Trage schildklier (goed ingesteld) afvallen na bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristel0, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel0

Kristel0 Lid

3 jan 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben erg benieuwd of hier nog meer mensen zijn die met een (goed ingestelde) trage schildklier een kindje hebben gekregen en hoe het zit met de zwangerschapskilootjes, of deze er makkelijk afgaan na de bevalling of dit juist extra lang duurt.

Ik heb zelf een dochter van 2,5 en ben nu 24 weken zwanger van een zoontje, super blij mee! Na de bevalling van mijn dochter heb ik last gekregen van een trage schildklier, gelukkig direct goed ingesteld na medicatie en ook tijdens de zwangerschap geen problemen gehad.

Vraagt me af hoe het gaat met gewicht na de bevalling. Kom nu wel erg snel aan, probeer dan ook wat minder te snoepen etc.

Hoor graag reacties!

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier ook Hashimoto en wel een goede tsh waarde maar nooit stabiel. Geen idee hoe ik het er straks af ga krijgen, na Sylvano heb ik ook nooit kunnen afvallen, geen energie om te sporten, maar ook zodra ik op dieet ga stopt mijn schidlklier er gewoon mee en wordt ik doodmoe. Mocht het na deze zwangerschap weer niet lukken ga ik over op een maagballon of een andere rigoreuze maatregel tegen mijn overgewicht. Dus aan mij heb je niet zoveel haha

3. moeders83

moeders83 Lid

27 jan 2014
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na beide zwangerschappen (+12 kg, + 18 kg) gingen de kilo's er gemakkelijk vanaf. Na mijn eerste zwangerschap ben ik zelfs nog 4 kg extra afgevallen, nu moeten er nog 2 kg af om op 'oude gewicht' (65 kg) terug te komen...maar ja dat zal helaas niet gebeuren, ben opnieuw zwanger.

Na beide bevallingen ben ik gelijk teruggegaan naar mijn oude thyrax-dosering (ophoging was niet meer dan 25 procent van de oude dosering)

4. Kristel0

Kristel0 Lid

3 jan 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fleur,

Wat vervelend zeg! Ze zeggen toch juist als je goed bent ingesteld het makkelijker wordt af te vallen.

Gelukkig ook nog een positief bericht!:)

Ik denk dat het per persoon verschilt.
    Heb idd vaker gehoord, zodra dat de bevalling achter de rug is, terug naar de oude dosis. In het begin na de bevalling hyper je nog even door op je aangepaste dosis, dus het lijkt me dat je juist wat kwijt raakt in die periode.

Zal deze informatie eens aan mijn internist voorleggen.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Helaas heb ik nog steeds restklachten, ik blijf moe, concentratieproblemen, moeite met afvallen, koud enzovoort. Na de bevalling alles maar weer oppakken en kijken naar een behandeling.

6. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Na onze nummer 1 ben ik tijdens de bv nog afgevallen tot onder mijn gewicht voor de bevalling, maar helaas toen nummer 1 6mnd was, ben ik weer beginnen bijkomen naar een hoger gewicht (en nummer 2 nu in buik maakt het niet lager).
    Bij mij lukt het me enkel af te vallen als ik naast een dieet ook zeer veel ga sporten, dan krijg ik er 1kg/mnd af. (Zonder goede instelling schildklier dus nog minder en geef ik het in het geheel op na een paar maanden).

Deel Deze Pagina