Goedemorgen allemaal, De titel zegt het al: waar vind ik niet te dure hardloopschoenen die toch kwalitatief goed zijn? Ik wil binnenkort graag starten met hardlopen en moet dus nog schoenen aanschaffen. Probleem is echter dat ik weinig te besteden heb. Vandaar mijn vraag. Ik weet dat je er eigenlijk niet op moet bezuinigen, maar ik heb gewoon echt geen 100-150 euro te besteden... Tips en ervaringen zijn heel erg welkom! Alvast bedankt! Groetjes Jewelizz
Hm lastig... ik denk dat je het beste gewoon eens moet informeren/rondkijken bij diverse winkels. De mijne waren 120 euro dus dat is boven jouw budget. Bij clubs staat trouwens een topic over hardlopen, misschien ook leuk om je daarbij aan te sluiten?
Ik ben geen scapino fan omdat ik het een verschrikkelijke saaie winkel vindt., maar daar hebben ze volgens mij best goeie betaalbare hardloop schoenen. Ik ga daar altijd mijn sportbroeken halen, die koste iets van 15 euro en die zijn echt prima. Dus ik zal zeggen, ga daar even even een kijkje nemen.
Toen ik begon heb ik bij Scapino schoenen gekocht voor 20e,alleen dempen ze slecht. Nu wil ik toch wel ëchte"kopen.
ik heb die van Puma, prima hardloopschoenen, 60 euro bij de Wehkamp vorig jaar, ik weet niet of ze ze dit jaar nog hebben of dat er een nieuw model is inmiddels, dat kan natuurlijk duurder zijn
Heb je nog lichamelijke klachten gekregen door de slechte demping of liep het alleen minder lekker? Anders vind ik het (om mee te beginnen) best een optie, dan spaar ik intussen voor goede schoenen. @Manuela79: Lijkt me gezellig, ik denk dat ik me wel aansluit zodra ik begonnen ben! Iedereen bedankt voor de reacties! Meer tips en ervaringen zijn altijd welkom uiteraard
Ik heb mijn eerste hardlooples gedaan met mijn oude sportschoenen maar ik had een paar dagen later meteen gigapijn aan mijn pezen. Het beste is gewoon om goede, op jouw voeten afgestemde schoenen te kopen dan is de kans op pijn/blessures het kleinst. Maar ja, het is inderdaad een hoop geld..
Heb laatst hardloopschoenen bij Bataviastad gekocht, 15 euro voor adidas schoenen die ook nog eens dempen. Was een sample ofzo.
Misschien kun je eens naar Intersport gaan en de hardloopschoenen van vorig jaar of dat jaar ervoor halen. Die zijn vaak ook gewoon prima, alleen al weer "uit" Meestal betaal je dan iets tussen de 30 en de 50 euro. Dan heb je dus wel goede schoenen, alleen die van 2007 of zo. Ik heb zelf een paar van 99 euro gekocht die waren normaal veel duurder. Maar je moet wel echt schoenen halen bij een goede sportzaak waar ze je echt adviseren, want je moet namelijk ook je voeten opmeten. En als je slechte schoenen hebt is het hardlopen niet zo heel erg leuk.
Nee hoor,ik heb geen klachten,terwijl ik een zwakke linkerachillespees heb,maar ik doe altijd goeie warming up. Ik vind alleen dat ze zoveel herrie maken vergeleken met echte hardloopschoenen. Om mee te beginnen zijn ze zeker niet slecht.
Kijk eens op http://www.running24.nl/p/Running_Schoenen/Schoenen_Dames daar heb ik heel vaak schoenen (nikes) voor mijn zoon besteld. Echt scheelt zoveel geld ivm de winkel. succes
Bij de Aldi hadden ze deze week in de aanbieding. Misschien zijn ze er volgende week ook nog, want hier waren er nog genoeg op voorraad (ging kijken voor de hardloopbroek, maar die waren allemaal al weg ). Ze zijn hardstikke goed om te beginnen en betaalbaar (let wel op dat je je schoenen iets ruimer koopt, want je moet je voeten goed af kunnen rollen, dus ga gewoon passen in de winkel).
Gewoon even bij de Scapino of Schoenenreus kijken. De schoenen die in jouw prijsklasse vallen gewoon even aanpassen en een stukje oplopen, desnoods een stukje hardlopen in de winkel. Dat laatste is het beste. Dan merk je snel genoeg welke schoenen bij jou lekker zitten en erg betaalbaar zijn. Elk mens heeft andere voeten en een andere houding en daardoor andere schoenen nodig. Dus gewoon even wat uitproberen.
Ik zou wel voor schoenen gaan met demping daar waar jij het nodig hebt! (mijn voeten klappen een beetje naar binnen en ik heb dus aan de binnenkant van mijn voet extra steun nodig) Hardlopen kan leuk zijn, maar hou er rekening mee dat het een erg blessure gevoelige sport kan gaan en goede (nee goed hoeft niet duur te zijn!) schoenen zijn een must.
Zou niet als te goedkope kopen; moet beetje opletten dat ze goed dempen... ik kreeg namelijk echt onwijze pijn in mijn enkels en knieen omdat er geen goede demping inzat...(had ik bij de aldi gekocht) Heb bij een speciaalzaak voor hardlopen laten aanmeten (kijken ze naar hoe je loopt enzo ) en was 120 euro kwijt....maaaarrrr ze lopen echt onwijs goed. en het is wel belangrijk dat je geen blessures krijgt oid... Maar als je wat minder uit wilt geven denk ik dat ze van nike en zulke merken ook wel goede schoenen hebben maar wat dat kost...?
Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken! Gisteren ben ik naar Intersport gegaan om mijn voeten te laten opmeten enzo, ze hebben daar zo'n scanner van Fit for Feet staan die precies laat zien waar je extra ondersteuning nodig hebt. Mijn voeten zakken iets naar binnen als het ware (overpronatie), dus neutrale schoenen - die vaak nog goed te betalen zijn - waren geen optie. Bij Intersport stonden alleen nog maar vrij prijzige modellen, de goedkopere (oudere) modellen waren er niet meer in mijn maat, dus ik ging zonder schoenen naar huis. Uiteindelijk heb ik via internet een paar Asics Gel 1130 (volgens mij is dat een ouder model) kunnen bestellen voor 50,- Anti-pronatie, goede demping en het laatste paar dat hij had staan, vandaar het leuke prijsje. En dan ook nog precies mijn maat, lucky me, ben helemaal blij ermee! Vrijdag worden ze bezorgd als het goed is. Nogmaals bedankt voor de input!
Dat is geweldig! Dat zijn goede schoenen hoor, inderdaad een verouderd model. Nou en! Ik had dat ook "afwijkende" voeten, En nu lekker beginnen. Klets je al mee in de hardloop club in de lounge?
Goed hey wat een mazzel! En weet zeker dta je een goed aankoop hebt gedaan..als je "gewone" schoenen had gekocht weet ik zeker dat je ook op een gegeven moment met pijnlijk enkels/knieen zou lopen... Veel hardloopplezier! (kan niet wachten tot ik weer kan..)
Dus bij Intersport kunnen ze ook meten? Ga ik daar ook maar eens heen..moet echt goede schoenen hebben, maar wil niet te veel betalen. Loop nu op van die Bristol dingen