Zakelijk diner wat aantrekken?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 20 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    #1 mamabri, 20 jun 2024
    Laatst bewerkt: 20 jun 2024
    Ik heb volgend weekend een zakelijk diner waar voor mij best wat afhangt. Nu ben ik enorm aan het dubben wat aan te trekken.

uiteraard moet het netjes zijn, maar eigenlijk wil ik ook echt indruk maken ( in de zin dat ik positief opval ) tegelijkertijd moet het een gezellig en sociaal avondje worden…..

Ik heb wel echt van alles in de kast, van broekpakken, jurkjes, in allerlei stijlen van casual, vlot tot Klassiek, maar ik vind het dus lastig wat aan te trekken.

willen jullie mij op weg helpen met voorbeelden?

2. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik zou het simpel houden. Iets waar je je lekker in voelt. Niet te bloot, te strak, eigenlijk gewoon niet té. Mooie stof, niet goedkoop ogend. Eerder klassiek. Mooie accessoires en schoenen erbij.

NiekeKris, Chillin, Zeebra en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.802
    4.183
    113
    Een mooi broekpak met een goede pump of een mooie koker rok met blouse en pump. Maar in ieder geval iets waar je je echt prettig in voelt

Syane vindt dit leuk.
  4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Bovenstaande en ook passend bij het weer. Daar zou ik eerst naar kijken. Wat voor weer wordt het en wat voor opties heb je dan in je kast hangen.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.181
    6.578
    113
    Je kunt ook een jurkje aan met een jasje erover. Als het warm is en de rest is ook niet te formeel gekleed, kun je dat jasje uitdoen.

Ik heb zelf zo'n hekel aan formele kleding, aan (broek)pakken en mantelpakjes. Ik vind die zwaar overrated. Ik zie ook steeds meer die casual gekleed gaan naar formele overleggen.

NiekeKris en Syane vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou vooral iets aantrekken waar je jezelf comfortabel in voelt.
    Ik zou me doodongelukkig voelen in een kledingstuk waar ik me helemaal niet lekker in voel.
    Ik vind een pantalon altijd leuk met een mooie blouse of top.
    Ik zou sws het weer afwachten. Volgens mij wordt het best warm volgende week en wil je er ook niet overdressed bij zitten met het zweet onder je oksels ;)

7. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Zou vooral als jezelf gaan en iets aantrekken waar je je lekker in voelt en wat past bij het soort diner.

Zou mij niet anders voordoen omdat er een hoop van afhangt. Ze nemen mij maar zoals ik ben en anders maar niet, hou zo niet van poppenkast.

Koffiehert en YaelStone vinden dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Comfortabel, geen zweetvlekken te zien, geen lichte kleur voor als je knoeit (zou mij overkomen). Ik zou zelf dan veilig voor een ladress jurkje gaan als je die hebt hangen. Netjes tot op de knieën, kreukt niet en zit bij mij altijd prettig. Maar goed, geen idee of je zoiets in je kast hebt hangen.

9. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Dank jullie voor jullie input. Naar aanleiding daarvan heb ik mijn kast bekeken en ben er denk ik al uit. Wordt een jurkje met bijpassend jasje in zomerse kleuren zoals het er nu naar uitziet.

ik las al comfortabel en vooral als jezelf komen, maar soms moet je je nu eenmaal naar de gelegenheid kleden. Dat vereist mijn functie soms nu eenmaal. Dat is niet perse poppenkast, want ik heb dat gewoon in mijn kast hangen.

ik kan kwalijk in gezelschap van mannen in pak in mijn spijkerbroek aankomen , denk dat mijn baas dat niet erg zou waarderen, hahaha.

spruitje80, Syane en Sado vinden dit leuk.
  10. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Ja zoiets heb ik meerdere van in de kast, heb nu voor een pakje van Gerry Weber gekozen, is wat klassieker maar met mooie roze/rode en zalmtinten

11. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.181
    6.578
    113
    Of je zorgt voor een ommezwaai. Wie heeft bedacht dat je in pak moet?

En als baas het erbij vindt, dan krijg je vast ook representatiekosten.

mamabri vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    In sommige bedrijven speelt het formele deel wel nog erg en doe je gewoon wat verwacht word natuurlijk.

Soms moet je eens durven e.
    Mijn zus doet dit bijvoorbeeld wel :roflmao:, al is zijzelf de baas. Mss dat het daardoor anders ligt.

13. Selly

Selly Actief lid

22 feb 2010
    222
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je zou ook kunnen denken aan sieraden als je echt wil uitpakken. Een chic horloge of armband, een mooie ketting plus oorbellen. Als je dat draagt en je hebt een paar mooie stukken, zou ik iets passends uitkiezen voor bij je outfit.

14. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Haha ja dat kan ook natuurlijk! Maar nee, ik trek gewoon dat jurkje aan, vind het zelf ook wel prettig om netjes gekleed te gaan

Diiba en Syane vinden dit leuk.
  15. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Dat komt sowieso wel goed want op sieraden gebied ben ik net een ekster

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Mijn zus is ook netjes gekleed hoor, alleen niet formeel :roflmao:.

Ik heb er ooit eens iets over gezegd (ga jij een jeans aandoen als jij .....).
    Haar reactie was: als ze bezig zijn met welke broek ik aanheb, dan is er nog veel werk aan de winkel.
    Oké dan :D.

Ikzelf zou ook formeel kiezen trouwens.

mamabri vindt dit leuk.
  17. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Nou: ik hoef niet mee, ik mag mee. Maar ik heb er zelf voordeel bij als ik mee ga. Ik vind het bijzonder vreemd om representatiekosten te vragen terwijl het geen verplichting is om te gaan

Diiba vindt dit leuk.
  18. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Ze heeft in principe gelijk. In dit geval gaat het om het voorstellen en kennismaken met iemand. Ik wil er dus echt op mijn voordeligst uitzien. En dan is een spijkerbroek tussen pakken een ontzettend slecht idee. Enig voordeel is dat ze mij dan vast wel onthouden: maar of dit de manier dan is, is de vraag :roflmao::roflmao:

Syane vindt dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Ja ik zou het risico niet nemen :D.
    Want als er nog wat tussenzitten met een klassieke kijk op dit alles...

Al is het natuurlijk wel zo dat wat je zegt moet onthouden worden en niet welke kledij je aanhebt.
    Maar ik zou ik als persoon die gewoon meegaat niet het voortouw nemen om er eens verandering in te brengen.

mamabri vindt dit leuk.
  20. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Precies dat!

Deel Deze Pagina