VErschil brede hals en smalle hals fles dr. brown

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lynn77, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi, ik als leek :D wil graag weten wat het verschil is tussen de brede hals fles en de smalle hals fles van dr. Brown, waarom kies je voor één van de twee? Heeft dat te maken met hoe snel de melk dan gedronken kan worden?

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Dat heeft vooral te maken met hoe groot het mondje van je kindje is.

Een voldragen baby zal meestal gewoon uit de brede speen kunnen drinken. Die smalle zijn voor kleine kindjes. Onze tweeling is prematuur en die kunnen niet drinken uit flessen met bredere spenen. Daar zijn dan die smalle voor.

(alleen hebben wij de smalle van Difrax, die werden in het ziekenhuis aangeraden.)

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    aha, dat is duidelijk, maar wat is dan handig om aan te schaffen in het begin? Gewoon de brede fles en dan als je idd een vroeggeborene hebt alsnog de smalle halen?

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Persoonlijk zou ik geen van beide kopen vooraf. Die flessen worden echt aangeraden voor kinderen die heel slecht drinken. Voor een "gewone" baby die goed drinkt zijn ze dus helemaal niet nodig en kan je met een vele goedkopere ook goed voeden.

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ja snap ik, maar wat als ik de andere flesjes eerst gebruik en ze alsnog moet halen, dan haal ik dubbel op, terwijl ik die gebruikte flesjes dan ook niet meer kan verkopen omdat ze al gebruikt zijn?

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Maar de meeste kinderen hebben ze dus niet nodig. Zijn echt uitzonderingen die ze wel nodig hebben.

Andere flessen kan je dan na een tijd wel weer gaan gebruiken. Het blijven niet altijd slechte drinkers.

7. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij hebben de brede hals al vanaf dat ze een week of drie is en dat gaat prima. Onze meid dronk erg snel en gulzig zelfs met de Dodi 1.2.3. En nu drinkt ze echt prima wij zijn heel tevreden over deze fles, maar of ik 'm op voorhand aangeschaft zou hebben weet ik niet. Wij zijn ook gewoon met de Avent begonnen, toen de 1.2.3 en omdat beiden een drama was op zoek gegaan naar wat anders.

8. nicole1976

nicole1976 Actief lid

23 jul 2008
    113
    0
    0
    Ik vond die dr Brown flessen helemaal niet fijn: had er twee ongebruikte gekregen van vriendin maar snel weer op avent overgestapt!

Deel Deze Pagina