Mijn dochter had voor de derde keer haar nieuwe zwempakje aan en we gingen naar zee. Ze is in de zee geweest, en thuis gelijk haar zwempakje met water uitgespoeld en laten drogen buiten. Toen het eenmaal droog was heb ik het bij de was gegooid zodat het lekker gewassen kon worden. Nu zitten er allemaal zwarte spikkeltjes op het zwempakje. Iemand enig idee wat dat is? Schimmel of weerplekken kan ik me niet voorstellen omdat ik het snel heb laten drogen, en zand zou er toch uitgespoeld moeten zijn?
Ja dat is het zand...dat kun je niet voorkomen en gaat er ook niet uit...wij hebben aparte zwemkleding voor het strand
Jullie hebben inderdaad gelijk. Zo eruit krabben met de nagels lukt niet. De korreltjes vallen er wel een beetje uit als ik het stofje uitrek. Maar het is een heel karwei om alles eruit te krijgen. En mooi is ie niet echt meer helaas.... Gelukkig heb ik er nog één.
Het slijt wel hoor. Als ze het badpakje een paar keer naar het zwembad heeft gedragen is het ook al minder. Ik had het ook met een badpak van mijzelf. Was mintgroen en je zag het echt onwijs goed. Maar nu na een paar keer zwemmen in zwembaden en wassen is het bijna weg. Dus geef de hoop nog niet op!