gaat mijn dochter naar de basisschool na de vakantie en wie krijgt mijn dochter als lerares , een op de miljoen ja hoor de lerares die mij vroeger heeft beoordeeld in mijn schooltijd , toch niet te geloven en nou is dat niet erg, maar ze was echt niet een tof mens , lui, ik mocht haar niet in iedergeval. en echt niet echt gezellig ofzo hoe zij die boekjes voorlas saaaai , en ze heeft zelf ook nog eens geen kinderen tja dat lijkt me ook niet altijd leuk denk ik .... misschien daarom chachie ??? Na 15 jaar terug niet te geloven , ze herkende mijn stem aan de telefoon zei ze , toch wel indruk gemaakt dus .., maar nu moet zij zich bewijzen of zij zo;n goede lerares is ... want ze had toen ze mij beoordeelde veel commentaar op mij, nou we zullen zien?? ze werkte er net 2 jaar op de basisschool waar mijn dochter nu naar toe gaat , maaarja hopenlijk gaat ze niet lullig doen tegen mijn dochter , en misschien is ze wel veranderd ?? ze zocht nog naar een spaarpot, had er toevallig nog eentje staan een varken (( hihihi) als je begrijpt wat ik bedoel . grjmm
Ja... Ik kan je reactie niet helemaal plaatsen maar uit je stukje te lezen vond je het een vervelende juf. Wist je niet wie de leerkrachten van de school zijn? En je mag professionaliteit verwachten van de leerkracht, dus ze zal je kind echt niet bij voorbaat negatief beoordelen als ze weet dat jij haar moeder bent.
Uhhh je weet toch wie er op de school werken waar je je kind op doet? Uhh saggie omdat ze geen kinderen heeft? Uhhh spaarpot snap ik niets van?
ik kan het geloof ik niet helemaal volgen. Maar je dochter krijgt dus een lerares die jij niet mocht vroeger...tja mensen kunnen veranderen toch
Beetje chaotisch stukje..... (met veel vooroordelen...) Ik zou proberen om een nieuwe start te maken, anders wordt het waarschijnlijk niets... Mijn dochter heeft ook een juf die ik 'vroeger' heb gehad. Ik zie die juf nu met heel andere ogen, en 't eigenlijk best een leuk mens!
Ik begrijp je post niet helemaal. Het valt me op dat je wel een beetje bevooroordeeld bent. Is niet echt eerlijk richting de betreffende vrouw. We hebben het over minstens 15 jaar later, geef haar een kans. Daar wordt niemand slechter van toch.
Iets meer vertrouwen in de leerkracht zou je sieren. Waarom zou ze jouw dochter lullig behandelen? En 'bewijzen' dat ze een goede lerares is? Varken? Nou ja, ik snap dat je een vervelende ervaring hebt gehad. Misschien kan je dat nog iets verduidelijken. Maar ik ben bang dat deze 'relatie' bij voorbaat al niet meer te redden is.
nou pas maar op, toen ik naar het 1e middelbaar ging (10 jaar na mijn broer) en ik stelde me de 1e dag voor met mn naam keken enkele leraren me wel angstig aan toen ze vroegen of ik het zusje ben van,... het duurde toch een maand neer ze doorhadden dat ik een rustige was en niet zo erg als mn broer zou worden ts gewoon enkele weekjes aanzien, na jou zijn er zoveel leerlingen gekomen die die leerkracht misschien wel opnieuw hebben opgevoed tot een toffe leerkracht
Ik begrijp het niet.... Wat bedoel je met dat ze je beoordeeld heeft vroeger? Heb je bij haar in de klas gezeten of stage gelopen ofzo? Ik zou proberen om wat minder veroordelend te zijn, je dochter gaat die negativiteit echt wel aanvoelen en het lijkt me het belangrijkste wat zij vindt van haar juf zonder dat jij er van tevoren een oordeel aan hangt.
Wat een Chaotisch stukje heb je geschreven. Ik zou er met open vizier ingaan misschien heb je vroeger geen leuke beoordeling gehad maar misschien kan ze het wel heel goed vinden met je dochter. Ik moet zeggen dat voor mij een school zou afvallen als er kans is dat mijn dochters bij een leerkracht zou kunnen komen waar ik vroeger geen goede ervaringen mee had.
Ja, ik val over dit stukje! Heel beledigend. Ik reageer ook vanuit mijn eigen belevingswereld, juf en ongewenst kinderloos. Maakt mij dat een slechte juf? Ik kan je vertellen dat meesters en juffen over het algemeen dit beroep kiezen omdat ze ontzettend van kinderen houden. Verder ... ik had een hekel aan een meester waar mijn broer het juist heel goed mee kon vinden.
Het onderwijs is met de jaren heel erg verandert, en de leraren zijn daar ook weer in meegegroeid vaak. Mensen dus ook juffen veranderen. Geef het een kans!
Vindt ik wel knap als ze jou nog herkent aam je stem? Maar snap het ook niet allemaal...wanneer had jij haar als lerares en welke groep?
Helemaal mee eens! Buiten dat kun je altijd een juf treffen waarmee het minder klikt. Hierbij wil je vast succes wensen want in 8 jaar basisschool tref je er minimaal wel 1. Maar zowel leraar/lerares als ouder mag je toch wel de professionaliteit verwachten dat ze er een mooi jaar van maken.
Mijn dochter had vorig jaar een kleuterjuf zonder kinderen, nou echt een topvrouw! En haar liefste lievelingsjuf had (nog?) geen kinderen. Dus dat zegt echt helemaal niets over de capaciteiten die iemand heeft. Sterker nog ... er zijn ouders die ik niet als docent zou willen voor mijn kinderen Voor de rest is het wel gezegd: ga er met open vizier in. En probeer ook naar jouw eigen aandeel in het geheel te kijken. Misschien had ze ook wel reden om je op een bepaalde manier te beoordelen? (en ik kreeg ook een 'te laag' advies van mijn basisschooldocent, tja, dat maakt hem geen slechte docent, hooguit een verkeerde inschatting gemaakt ... het is ook maar eens mens )
Behoorlijk grof ook die reactie van ts.....waarschijnlijk niet zo bedoelt...hoop ik Maar als je op dit forum zit zie je zoveel ellende bij sommige vrouwen dat ik nu al helemaal niet meer zo'n opmerking zou durven denken laat staan hier schrijven.