lig ik lekker in de tuin, zit ik binnen op de bank ben ik boven op de kamer van mn dochter overal hoor ik het hondje van een paar deuren verder de hele dag janken! echt zo'n wolven gehuil zeg maar. Volgens mij is het een jack russeltje en zijn de mensen zelf niet thuis maar werken en zit hij buiten. Ik vind veel goed maar dit begint me toch een beetje te irritant te worden! Niet te spreken over het diertje zelf wat kan ik hier tegen doen? Naar de mensen toe gaan zie ik eigenlijk niet zo zitten ken ze half wil geen problemen en ben er ook wel een beetje schijterig voor iemand tips?
Wij hebben daar ook een tijd last van gehad toen de buren een huskey hadden. Ze hadden hem uit het asiel gehaald en zat buiten in een hok... Om een lang verhaal kort te maken, hij huilde de hele dag (en huskeys kunnen er wat van!). Wij hebben er nooit iets van gezegd. Wel zo eens terloops laten vallen als we met ze aan't babbelen waren.
hun hadden voorheen een witte herder (bijna t zelfde) en die deed precies hetzelfde maar dan snachts buiten toen heb ik de politie gebeld zodat die in mijn plaats konden vragen er iets aan te doen...niet om een boete te geven hoor en was het snel over gelukkig!
Oww ik kan er helemaal over meepraten. Onze achterburen hebben 2 hondjes en die blaffen ook de hele dag door. Echt gek werd ervan. En dat is opzich niet erg, maar je hoort ze smorgens smidags savonds en het ergste ook nog snachts. Ook ik ben te schijterig om even een keer op die bel te drukken. Wij hebben ook een hond, maar die kan op een of andere manier niet blaffen. dus dat is opzich wel handig.
's nacht hadden wij er gelukkig geen last van... Maar kan me voorstellen dat het uiterst vervelend is! Als onze hond buiten aan't blaffen is (overdag en/of 's avonds) ga ik steeds kijken wat er scheelt en zet haar terug binnen. Vind het zelf ook niet fijn als een andere hond de hele tijd blaft. De hond van onze achterburen (=golden retriever) blaft wel een hele dag, maar dat ben ik na 10 jaar al zo gewoon, dat ik het niet meer hoor... Maar huilen is zo'n irritant geluid he. Misschien toch, zoals hierboven aangehaald is, briefje in de bus of even de baasjes aanspreken. Doet hij het ook als ze thuis zijn? Want misschien zijn zij zelf niet op de hoogte van dit probleem?
En dat ze vervelend zijn als ze blaffen en janken is een waar woord. Wij hebben een Rhodesian Ridgeback van ruim 2 jaar. Hij is nu bijna een jaar bij ons, de vorige eigenaar kon er niet meer voor zorgen. Heel wat anders dan een Jack Russel, die van ons is erg groot en weegt 50 kilo. Ik ben bijna altijd thuis en neem hem vaak mee als ik wegga, maar toch zit hij soms alleen thuis. En dan gaat hij blaffen, janken en iets wat lijkt op loeien... De hele straat kan meegenieten. Had hij al toen hij kwam en t is best moeilijk t af te leren. Speeltjes wil hij niet, muziekje helpt niks en belonen voor stil zijn, tja, ik weet niet of hij stil was. Je schijnt het ze aan te kunnen leren. 10 seconde alleen, en dan telkens iets langer. Maar dan mag je tussendoor ook niet even weg. Dat wordt m hier dus ook niet... Al mijn buren weten dat hij het doet, en als ik weg moet en hij herrie kan schoppen is dat onder werktijd. Maar zodra ze er echt last van krijgen wil ik wel dat ze het melden. Doen ze ook, en ik vraag ook regelmatig of ze hem gehoord hebben. Het is echt niet leuk! Er zijn ook middeltjes op de markt (soort hondenantidepressivia) en in uiterste nood kan je ze een antiblafband omdoen. Dan krijgen ze bij teveel herrie een stroomstoot... Is voor de hond heel erg maar dan is ie wel stil. Ik weet dat hij loeit, misschien weten je buren dat helemaal niet, zou maar zo kunnen. Praten is toch vaak de beste remedie, en bij aanhoudende overlast kun je melding maken bij de politie. Want dat hoef je niet te pikken. Ik wordt er in ieder geval hopeloos van, soms gaat t even beter maar dan gaat hij weer los en zijn we weer terug bij af.
Kimoyra, ik heb eens een aflevering gezien van Martin Gaus en daar waren mensen in met hetzelfde probleem als jou..Martin heeft een camera in de kamer opgehangen en is met bazinnetje bij de buren gaan zitten (die volledige medewerking gaven). Zodra de hond herrie begon te maken, zette hij met de afstandbediening de stereo in 1x loeihard, met flinke herriemuziek. Hond schrok zich een ongeluk de 1e keer. Zodra hij stil was, meteen de stereo uit en afwachten wat hij ging doen. Na een paar keer achter zich gekeken te hebben begon hij weer. Hup, meteen weer die stereo aan, hond schrok zich weer rot..Daarna duurde het iets langer voordat hij weer begon. Toen hij weer begon, wèèr die stereo aan. En het ongelooflijke gebeurde. Toen de hond weer stil was, stereo weer uit en de hond keek nog een paar keer om zich heen en ging op zijn plaats liggen en was gewoon stìl. Hij keek nog wel wat wantrouwend om zich heen, maar een paar minuten later ging zijn kop op zijn poten en hij bleef rustig liggen...Echt zo doeltreffend en die vrouw was echt heeeeel blij dat het opgelost was.. Mss dat je zoiets de volgende dag weer een keer moet herhalen, maar ik kan me voorstellen dat de hond het echt wel opgeeft op een gegeven moment..
Wij hebben zelf ook een hond en ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als mensen kwamen zeggen als ie zo jankte als ik weg was. Want zolang er niemand iets zegt, kun je als eigenaar er ook niets aan doen! Dus hup, moed verzamelen en gewoon rustig en vriendelijk uitleggen dat het hondje veel herrie maakt en je dit zo zielig vind voor t hondje
Ja dat zou ik inderdaad ook fijn vinnden. Wij hebben ook een hond, en volgens mij blaft hij zelden als wij weg zijn, maar als ie de hele dag blafte zou ik heel graag willen dat iemand dat tegen mij zei. Ik zou het heel erg vinden als mensen er last van zouden hebben. En wij gaan weg met het idee dat niemand er last van heeft. Gewoon een keer aankaarten.
Inderdaad gewoon aankaarten. Een aantal weken geleden blafte de hond van de buren constant als ze weg waren, je hoorde hem ook steeds tegen de deur aan springen. Na een paar avonden geblaf aangehoord te hebben, zijn we naar ze toegegaan en hebben we het gezegd. Zelf wisten ze helemaal niet dat hij dit deed. Ze doen hem nu weer in de bench of de deur naar de gang dicht en nu is het stukken minder. We zeggen het trouwens ook altijd tegen onze buren dat ze het gewoon moeten zeggen dat de hond blaft, zodat we er wat aan kunnen doen, maar goed, we hebben gewoon een heel stil exemplaar , dus nooit klachten.
waarom schijterig? Je kan toch gewoon aanbellen enhet op een normale manier melden. Stuk persoonlijker dan een briefje.
@ loetje: Dank je wel! Er zijn meerdere mensen die zeiden, goh, Martin Gaus had daar een hele simpele snelle oplossing voor, maar ik weet niet meer wat t was. Kon t op internet ook niet meer terug vinden. Wel heel fijn, en goed te doen. Ik denk dat alle buren wel mee willen werken, haha.
Denk wel dat je iemand bij je raam moet laten zitten met de afstandbediening, want volgens mij reikt die niet van je buren tot je stereo. Maar je kan dan 1 bij de camera laten zitten, 1 bij de deur van je buren en 1 bij jou raam en dan misschien een seintje afspreken?
Ik weet er alles van.. wordt dagelijks wakker geblaft/gejankt om half 9 door die van de buren.. nu zit ik in de nachtdienst, en slaap ik dus amper door dat beest. Buren zijn op de hoogte, maar voelen zich niet geroepen er wat aan te doen.. ik lees je topic ff mee!
Arm beestje . Kennelijk verlatingsangst ofzo.. Onze hond had dat ook, en wij wisten dat ook niet. De buurman heeft het toen goddank tegen ons gezegd. We hebben er een hondje bij genomen, omdat hij zo'n angst had om alleen te zijn. En hij krijgt altijd voordat we weggaan een middeltje waar hij rustig van wordt (bach rescue druppels) en dan is het goed.