Goede daad van de dag!

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 10 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    De ah bezorger voorzien van een koud blikje cola.

Ik heb in de zomer altijd blikjes of pakjes drinken koud liggen op de hete dagen voor de bezorgers. :)

Spoetnik, GossipGirlxoxo en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat is dus de reden dat ik iedereen gedag zeg een praatje maak in de winkel met een wildvreemde en zeker met een bejaarde in de deuropening een gesprek aan ga en vraag hoe het gaat. Ik vind het echt heel erg dat mensen eenzaam moeten zijn van het idee kan ik echt heel hard huilen!

Neuzeke en Madelie vinden dit leuk.
  3. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Ik heb een chronisch zieke vriendin waar het erg slecht mee gaat. Ze ligt momenteel al 12 weken het grootste deel van de dag op bed. Ik heb maaltijden voor een week gekookt en ingevroren en bij haar gebracht. Als het niet lukt om te koken is het een kwestie van ontdooien en opwarmen.

Spoetnik, YaelStone, juf1987 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Moet je bij ons in het dorp komen wonen! Is hier heel normaal. Gezellig altijd juist. Dochter vroeg het toen ze kleiner was ook altijd, wie dat was. Inmiddels weet ze dat ik lang niet iedereen ken. :)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Ik heb laatst een goede daad meegemaakt.

Ik was laatst bij van cranenbroek en tot mijn verassing moesten er opeens weer munten in de karretjes, week ervoor niet. En ja hoor natuurlijk geen munt in de auto te vinden, 20 cent in portemonnee. Alles gaat tegenwoordig met pin. Komt er een vrouw voorbij en die gaf me zo haar 50eurocent! Anders had ik zo naar huis kunnen rijden zonder hetgeen waar ik voor was gekomen, heel veel boomschors.

Ik vond dit zo ontzettend lief.

Spoetnik, YaelStone en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik heb de boodschappen van m'n voorganger betaald. Vrouw was haar portemonnee vergeten en geen mobiele pinpas.
    Heb het ook netjes terug gekregen (ging overigens niet om een gigantisch bedrag)

Spoetnik, Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Mogelijke tip, weet niet of het echt zo is, volgens mijn zoon past de achterkant van een ronde sleutel ook in het karretje als je geen muntje bij je hebt.

Zeebra vindt dit leuk.
  8. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Ik werk in de zorg en er zitten echt schrijnende situaties bij maar ook situaties die zelf zijn gecreëerd. Deze mensen zijn ook ooit jong geweest en hebben keuzes in het leven gemaakt die mensen hechter of juist van hen af heeft gedreven. Dan kan iemand heel zielig en eenzaam ogen maar als je t verhaal er achter hoort zou je zelf ook een stapje terug doen….

suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Heb ik pas ook gedaan een heel oud vrouwtje was haar pincode vergeten en had geen contant geld en contactloos betalen lukte niet. Was een klein beetje eigen belang ook want werd heel benauwd in de rij wachtend met mondkapje op.

Spoetnik en Vaasje vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

Dat zal ook echt wel mijn opa werd op een gegeven moment ook een bittere man en waarom geen idee. Altijd mopperen maar toch denk ik er zijn tijden geweest dat ze goed voor iemand zijn geweest gun dat ze de laatste jaren dan ook terug.

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Ja maar niet iedereen is goed geweest in de jaren ervoor.
    Ze zijn zeker niet allemaal zielig hoor.
    Maar dat neemt niet weg dat ze eenzaam kunnen zijn. Alleen is het niet altijd de fout van anderen.

suus1983, Zeebra en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Klopt, doe ik ook ;)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Jep, mijn schoonouders worden vast eenzame mensen, maar dat hebben ze zichzelf aangedaan

14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Ja dat klopt, die past er ook in. Dat heb ik ook wel eens gedaan.

Deel Deze Pagina