. Zodra hij niet meer voorop kan en de oudste nog wel achterop moet ben ik voornemens om voor hem zo'n zadeltje dat je op je framebuis kan bevestigen aan te schaffen.

Dit dus:

zadel op frame.jpg

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

duurt nog wel even hoor voordat hij de 15 kg haalt nu gaat het een stuk langzamer.. shannon is net 15 kg en die word in dec 4. nu is ze wel wat kleiner maar echt dat stuk van 10/12 kg naar 15 is echt een lange route.. alles komt eerst meer in proportie..

Mocht het niet meer passen kan je kiezen voor een fietskar, extra zitting zoals in de foto's , als ze nog wat ouder is evt. een aanhangfiets.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoon is nu ruim 2 en weegt 13 kilo. Past nog wel even in het voorstoeltje. Dochter is bijna 4 en weegt 17 kilo en kan nog niet zelf fietsen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is 4 jaar en 15 kilo (en 1.04 ongeveer) en zit nog wel eens voorop. Eva kan wel zelf fietsen maar soms is het te ver/niet veilig/is ze te moe en dan gaat ze nog achterop.

Deel Deze Pagina