Hoe is dit mogenlijk? Aangemeld zijn bij 3 zorgverzekeringen en ik weet van niks :/

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

hey

vorige week belde mijn vriend me op over onze verzekering die hem dus lichtelijk aan het stalken was tijdens zijn werk.

Wat bleek, dat ik aangemeld was bij 3 zorgverzekeraars :$

Ik zat vroeger bij de Ohra, toen ben ik over gegaan naar CZ, en van CZ ga ik nu naar zilverenkruis achmea (dat was ook de verzekeraar die me vriend op belde)

Bleek dat ze een heel ander adres van mij hadden, dat adres dat ze van mij hadden was in wormer bij een dakdekkers bedrijf, ik ken helemaal geen dakdekkers bedrijf in wormer (heb wel in wormer gewoond maar dat is inmiddels al weer 3 jaar geleden) dus dat adres klopte al niet eens.

Nou heeft me vriend dat allemaal goed gezet bij de verzekering, en kreeg zaterdag een brief binnen van zilverenkruis van dat alles nu goed geregeld is en de namen van ''mijn oude'' verzekeraars staan er dus ook op.

Volgens Zilveren kruis was ik nog verzekerd bij de cz (dat kan wel kloppen want geloof dat ik in januari pas officieel overgestapt ben) de Ohra, klopt niet.. daar zit ik al dik een jaar niet meer, en de Delta loid ofzo, nooit gezeten daar =O

hoe is dat in vredesnaam mogelijk? het stond wel op mijn naam maar niet op mijn juiste adres. (op de cz na dan) Het was trouwes ook dat bedrijf dat de verzekering belde dat het niet klopte, en toen is de verzekering dus ons gaan bellen.

Heeft iemand dit ook gehad? ik vind het toch wel raar, het is nu dan wel weer goed geregeld, maar toch blijf ik het vreemd vinden dat ze een heel ander adres van mij hadden plus dat ze me hebben moeten afmelden bij 3 zorgverzekeringen :/

iemand misschien een idee hoe dit mogelijk was?

2. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wat vreemd! Ik zou niet weten hoe dit kan komen.. Maar iig wel fijn dat het nu opgelost is..

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    idd heel erg vreemd...
    geen idee hoe het kan.. wel fijn dat het opgelost is!!

delta loyd is trouwens een verz.mij die bij ohra in zit.. misschien dat zij je gegevens van de ohra hebben gekregen om je te bellen voor een verz???

4. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ohra en Delta Lloyd zijn één bedrijf en die werken sinds een aantal jaren nauw samen met CZ. Misschien dat daar de verwarring is ontstaan.

Gr Heel76

5. Giltje

Giltje Niet meer actief

dacht dat het allemaal verschillende verzekeringen waren? me moeder zit namelijk nog wel bij de Ohra, en vanuit daar ben ik naar ZZ gegaan en daarna naar CZ.

Snap ook echt niks van dat adres, ik heb jaren in wormer gewoond op verschillende adressen maar dat zijn allemaal oude rijtjes huizen, dus lijkt me stug dat een van die woningen nu een dakdekkers bedrijf zit :/

6. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0

onze oude overbuurman had een stucadoorsbedrijf die hij en zijn vrouw vanuit huis leiden... dus het zo maarzo kunnen dat er nu iemand daar woont of heeft gewoond die een dakdekkersbedrijf heeft

7. Giltje

Giltje Niet meer actief

hmm daar had ik niet aan gedacht, dat zou kunnen, maar ik woon nu al 3 jaar in zaandam en krijg me post ook gewoon, dus toch wel vreemd dat het op dat adres kwam.

Ik heb net ook ff gekeken naar dakdekkers bedrijven in wormer, en zijn er 2, en geen van de 2 zitten op de adressen waar ik heb gewoond :/

8. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het zijn ook wel verschillende verzekeringen, maar ze worden wel allemaal administratief uitgevoerd door CZ. Als ik het me goed herinner gebruiken ze hier maar één computersysteem voor.

9. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik heb zoiets gehad met Unive .. nou ja gehad ?? Ik lig nog steeds overhoop met hun.

Ik ben zelf nu verzekerd bij Anderzorg sinds een jaar, daarvoor heb ik 3 jaar bij CZ gezeten en daarvoor 4 jaar bij VGZ. Totaal dus 8 jaar verzekerd bij 3 maatschappijen.

2 jaar geleden kreeg ik mijn eerste brief van Unive. Met een overzicht van het jaar 2008 van alle maanden die ik niet betaald zou hebben :$

Ik ben hun maar eens gaan bellen om te vertellen dat ze even helemaal niet lekker zaten want ik ben niet bij hun verzekerd, ik zat op dat moment al geruime tijd bij CZ. En toch bleven ze volhouden dat ik bij hun verzekerd zou zijn en dat het eens tijd werd dat ik eens ging betalen. Hoelanger ik aan de lijn bleef met ze hoe agressieve die gozer aan de lijn werd. Ik heb besloten t gesprek te stoppen en ben brieven gaan schrijven.

Week later een overzicht van Unive, ik zou een schuld hebben van 1283 euro over de maanden jan t/m nov. Een bedrag van 1150 euro zouden ze me kwijtschelden en ik moest het overgebleven bedrag betalen + de maand december en dan zou ik weer helemaal bij zijn :$
    Dit geloof je toch niet.

Dus ik weer bellen om te zeggen dat ik dit niet ging betalen aangezien ik niet bij hun verzekerd ben !!! Ik heb toen direct een bewijs van inschrijving opgevraagd voorzien van mijn handtekening.

Een aantal maanden overheen gegaan .. toen ging de bel, een deurwaarder aan de deur die een bedrag van 1382 euro, + de kosten van hun er nog eens bij, op kwam eisen. Ik heb hem ook nog eens t verhaal uitgelegd hoe het zat en dat ik dat bewijs van inschrijving gevraagd heb en dat ik dat nog steeds niet ontvangen had.

Al met al is die deurwaarder nog 2x langs geweest en hebben ze nog zat brieven geschreven en ik heb een aantal brieven aangetekend terug gestuurd zowel naar Unive als naar die deurwaarder en daarna had ik t helemaal gehad en reageerde ik nergens meer op in de hoop dat ze snel kwamen met een dagvaardiging .. En die heb ik gehad :D:D Leuk sinterklaas kadootje hahahaha

27 januari om 11.00 ga ik gezellig met me papierenhandeltje naar de rechtbank en het hele verhaal nog eens uit de doeken doen.
    Want dat bewijs van inschrijving voorzien van mijn handtekening heb ik tot op de dag van vandaag nog niet gehad.

Iemand opperde wel de optie dat ik me online ingeschreven zou kunnen hebben maar bij alle maatschappijen waar ik dat wel gedaan heb kreeg ik papieren thuis en dat heb ik ingevuld VOORZIEN van handtekening terug gestuurd.

Maar betalen ??? Noway !!!! Ik heb mezelf daar nooit verzekerd dus ga ik niet betalen ook.

Ik hou t lekker bij de maatschappij waar ik nu zit, totaal geen klagen tot nu toe :D

10. Giltje

Giltje Niet meer actief

Jeetje wat een gedoe zeg!

heb geen meldingen gehad over dat we extra moeten betalen enz

vind het wel raar, je vraagt naar een aangetekende formulier als bewijs dat je daar zou zijn aangemeld enz, en die willen/kunnen ze niet sturen, en hebben dus geen poot om op te staan maar dan toch proberen dat geld van je te krijgen =O

sukkels echt.. hoop echt dat ze je niks verplichten te betalen =O

Deel Deze Pagina