Nieuwe bril

Discussie in 'De lounge' gestart door Ineke1983, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hallo!
    Sinds 3 dagen heb ik een nieuwe bril. Het is voor mij de eerste keer dat ik er eentje moet...
    Ik heb hem enkel nodig om tv te kijken, auto te rijden, ... dus om ver te kijken, niet om te lezen. Maar ik moest hem van de optieker 4 dagen zo veel mogelijk aanhouden om er aan te wennen, maar ik vind het zo vreemd! Soms is het alsof mijn hele "zicht" trilt en ik heb het gevoel scheel te kijken... Is dit normaal of zou ik terug gaan? :(
    Groetjes

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zeker een eerste keer kan het ontzettend wennen zijn. De 1 heeft er meer last van dan de ander. Kijk het nog 1 dagje aan en ga dan gewoon terug en vertel wat er gebeurd.
    Je moet natuurlijk wel BETER gaan zien ;)

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Dat hoort erbij hoor! Het is voor mij ook pas een paar jaar geleden dus ik weet het nog goed :) Doodeng vond ik het! Vooral trappen lopen en ik had het idee misselijk te worden van de streepjes tussen de stoeptegels. Maar het went echt ;)
    Succes ermee hoor!

4. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik ben blij te horen dat anderen net hetzelfde gevoel hadden bij hun eerste bril!
    Heel herkenbaar wat je net zegt: trappen vind ik verschrikkelijk, ik zet ze dan altijd af, en ook snel naar opzij kijken voelt heel vreemd, net of ik ga omvallen!
    Dank je wel,
    dit geeft me weer nieuwe moed om hem niet voor altijd in het doosje te laten :)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb sinds een paar weken een nieuw glas in m'n bril (heb maar 1 glas op sterkte, andere kant is gewoon vensterglas...). Ik moest eigenlijk al langer een sterker glas hebben, maar heb het wat uitgesteld.

Toen ik mijn bril ging halen, was alles zo scherp! :D In het naar huis rijden begon ik serieus misselijk te worden. Toch maar even naar de optiek gebeld, maar volgens hun was dat heel normaal omdat het verschil tussen mijn 2 ogen nu zo groot is (bijna 3...) en omdat ik te lang met te lichte glazen had rondgelopen... Tegen de avond was het over.

Heb toen ook de glazen in mijn zonnebril laten vervangen door glazen op sterkte en als ik die opzet, dan draait alles rondom mij :D Maar na een minuut of 5 is dat alweer over.

Dit is de eerste keer dat ik dit ervaar, want de vorige keren nooit last van gehad... 't Is dus een heel normaal verschijnsel wat je hebt! ;)

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Dit is inderdaad heel normaal.
    Toen ik voor het eerst een bril ophad, kon ik bijv. geen hoogtes inschatten.
    Nam ik echt enorme stappen om de stoeprand op te komen, haha.
    Gaat vanzelf over.

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik heb sinds afgelopen november een bril,
    maar hier heb ik (gelukkig!) geen last van gehad.
    wel dat die pootjes pijn deden achter mijn oren,
    maar niet dat ik scheel zag of misselijk werd.

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    IK heb het ook gehad toen ik net een bril kreeg, is al een tijdje geleden maar ik weet ook nog dat dat heel vreemd is op begin. Maar je ogen moeten even wennen omdat ze anders moeten gaan kijken om het zo maar te zeggen, ze zijn gewend om zich in te spannen om zo goed mogelijk te kunnen zien en dat hoeft nu niet meer.
    Zou toch nog echt ff doorzetten, het wordt echt minder.

9. Ik heb dit ook gehad,je ogen moeten echt wennen.

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik kan me dat nog goed herinneren van mijn moeder! Die had altijd al een bril, maar had heeeeeel lang gewacht met een nieuwe, waardoor het verschil ineens wel erg groot was... :D Daar heeft ze echt wel een paar dagen last van gehad, maar dat hoort er inderdaad gewoon bij. Even doorzetten; komt echt goed! :)

Deel Deze Pagina