Ik heb mijn dochter altijd in haar bedje gelegd als ze wilde slapen met als resultaat dat ik nu nooit de deur uit kan omdat ze alleen in dr bedje slaapt. Ik heb een fout gemaakt en wil dit graag nog terugdraaien. Omdat ze alleen in dr bedje slaapt betekent dus dat we nooit echt de deur uit kunnen en dat vind ik jammer. Daarom wil ik haar leren slapen in de kinderwagen overdags. Heeft iemand tips hoe ik dit aan kan pakken? Zijn er nog meer dames dit dit herkennen? Dat hun baby alleen wil slapen in dr bedje? En wat hebben jullie daaraan gedaan.
Geen idee. Heb vanaf het begin af aan mijn zoontje ook laten slapen in de wagen. Minimaal 1 slaapje in zijn bedje. Nu slaapt hij heerlijk in de wagen. Ook urenlang. Heb eigenlijk geen tips. Misschien om gewoon rond haar bedtijd te gaan wandelen. Standaard elke keer als je kan. Ze ligt toch nog in de wagenbak of niet? Misschien een hydrofielluier er overheen leggen zodat ze niets kan zien? Heb echt geen idee.
Heb haar net in de kinderwagen gelegd op haar buik in een slaapzak met dr knuffeltje erbij. Ze heeft 10 min hard lopen huilen. Zoiets huilt ze ook als ze naar dr bed moet. Maar 10 min lopen huilen terwijl ik buiten ben, vind ik toch wat veel? Of is dit juist normaal?
Waroom zou je dat willen??? Over paar mnd kan je baby niet on reiswieg! In eigen bed slapen is juist goed. Je neemt gewoon oppas als beide weg willen. Wil je kind toch meenemen dan kan dat dan slaapt die niet not big deal?? Onze slaap ook alleen in bed. In kinderwagen reiswieg slaapt ze alleen buiten of op bezoek. Wil ze niet dan gewoon heen en weer lopen met kinderwaagen of even uitnemen spelen tot ze moe is. Je kan ook campeerbedje proberen als je op bezoek gaat Maar er zijn gewoon kinderen die rust en regelmat nodig hebben en daar moet je eromheen zich aanpassen. Er zijn ook kinderen die overaal kunnen slapen en laten zich meeslepen. Ps: je gaat nu iets doen wat voor jezelf handig is maar een hoop steess voor baby. Over paar manden zal je juist moet in eigen bed leren weer slapen omdat babys gaan steeds meer wakker zij en minder slapen. Waar loop je tegen als ze niet in kinderwagen slaapt? Waneer kunnen jullie niet weg?? We gaan met haar overdag weg met tennistoernooi bijvoirbeeld dan ze is ook vaak wakker of strandtent of stad. Dan gaan we wagen bewegen of stukje lopen. Of haar uitnemen op schoot of aan andere mensen geven. Na 19.00 gaan we met haar niet vaak weg samen als wel dan alleen thuis bij iemand zodat reiswieg in donkere rustige plek kan zonder prikkels. Noem maar een voorbeelden waneer je niet weg kan dan kan ok je misschien tips geven aangezien we ook alleen in bed slapen maar toch elke dag overdag paar uurtjes weg gaan onze babys zijn ook bijna even oud
Ik zou 't lekker zo laten; zij heeft d'r slaap nu nodig, over een tijdje slaapt ze minder en heb je meer tijd voor uitstapjes.
Het is juist goed dat ze lekker slaapt in dr eigen bed. Doet mijn zoontje ook. Ook wel in andere bedjes hoor bijv bij de gastouder. Maar in de wagen ; nee. Ik heb ook geen kind dat je de hele dag kunt meeslepen in de wagen. Dan word er niet geslapen en eindigt het in een drama. Met een chaggerijnige moeder
Mijn jongste slaapt alleen in de wagen en niet in bed. Ideaal want zo slaapt hij dus overal. In de wagen leggen, zorgen dat ze niet teveel kan zien en gaan wandelen?
Waarom zou je haar in de kinderwagen willen leren slapen ?? Straks past ze niet meer in de kinderwagen, en heeft ze moeite met slapen in haar eigen bed, omdat jij wilde dat ze in de kinderwagen sliep. Hier heb ik dochterlief altijd in haar bedje gelegd bij IEDER slaapje. Ik wilde dat ze zou weten dat het slapen in bedje gebeurde. En ja, ik kon weinig de deur uit, maar so be it. Ze is nu 9 maanden en weet ze dat slapen in bed gebeurd. Ik leg haar in haar bedje, en ze slaapt. Ongeachte wanneer ik haar er in leg. Ik heb geen moment spijt gehad van het feit dat ik haar aanleerde om in haar eigen bedje te slapen. Straks als je kindje wat ouder is, en niet meer zoveel slaapt, dan kun je nog vaak genoeg met haar de deur uit. Dus ik zeg : gewoon zo laten, kind heeft haar slaap goed nodig. En slapen doen ze het best in hun eigen bedje, en niet in de kinderwagenbak. Maar dat is mijn mening.
Het hoeft toch niet het een of het ander te zijn? Dochter slaapt perfect in haar bedje, maar even goed in de koets. Handig toch? Zo kan je eens stevig gaan wandelen en halen mama en baby een frisse neus. Ideaal, vond ik! Aan TS: geen idee hoe je dat oplost. Blijft ze wenen als je begint te stappen?
Wow ik vroeg advies aan dames die zichzelf hierin herkennen. Dames die hun mening willen geven, heb ik geen behoefte aan. Ik hoef ook niet uit te leggen wanneer ik niet op pad kan. De bedoeling is dat mijn dochter in haar bed slaapt en net zo goed in de kinderwagen. Bedankt dames, voor degene die het wel begrijpen.
Ik heb beide kinderen vaak in de kinderwagen laten slapen, bij de jongste omdat ik gewoon lekker effe eruit kon en zij dan toch kon slapen en bij de jongste meer omdat ik vaak rond bedtijd de oudste net van school moest halen s'middags. Beide sliepen ze net zo makkelijk in hun bedje als in de kinderwagen. Ik had de kinderwagen altijd op een vaste rustige plek staan, hier in de bijkeuken. Inderdaad knuffeltje erin plus speentje. Dan deed ik een hydrofiel luier over de kap vastgezet met knijpers zodat als ik ging wandelen ze niet afgeleid werden en het met een zonnetje lekker koel bleef en niet in hun oogjes scheen, dat werkte hier perfect vaak na 5 min door het gehobbel vielen ze in slaap. Maar ook zonder lopen vielen ze hierdoor lekker in slaap
Ik zou gaan wandelen als het bedtijd is. Maar waarom leg je haar op haar buik in de wagen? Zou zelf gewoon op rug leggen. Mijn dochter valt vaak in slaap terwijl ze naar de bomen staart. Als ze moe is begint ze vaak welkte huilen als ik haar in de wagen leg, maar zodra we bewegen is het goed. Succes met proberen en leg haar ook vaak in bed, dan verleert ze dat niet!
Valt ze ook niet in slaap als je wandelt Duopenotti? Als mijn zoontje heeeel moe is valt hij ook in slaap als de wagen stil staat. Maar als hij niet zo moe is valt hij stilstaand niet in slaap. Als we dan gaan wandelen is hij zo vertrokken. Denk dat hij het gehobbel heerlijk vindt. Zodra hij slaapt kan ik de wagen gewoon stil zetten (en zelf op het terras gaan zitten..hihi) en blijft hij heerlijk slapen. Heb wel een volledige slaapstand in de buggy. Dus ook als ze ouder zijn kunnen ze in de wagen slapen. Dus niet alleen in de wagenbak.
denk dat als je eenmaal wandelt ze rustiger word. dat had ik wel en een keer een dutje overslaan of later laten slapen kan gerust hoor, als hij/zij moe is valt hij/zij vanzelf in slaap.. groetjes
Niet alle kindjes vallen vanzelf in slaap als ze moe zijn Bij mijn dochter kon (en kun) je maar door blijven gaan; ze zal wakker blijven, steeds drukker worden, tot hyperactief aan toe. Slapen doet ze dan écht niet. En wanneer we een dutje oversloegen, ging ze bij het dutje erna spoken, of de hele nacht. Dus ik ben niet erg happig op experimenteren met slaapjes die eigenlijk gewoon goed gaan, maar mama niet bevallen Maar goed, ik zou d'r als je het echt wil gewoon in de kinderwagen leggen rond bedtijd en dan gaan wandelen. En dan kijken of ze gaat slapen. Wat je ook kan proberen is de reiswieg in haar bedje zetten en haar daar te slapen leggen 1x per dag ofzo, dan went ze aan de reiswieg als bedje.
Ik snap je ook hoor. Met dit weer heerlijk en ontspannen kunnen wandelen. Dat andere mama's dat niet willen is hun zaak. Maar ik kan er ook niet tegen om de heledag elke dag alleen maar binnen te zitten. Hier sliep ze toen juist helemaal niet in bed dus problemen andersom . Maar probeer inderdaad eens de bak in haar wieg/ledikant te leggen. Of gewoom de 10 min dat ze huilt laten huilen. Tja niet leuk as je opstraat loopt, maar dat zou me niks uitmaken eigenlijk als ze na die 10 min slaapt tenminste. Heb je anders al eens een draakzak/doek geprobeerd ?
Het kan ook aan het karakter van je kindje liggen. En dan valt er weinig te leren kan ik je uit ervaring vertellen . Oudste dochter was en is nog steeds een prikkelbaar kind. Die ging echt niet slapen in de kinderwagen. Als ze moe was ging ze alleen maar harder huilen, tot ze overstuur en oververmoeid was. Jongste dochter sliep echt overal; wipstoel, kinderwagen, fietsstoeltje. En dat doet ze nog steeds. Een tip die ik je wil geven is een draagdoek aanschaffen. Handig in gebruik als je een uitstapje wilt maken. Het is ook rustgevend voor een prikkelbare baby.