Goede buikband

Discussie in 'Gezondheid' gestart door em3, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. em3

em3 Actief lid

25 feb 2014
    380
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hi,

Tijdens het wandelen merk ik dat ik last heb van mijn buikspieren. Echt pijnlijk. Het zijn gemene steken. Heeft iemand een tip voor een goede buikband? En vanaf hoeveel weken kun je die gebruiken?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Buik spieren of banden?
    Ik had nu al vroeg last van m'n banden, heb een band van iemand overgenomen die echt veel steun geeft maar de band van Anita gedragen bij de andere zwangerschap en dat ging ook prima. Tsja wanneer, wanneer je last hebt van groei, de ene met 16 weken heeft een flinke buik de andere met 25 weken nog niet.

3. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik heb er eentje van BellyFashion, nml. de Carriwell. Ik vind het een fijne band die veel ondersteuning geeft.

4. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Ik heb een band van Anita waar ik heel blij mee ben. Maar ik heb wel gehoord dat je moet oppassen met buikbanden. Zeker als het niet op aanraden van de gyn is. Ikzelf heb een heel slechte rug en die kan mijn buik niet dragen. Dus als ik echt heel veel last begin te krijgen doe ik hem aan voor een uur of 2 dan weer uit tot het weer niet meer gaat. Dit omdat je anders je spieren van je rug en buik heel zwak gaat maken als je de band constant draagt en je zo alleen maar meer last gaat creëren, zeker na de zwangerschap.
    Ga je zeker niet vertellen dat je geen band mag dragen maar let er gewoon ff mee op dat je hem niet te veel draagt en niet te lang achter elkaar ;)
    Veel succes!

Edit: Bij zwangerschap 1 pas bij 20 weken omdat ik dan pas tekst en uitleg van gyn heb gehad. Bij 2e al vanaf een week of 12 en nu zal het weer zo iets zijn owv een heel snel groeiende buik.

Deel Deze Pagina