Hoi meiden, Ik wil me graag laten omscholen tot kraamhulp, zijn er hier misschien meiden die dat ook hebben gedaan, en hoe bevalt het? Ik wil graag 4 dagen "werken" (stage lopen dus in het begin) en 1 dag naar school, maar kan dat wel als je kraamhulp wil worden? Pfff ik zie door de bomen het bos niet meer geloof ik... Iemand tips? Bij het cwi willen ze me niet helpen omdat ik nu een baan heb, eerst willen ze alle werklozen aan het werk hebben... Groetjes Marijke
Hoi Wat voor vooropleiding heb je? Wat jij zegt 4 dagen werken 1 dag school, zou ideaal zijn. Maar wat ik weet , kan dit niet in de kraamzorg. Er zijn werken-leren trajecten, kraambureau;s bieden deze zelf aan, dat betekend dat jij indienst gaat voor 28 uur ofzo, en daar naast naar school zij betalen dat ook voor jou, en je krijgt een leerling salaris (geen vetpot) Dit betekend ook dat je gewoon de volle kramen doet, oftewel 8 dagen achter elkaar (soms 10 bij een keizersnede) En dus onregelmatig werkt, weekenden, soms avonden en nachten op wacht voor bevallingen. (bevallingen doe je eerst met iemand samen na 3x doe je ze alleen, maar dit is als je wat verder in de opleiding bent) Dit is wat ik weet van de kraamzorg en opleiding. Dit was zo toen ik de opleiding deed, dit is inmiddels 9 jaar geleden. het is een verkorte opleiding 1,5 jaar duurt ie ongeveer. Je woont in zeeland he.. Kijk eens op : Kraamzorg de Waarden of D Provinciale Kraamzorg Stage lopen Wat jij wilt, 4 dagen werken 1 dag school, is in de kraamzorg denk ik niet haalbaar. Ik ben zelf niet meer werkzaam in de kraamzorg, omdat de onregelmatige uren (8 dagen aaneengesloten werken) en er snachts uit moeten voor bevallingen (1/2 x per maand) niet goed te combineren zijn met het moederschap.. Als je vragen hebt, pb me gerust!
Mbt zeeland heb ik geen idee. Zelf werk ik op de planning bij een grote kraamzorgorganisatie en regel ik dus de inzet van Kraamverzorgsters. 1 dag school 4 dagen werken, gaat sowieso niet, je werkt meestal een heel blok achter elkaar (8 dgn) Hier is er wel een versnelde opleiding van een jaar, waarbij je ong. 1 dag naar school gaat, en je de rest (onbetaald) stage loopt. Hier in Groningen heeft de eerste groep van die opleiding nu praktijkexamen. Mocht je overigens al in de zorg werken, zijn er volgens mij idd mogelijkheden om via een kraamzorgorganisatie zelf opgeleid te worden. Hoe dit precies zit durf ik je niet te zeggen. succes iig!
Hoi meiden, hardstikke bedankt voor de links! Dat is wat ik bedoelde, ongeveer 1 dag in de week naar school, BBL heet dat als ik het goed heb? Het geeft niet dat het leerlingsalaris weinig is, wij zouden ook van alleen het salaris van mijn man goed rond kunnen komen. Ik verdien nu heel goed maar ik ben niet tevreden in mn baan, ik wil iets doen waar ik gelukkig van wordt. Mijn vooropleiding is mbo management-assistente, en ik heb ook mijn P van het hbo, maatschappelijk werk en dienstverlening. Geen achtergrond in de zorg dus nog. Ik ga die links is even doorlezen Groetjes Marijke
Kraamzorg de Waarden zou perfect zijn voor mij, alleen is dat niet in Zeeland Balen, ik kreeg al helemaal de kriebels! Maar het Gooi en Haarlem is wel een beetje heeeeeel erg uit de richting
Op zich lijkt mij het ook erg leuk om te doen. Maar vraag me af of het wel te combineren is met de baan van mijn man en de kinderopvang. Mijn man is alleen in de weekenden thuis, en bij ons in de buurt heb je geen flexibel kdv waar je je kindje 24u per dag kunt brengen. En verder heb ik niemand die plotseling op Valerie kan passen.
Het ligt eraan bij welk kraambureau je gaat werken.. Ik werk zelf ook in de kraamzorg en gewoon in een rooster en vaste dagen in de week...Is dus echt bureau gebonden succes!
het lijkt mij ook zo leuk om in de kraamzorg te werken! ik zat er ook over na te denken. ik heb me momenteel ingeschreven voor de opleiding doktersassistente. iets heel anders als kraamzorg. maar kraamzorg lijkt me ook zo leuk idd ik heb wel een zorg achtergrond , werk al jaren als verpleegkundige. Ik werk in Groningen en Liza , jouw verhaal maakt me wel nieuwsgierig!
ik heb ook de opleiding gedaan maar dan alles via yunio die hebben alles geregeld ik heb 3 jaar in 1 jaar gedaan 18 weken school de rest praktijk erg pittig maar ben zeeeer blij dat ik het gedaan heb ik ging de eerste 10 weken 4 dagen naar school weekend vrij en 1 dag in de week en daarna ging je volgends je contracturen meelopen met een kraamverzorgster dan weer 3 of 2 weken school enz.......er zaten meiden in van 20 maar ook vrouwen van 50 alles kon erg gezellig en leuk,en je word snel losgelaten tot dat je het helemaal zelf kan en dan krijg je geen begeleiding meer binnen een half jaar liep ik al alleen met 1 keer in de week een bezoekje van een kraamverzorgster en je had altijd een nummer van je praktijkopleider die je voor vragen kon bellen.succes!!!
Maar hoe doe je het dan qua opvang, want je moet neem ik aan ook s'nachts en s'avonds werken, en in het weekend.
Mijn man werkt gewoon 5 dagen, en ze kan altijd bij de opvang terecht. Als ik dus 'snachts weg moet brengt mijn man haar 'sochtends gewoon bij de opvang. Dat is niet zo'n probleem bij ons dus Ik twijfel alleen of ik nu al zal beginnen of als Sterre naar school gaat. Ik ben net 26 dus die 3 jaar maakt niet zoveel uit.
Er zijn tegenwoordig 1 jarige opleiding voor kraamverzorgende. Die kun je doen in BOL (Leren+stage) en BBL- Werken en leren. Meestal hebben die per 2 weken 2 aaneengesloten schooldagen. En zover ik weet, een stagaire hoeft niet de volle 8 dagen mee. Ben me er ook in aan het verdiepen, wil het gaan doen zodra ik mn rijbewijs binnen heb! Kraamverzorging (1-jarig) (cursus) Opleiding voor kraamzorg - Achterhoek - voorpagina - Gelderlander Zwanger, bevallen en onvergetelijke kraamtijd? Kraamzorg LiemersCare Gelderland
Een gastouder Consider is misschien een idee............. Ik weet dat hier in groningen de manier van omscholen is/was bij het groene kruis. ( voor mensen in de zorg ) ook weet ik als je zwanger wilt worden of bent je beter kan wachten. Een collega van mij zou omscholen en toe ze zwanger bleek te zijn hebben ze haar afgewezen.