Pacco inbakeren afbouwen hoe en wanneer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ilmi, 20 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilmi

Ilmi Lid

14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Lieve ouders, daar ben ik weer hoor haha en kan jullie tips heel goed gebruiken.
    Sinds week 2 bakeren wij onze kleine man in met Pacco Picolo. Woensdag krijgt hij zijn eerste vaccinaties (is dan 3 maanden) en hij wordt steeds sterken, ben bang dat hij binnenkort gaat omrollen. Afbouwen is dus geen overbodige luxe. Ik heb het slaapzakje met ritsjes & het Nunki lakentje van FeddeKees besteld en daar gisteren even het middagslaapje mee geprobeerd. DRAMA! Inslapen doet hij goed, maar zodra zijn speen uitvalt dan gaat hij toch weer maaien met zijn handjes en houdt zichzelf wakker.

Wat kan ik nou het beste doen?
    Overdag eerst proberen met FeddeKees en volhouden?
    Slaapje voor slaapje?
    Andere mogelijkheden?
    Goede ervaringen met iets?
    Cold Turkey vind ik nog te vroeg en wordt helemaal drama als hij al met FeddeKees zo aan het maaien is. Hij is nu 12 weken.
    Oooooo ik heb jullie hulp echt nodig haha! Hoe en wanneer lukte het bij jullie het beste?

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Wij hebben sinds vorige week ook moeten stoppen, omdat ze opeens begon te rollen (ze is nu 3,5 maand). Ik baalde ervan haha. Wij hebben eerst de nacht gedaan omdat ze dan wat dieper slaapt. We hebben haar in een gewone, vrij dikke, slaapzak gedaan zodat de mouwtjes wat zwaarder zijn. We waren iets langer bezig om haar in de avond in slaap te krijgen maar eenmaal slapend sliep ze net zo goed in de nacht als anders. Overdag hebben we de slaapzak ook maar direct aan gedaan. Ik denk nu zo’n 5 dagen. Ik merk wel echt verschil met dat het langer duurt voordat ze in slaap komt, maar er zit wel vooruitgang in. En eenmaal in slaap gaat het hier dus goed.
    Als het kon had ik liever pas later afgebouwd/gestopt, omdat ze die armpjes steeds beter onder controle krijgen. Dus je zou evt nog even kunnen wachten totdat hij echt gaat rollen (veel kindjes doen dat pas tussen de 4 en 6 maanden). Dan heb je alleen een nachtje zonder als hij gevaccineerd is, maar dat is wel te overzien.

3. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Wij hadden ook de pacco doek en ben gaan afbouwen met een slaapzak van puckababy original mini. Deze heeft ritsen bij de mouwen waardoor je de armen in de slaapzak kan houden,en als dat beter gaat,kan je de armpjes erbuiten houden,maar ze hebben toch nog het inbaker gevoel, omdat er iets om het middenrif zit en de slaapzak is heel klein. Op MP zijn ze heel veel te krijgen.

Wij zijn om dezelfde tijd gaan afbouwen,ook ivm de vaccinatie. Hij rolde ook al om met 4 maanden,dus was blij dat we op tijd waren overgestapt. Screenshot_20210820-132156_Samsung Internet.jpg

4. Ilmi

Ilmi Lid

14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Ja daar heb je gelijk in. Heb nu 1 armpje los is de Pacco zak en dat gaat wel goed. Misschien moet ik dat gewoon overdag zo laten en langzaam afbouwen. Precies wat je zegt dat ze steeds meer controle over de armpjes krijgen. Het probleem hier is dat hij zich echt al af begint te zetten. Ben bang dat hij toch per ongeluk op zijn zij rolt.

5. Ilmi

Ilmi Lid

14 jul 2021
    50
    7
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de tip! Het probleem is dat hij de Puckababy vreselijk vindt:(. We hebben ook zo 1 thuis.

6. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ja dat snap ik.. ik moet zeggen dat mijn dochter inmiddels de hele box door rolt maar dat ze dit nog niet 1 keer gedaan of geprobeerd heeft in bed. Daar ligt ze gewoon muisstil haha. Toch een andere situatie misschien.

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb bij beide kinderen de pacco afbouwdoek gebruikt. En dan eerst overdag 1 arm los en dan ook de nacht 1 arm daarna overdag 2 en de nacht nog 1 en als laatst beide armen los dag en nacht. Met een twee weken waren ze er dan wel uit. Dochter met een maand of 5 (die ontwikkelt traag dus voor omrollen was ik nog niet bang) zoon was net geen 4 maanden.

Deel Deze Pagina