Zijn dit harde buiken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by LoveXx, Feb 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Ik ben nu 27,5 wk zwanger. Vanacht werd ik wakker van een vreemd gevoel in mn buik. Het begon bovenin mn buik, het voelde alsof alles samentrok en dan als een soort golf naar beneden ging.
    Heel apart..het deed niet pijn, maar voelde ook niet prettig.
    Mn buik voelde ook erg hard aan.
    En na een kwartier ofzo (ik was weer in slaap gevallen) voelde ik het weer, en toen na 10 minuten ook weer. En daarna was ik misselijk. (Misschien kwam dat ook wel door de spanning, ik vond het best eng)
    Waren dit nu harde buiken?

2. karine26

karine26 Actief lid

Jan 7, 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Klinkt inderdaad als een harde buik....

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Dat klinkt inderdaad als harde buiken!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jep, da's een harde buik. Niks om je zorgen over te maken, zolang het niet te vaak voorkomt, (ik meen dat mijn VK destijds zei dat meer dan 10 per uur zorgwekkend werd, zeker als het aanhoudt, maar weet het niet helemaal zeker meer, hoeveel en per hoevaak).

5. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb dat inderdaad ook wel eens. Voel het 's morgens als ik wakker word wel een keertje.
    Dan is het net alsof de baarmoeder een beetje samentrekt en wordt heel hard. Na een paar minuten is het weg.
    Gisteren na de gemeenschap ook. Zelfs mijn man voelde dat mijn buik heel hard werd.

6. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    1,754
    116
    63
    Bedankt voor de reacties!
    Ik hoef me dus nergens zorgen over te maken :)
    Ik dacht ook wel dat het harde buiken waren, maar ik schrok wel van het gevoel.
    Na een uurtje was het ook alweer weg, dus dat is niet raar, gelukkig! :D

7. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ik heb dus nog geen een harde buik gehad, maar t klinkt best eng als ik het zo lees.

8. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0

welneee tis niet eng joh!

t voelt wat oncomfortabel
    ik vond t eigenlijk best grappig en nog wel s tis n heel interessant iets:p
    zomaar je buik zo keihard..

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Je kan eens proberen met je vinger er in te duwen (zachtjes) en als het voelt alsof er iemand een basketbal ingestopt heeft, is het een harde buik.
    Voelde bij mij altijd zo aan

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Klinkt idd als een harde buik. Heb deze nu echt de hele dag en avond door maar gelukkig word ik er niet wakker van als ik slaap. Wel voel ik ze ook als ik wakker ben in de nacht en naar toilet ga maar word er niet door gewekt gelukkig. Verlos zei dat het geen probleem is en als de harde buiken nu weeën zouden worden ze deze niet meer zouden remmen. Ze heeft ook niks gezegd over rustiger aandoen of zo. Merk wel dat als ik bezig ben ze veeeeel vaker komen en gaan dan als ik rustig lig.

11. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Yep overduidelijk! vaak komt het ook door de inspanningen van de dag. tenminste ik heb er met name last van als ik teveel gedaan heb...
    Een wat ongemakkelijk gevoel inderdaad...soms moeten we er wel eens om lachen omdat er dan opeens een soort van ei omhoog komt...ziet er wel grappig uit als je er naar zit te kijken...:) hooirt er allemaal bij!

12. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    kan dat met 10 weken ook al=

13. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    het zou kunnen met 10 week ik vind het persoonlijk wel wat vroeg maarja iedere persoon en iedere zwangerschap zijn verschillend...

maar met 10 week zit je baarmoeder nog niet echt richting navel als t goed is dus echt een harde buik buik kan bijna niet lijkt me .... geen idee zou je je verloskundige moeten vragen
    misschien darmen wat van streek als die lucht vasthouden dan kan t ook behoorlijk stijf aan de buik worden..

hier ook steeds meer harde buik
    hel dag wel door savonds iets meer snachts ook
    word er niet wakker van gelukkig maar als ik snachts s ga plassen kom ik altijd terug met harde buik

als ik druk ben wat meer, en als ik mezelf even dubbel vouw om bv schoenen aan te doen ofzo
    vind mn buik ook niet grappig

Share This Page