Hoi, Op dit moment werk ik in de zorg... Maar het werk begint me om meerdere redenen steeds meer tegen te staan. Dus ik zit te denken dat ik graag wat anders zou willen gaan doen. Qua werk zou ik graag wat meer regelmaat willen, ook voor ons gezin. Dus bijv ergens 2 vaste dagen in de week. Maar hoe pak je dat aan? Is dit überhaupt mogelijk? Wie heeft er tips voor mij en kan mij helpen?
Zelfde dilemma. Werk als vpk in de thuiszorg en ben de onregelmatigheid zat. Ik kijk geregeld rond maar in mijn vakgebied is er weinig te vinden voor overdag en vaste dagen. Dan kom je snel op een poli ofzo terecht maar daar is weinig in te vinden. Dus tips geen idee, ben ook op zoek.
Ha ha. Geen tips maar ook zelfde dilemma. Waarom een onregelmatige en stressvolle baan, als het ook gewoon rustig en ontspannen kan?
In de laatste 8 jaar ben ik 3x van baan gewisseld. Eerst gewerkt als woonbegeleidster (ontslag genomen ivm verhuizing). Voor nood aan de slag gegaan als VIG'er in de thuiszorg. Maar uiteindelijk was ik de onregelmatigheid ook helemaal zat. Gelukkig kwam ik na een jaar een leuke vacature tegen. Ik werk nu als ambulant begeleidster. Echt perfect. Ik werk nu 3 vaste dagen in de week en kan op deze dagen mijn eigen agenda invullen betreft afspraken met cliënten. Super leuk werk! Er staan steeds meer vacatures open voor deze functie. Vooral omdat de vraag om thuis begeleiding groeit.
Deedee en Live (doet het even zo ), vervelend dat jullie ook in dezelfde situatie zitten... Lastig is dat he?! Pillow, bedankt voor je reactie. Wat houd die functie precies in? Het punt is dat ik Helpende ben. Denk dat ik daar niet zoveel meer mee kan? Heb je toevallig een voorbij van zo'n vacature?
Esmy, best wel. Zit wel goed hoor waar ik nu werk maar de avonden breken mij een beetje. Oa door pittuge dochter overdag die slecht slaapt in de nacht. @ Pillow, dat lijkt mij ook leuk werk. Heb wel eens gekekem maar ze vragen elke keer ervaring op ambulante begeleiding.
Hee Esmay Zoek je echt naar een ander vakgebied? Best lastig he? Ik ben hier ook zoekende in, en dan juist eigenlijk richting de zorg. Mij lijken overigens de onregelmatigheid ook moeilijk te regelen. Ik ben me ook nog echt helemaal aan het oriënteren hoor. Ik weet niet zo goed wat je niveau van opleiding is, maar zou de kinderopvang of onderwijsassistent iets voor je zijn? Of bv werk in een winkel of secretaresse/administratief medewerker? Ik denk dat eigenlijk de meeste beroepen wel voor meer vastigheid en regelmaat zullen zorgen dan jouw huidige beroep. Maar hoe je aan een baan komt, of dat je evt nog een omscholing nodig hebt...? Veel succes
Ze vragen idd vaak ervaring. Ik had het geluk dat ik ervaring had in de vgz en thuiszorg. Daarnaast vragen ze vaak ook minimaal HBO niveau. Omdat ik toch niets te verliezen had, heb ik gewoon gesolliciteerd. Met mijn MBO diploma's verzorgende IG en SPW 4 ben ik er alsnog ingerold. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt!
Ik ken t probleem en werk nu via medicalgroep Google maar eens Een plan mijn eigen tijden in de zorg Geen onregelmatigheid meer Echt ideaal
Mijn tante werkte als verpleegkundige in het ziekenhuis en is toen gaan solliciteren op andere banen binnen de medische sector. Ze kreeg toen een baan waar ze 3 vaste dagen werkte met vaste tijden. Dus ik zou zeggen: ga eens rondzoeken en solliciteren. Zelf ben ik na een aantal jaar werken een master gaan volgen aan de universiteit, waardoor ik weer kon solliciteren op andere banen. Zodoende combineer ik nu 2 banen binnen dezelfde sector, maar met hele andere taken. Ontzettend interessant om deze banen te combineren!