Goede doelen collectanten

Discussie in 'De lounge' gestart door Baileyy, 17 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.451
    1.397
    113
    Bij ons komen de laatste tijd weer veel collectanten voor een goed doel. Sommigen vind ik al niks. Maar sommige acties wil ik best graag steunen. Alleen dat kan nooit incidenteel, altijd moet het per maand tot wederopzegging. Dat vind ik vervelend. Zo heb ik steeds teveel goede doelen.

    Ik vind het ook lastig om nee te zeggen als ik het wel een goed doel vindt..

    Maar we steunen maandelijks al best veel.

    Hoe gaan jullie hiermee om? En wat steunen jullie?

    Wij steunen al maandelijks
    WNF
    KWF
    KikA
    Hartstichting
    Amnestie international
    Dierenbescherming
    Epilepsiefond

    Nu kwam weer iemand voor armoedebestrijding voor meisjes en vrouwen met menstruatie armoede. Goed verhaal en wil ik wel steunen. Eenmalig maar dat wordt dan weer minimaal 10euro per maand.
     
  2. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.551
    5.970
    113
    Ik sluit zoiets nooit af aan de deur, wij steunen een paar doelen maandelijks. Aan de deur geef ik contant wel iets als het een optie is, anders niet.
     
    Diiba en Sado vinden dit leuk.
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    21.179
    9.521
    113
    Wij hebben een sticker op de deur. Als ze toch aan de deur komen wijs ik ze op de sticker.

    Wij kiezen jaarlijks een goede doel uit. Dus niet nog eens aan de deur
     
    nizzie86 en Shalom vinden dit leuk.
  4. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.638
    983
    113
    Hier komen nog genoeg collectanten met een collecte bus en of mogelijkheid tot digitaal betalen 1malig.

    Ik steun momenteel niets maandelijks,en dus alleen incidenteel als ze aan de deur komen of op andere wijze een actie hebben.

    Ik zeg dan ook aan de deur dat als ik geen 1 malige collecte kan doen dat ik niet maandelijks mee wil doen en dat het dan over gaat.
     
  5. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.630
    1.274
    113
    Ik steun het KWF en dat vind ik voldoende. Dus iedereen die hier aan de deur komt, krijgt niks van mij.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.102
    7.187
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik geef alleen aan collectes en ik ben zelf vrijwilliger als collectant/organisator bij 3 organisaties.

    Maar je kan toch zelf eenmalig een donatie doen als je bepaalde organisatie wil steunen? Kan je gewoon op de site zelf doen.

    https://doneer.armoedefonds.nl/doneer
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    14.197
    8.820
    113
    Gelderland
    Ik vind dat jullie al veel goede doelen steunen dus een goede reden om gewoon nee te zeggen.

    Wij steunen goede doelen niet structureel maar wij geven altijd aan collectanten én we steunen lokale doelen die ik bijv in de krant of op Facebook zie. Ook doneer ik regelmatig aan because we carry omdat ik vind en op Instagram zie dat wat zij doen echt helpend is.
    Mijn kinderen halen ook regelmatig geld op voor goede doelen, door klusjes te doen of lege flessen op te halen. Recent nog 100,- voor Vitesse en wij hebben toen ook 100,- gestort. Oké een heel ander doel dan de meeste bedoelen maar ik vind dat ze het alleen moeten doen voor iets wat ze graag willen steunen.
    Op jaarbasis geven wij voldoende vind ik maar ik kies zelf wanneer en ga al helemaal niet maandelijks doneren.
     
  8. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.920
    2.328
    113
    Ik doe niks structureels en dat zeg ik dan ook. Hoe lullig ook, deur tot deur ‘verkoop’ voor het goede doel (vaak jongeren met een pasje om die het als bijbaan doen), kap ik na de eerste zin al af. Heb geen zin om de hele riedel aan te horen en nee zeggen wordt dan steeds moeilijker. Of dat je dan zo’n vreselijke opmerking krijgt: oh dus kinderarbeid vindt u geen enkel probleem? Vreselijk, nee hoor deur gaat dicht…Collecte (geen bijbaan mensen en eigenlijk altijd mogelijkheid tot eenmalige donatie) geef ik wel altijd aan.
     
    Athina en Sado vinden dit leuk.
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.602
    16.299
    113
    Hier hetzelfde. Aan de deur geef ik altijd eigenlijk, ongeacht de stichting, maar alleen als het contant kan. Ik ga geen verbintenis aan.

    Ik doneer daarnaast standaard maandelijks aan het Epilepsiefonds en het Emma Kinderziekenhuis.
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.602
    16.299
    113
    Och, zo’n flapdrol had ik laatst ook aan de deur. Vreselijk. :|
     
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    17.115
    16.260
    113
    dit
     
  12. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.920
    2.328
    113
    Ja toch, wegwezen hoor. Mijn antwoord is dan ook vaak iets als: klopt (terwijl ik deur al aan het dicht doen ben haha). Nee ik ben geen fijne buurtbewoner om hier mee langs te komen
     
    Sado vindt dit leuk.
  13. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    3.143
    1.390
    113
    Ik heb er ook een hekel aan als je alleen lid kunt worden. Bij een collecte geef ik altijd iets ook al vind ik het een "stom" doel. Maar ik abonneer me nergens op aan de deur en het interesseert me eigenlijk ook niks als ik dan nee moet zeggen. Ik zeg gewoon nee bedankt en gooi de deur dicht.

    Bij ons hebben ze sinds kort zo een briefje met alle collectes erop en dan kun je invullen hoeveel je per doel wil geven en dat kun je er cash in stoppen of via de bankrekening. Daarom komen er bij ons weinig mensen aan de deur.
     
  14. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.296
    1.882
    113
    Collectebus geef ik altijd, gegevens invullen en ergens aan vast zitten nooit. Wil ik gewoon niet ook al is het makkelijk op te zeggen. Ik probeer ze dat ook altijd te zeggen voor ze hun hele verhaal afsteken, scheelt ons beide tijd ;)
     
  15. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.818
    6.157
    113
    Tja, ze komen allemaal met goede verhalen (nou, bijna allemaal dan). Je kunt helaas niet aan alles geven. Beter kun je een jaarbudget vaststellen hoeveel je wilt geven en je daaraan vasthouden. Tussendoor nog wat eurootjeswerk, maar niet meer grote donaties. En elke keer een paar euro voor alles wat aanbelt, is ook een groot bedrag.

    Blijft het verhaal in je hoofd rondspelen, dan kun je overwegen het jaar erop het op je vaste-donatielijst te zetten.
     
  16. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.595
    2.022
    113
    Ik vind wel dat ze tegenwoordig steeds later komen.
    21:00 - 21:30 is hier geen uitzondering meer.
    Vind dat eerlijk gezegd niet echt een normale tijd om te collecteren (zeker gezien onze wekker om 5:00 gaat )
     
    nizzie86 en Sado vinden dit leuk.
  17. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.551
    5.970
    113
    Hier een keer een jongen die kwam voor een doel tegen dierenmishandeling en tegen mijn (toen nog) kleuter zei;’Dus mama vindt het niet erg als gemene mensen diertjes pijn doen… en nu krijg jij helaas ook geen knuffel!’ - nou, die deur ging snel dicht, wat een achterlijke manier om geld op te halen voor een goed doel.
    Sindsdien onderbreek ik ze snel (en gewoon vriendelijk), bespaart ze ook hun riedeltje onnodig op te moeten zeggen.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  18. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.818
    6.157
    113
    Hier mogen ze tot 21u, heb ik begrepen. Vaak belden ze ook nog na half 9 nog aan en toen ik zei dat dat niet handig is in een wijk vol jonge kinderen die weer wakker worden van de bel, kreeg ik dat als antwoord. Iets doen is iets anders dan iets mogen. Maar anders komen ze onder het eten, ook niet handig.
     
  19. Lousanne

    Lousanne Niet meer actief

    Gelukkig komen dat soort mensen hier eigenlijk nooit aan de deur. Teveel buitengebied denk ik. Wel gewone collectebussen voor allerhande goede doelen, daar geef ik altijd wel een paar euro ongeacht welk doel. Ik geef niks maandelijks. 1x per jaar met kerst storten we altijd een wat groter bedrag op een goed doel wat we dan zelf uitkiezen met de kinderen samen, meestal zoiets als Unicef, stichting vluchteling etc. Irritant dat je dan vervolgens nog jaren post daarvan krijgt met acceptgiro's om meer te geven.
    Wij krijgen nu in dit huis vaak nog post van de oude bewoners van dit huis, en echt deze mensen waren volgensmij overal donateur van. Een stichting voor straatezels in Albanië en een van historische bomen in weet ik veel waar etc. Komisch altijd wel :)
     
  20. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.444
    815
    113
    Vrouw
    Ik vraag altijd direct kan ik nu gelijk eenmalig wat geven? 8 van de 10 keer kan dat niet dan zeg ik dan gaat het over. Dan zijn ze ook gelijk klaar.
    Mijn man laat ze altijd heel hun verhaal doen daar heb ik echt geen geduld voor.
     

Deel Deze Pagina