anti depressiva en afvallen

Discussie in 'De lounge' gestart door joycje, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Omdat ik veel pijnmedicatie heb heeft de huisarts besloten om me antidepressiva te geven. Dit zou goede resultaten geven.

Nu is het me opgevallen dat ik sinds ik dit gebruik (vanaf januari 2010) behoorlijk ben aangekomen. En nu gaat mijn dosis ook nog eens verhoogd worden.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en dan vooral in afvallen in combi met a.d heeft dit zin?

ik hoor het graag...

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik kan je niet helpen met afvallen, maar weet wel dat ik ben aangekomen door de antidepressiva. ALleen dat ik toen ik ermee gestopt ben, weer kan afvallen.
    Wil je zelf ook dat de AD verhoogd wordt? Als je het niet nodig vindt, anders misschien iets anders proberen? Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik eraf ben en nooit meer zoiets wil!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Slik het ook maar nog nooit ervan aangekomen. Misschien afhankelijk van wat je precies slikt? Je mag me evt. pb-en

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ligt idd aan het soort AD. Van de ene kom je nauwelijks aan en van de ander behoorlijk wat. Misschien anders overstappen naar
    een andere AD zonder de bijwerking van gewichtstoename?

5. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

klopt je kan aankomen van ad. maar ik heb het nu al bijna 2 jaar en ben nu weer bijna 10 kilo kwijt was ook eerst een hoop aangekomen maar het afvallen gaat ook goed ligt er misschien ook aan welke je hebt, misschien eens met je huisarts overleggen?

6. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Een vriendin van mij slikte ook antidepressiva, Efexor, meen ik. Zij kwam er inderdaad enorm van aan. Afvallen lukte ook niet. Dus misschien heeft het inderdaad wel met elkaar te maken.

7. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb wel eens gehoord dat je van ad meer eetlust krijgt.. en daardoor dus aankomt.. door het meer eten..

misschien merk je het zelf niet dat je iets meer eet/snoept?

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Anti-depressiva's zijn echte dikmakers.. ik ben in een ver verleden 40 kilo aangekomen door die krengen.. ik slikte Seroxat en in een latere periode Efexor. Door de zouten in de medicijnen hou je volgens mij meer vocht vast (had ik begrepen) en ze vertragen je stofwisseling waardoor je aankomt. Ik had vooral s'avonds last van 'vreetkicks' en dat hielp ook wel mee..!

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ow, dat was niet compleet antwoord op je vraag.. toen ik ze een tijdje slikte ben ik begonnen met afvallen, maar dat wilde niet lukken op een of andere manier. Er gingen pas langzaam kilo's af toen ik ermee gestopt was. Die 40 kilo is er nu gelukkig weer af, maar dat heeft wel een tijd geduurd!

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ook hier door AD aangekomen, zo'n 18 kg in totaal.. pas na het stoppen konden deze kilo's er pas af, waren erg hardnekkige kilo's in mijn geval en heb echt veel moeite moeten doen ze er af te krijgen..
    En nu zitten ze er weer aan door zwangerschap ;)

Wil je ook meegeven dat je met veel AD niet zwanger mag worden (weet niet of je dit wilt.. maar gewoon even als tip :))

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kan ook niet afvallen door mijn AD. Ben ik van mening dan.
    Ik sport veel ( 3 a 4 x per week ) en daarnaast rijd ik ook nog paard.
    Maar er gaat geen 1 kilo vanaf. Ik wil volgende maand gaan afbouwen, en ik hoop dan dat de kilo's er vanaf gaan.
    Heel erg frustrerend, want ik doe er veel aan maar er gebeurt niks.

12. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Daar heb ik een hoop aan. Ik durf niet zo goed weer naar de huisarts te gaan omdat ik al eerder geswitcht ben omdat er toen in bed niks meer gebeurde zeg maar.. Dus vandaar.

Misschien dat ik ze zelf eens probeer af te bouwen en dan kijk hoe het met mezelf gaat. Sjonge lastig hoor..

Misschien toch maar weer bellen met de huisarts idd...

Zwanger worden wil ik op het moment nog niet. Maar over een tijdje weer wel dus dan moet het er toch weer af...

13. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    heb het zelf nooit geslikt maar mijn moeder wel al jaren die is namelijk manisch depressief en ze zijn nogal wat jaren bezig geweest om de juiste combinatie van medicijnen te vinden voor haar..
    maar sinds ze de juiste combi heeft een aantal jaar is ze ook enorm aangekomen en valt geen gram af...
    daarvoor had ze een andere combi waar ze wel wat mee af kon vallen maar goed die combi was weer niet juist om haar ziekte te onderdrukken...
    weet zo uit mn hoofd niet wat ze nu heeft mar ze vind het wel erg vervelend want ze snoept niet, eet niet teveel en minder eten is echt geen optie.. erg vervelend voor haar maar bij haar is t dus genoegen nemen hiermee...
    maar heb dus wel gezien dat met andere combis ze wel dunner was en wat af kon vallen wanneer ze wat aankwam...
    dus het ligt er denk ik aan wat je ook hebt voor medicatie..

moet je dit blijvend slikken of is het tijdelijk want als het tijdelijk is zou ik er gewoon vanuit gaan dat je daarna pas weer af kunt vallen..
    maar je kunt het natuurlijk altijd proberen wie weet lukt het je wel!

14. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Door het gebruik van AD kom je niet aan. Er zit een stofje in de AD waar je honger/vreetbuien van krijgt. Helaas ben ik er 2 jaar geleden ook erg van aangekomen. Toen ik een periode gestopt was ben ik gaan lijnen en 6 kg afgevallen. Helaas ben ik toch weer begonnen in september vorig jaar. Ik ben nu niks aangekomen, maar dat is echt omdat ik mezelf moet behoeden om te gaan eten, ik moet er niet aan toegeven. Zolang je dat niet doet is er niks aan de hand.

15. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Ik heb geen ervaring met afvallen maar toen ik antidepressiva slikte kwam ik ook aan.

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113
    de AD die ook wel gebruikt wordt is in de meeste gevallen amilitriptyline of tryptizol ( =merknaam)
    Ik denk dat je deze slikt.
    Dit is een ad uit de oudere groep. Efexor , prozac ed. zijn uit de nieuwere groep en worden volgens mij niet voor pijnbestrijding gegeven.

Ik heb jaren tryptizol geslikt en kwam pas op mijn oude gewicht toen ik helemaal gestopt was.

Ik zou niet zomaar zelf stoppen. Een afbouwschema kun je toch het best met je huisarts bespreken.

Deel Deze Pagina