Hoi lezers, Wij hebben een Heilige Birmaan van 2 jaar oud die ongeveer 3 weken geleden van de zoldertrap is gevallen en daarbij ongelukkig is neergekomen. Daarna liep ze mank en hield ze haar linker pootje omhoog als ze zat. Ik ben toen gelijk naar de dierenarts geweest, die zei dat het niet gebroken was omdat ze er wel op stond, waarschijnlijk gekneusd. Ze kreeg een spuit tegen de zwelling en nog pijnstilling mee die ik elke dag moest geven. Na 2 dagen werd het beter en ik dacht te kunnen stoppen maar de volgende dag liep ze weer mank. De week daarop ben ik terug geweest naar de dierenarts en die zei dat een kneuzing echt wel een paar weken kan duren en het echt niet gebroken is. Nu is ze weer helemaal de oude, ze speelt, klimt, springt is soms lekker druk en vrolijk. Niets waaraan ik kan merken dat ze pijn of last heeft. Maar nu zat ik van de week aan beide voorpootjes te voelen en het viel me op dat ze een bult heeft op haar linkervoorpootje. Het is heel hard (voelt echt als bot) dus volgens mijn geen vocht. Ik mag er gewoon aan zitten en aan voelen. Is dit normaal bij een kneuzing? Of toch maar WEER terug naar de dierenarts ondanks dat ze geen last heeft??
Kun je het stukje bewegen! Wie weet was het toch gebroken. Aangezien het alweer even Geleden is en de kat gewoon speelt en loopt zou ik er echter niks mee doen. Het is al vergroeid en er is nu dan toch niks meer aan te doen. Tenzij je merkt dat de kat echt pijn heeft. Het kan ook een reactie van de spieren zijn die nu kei hard zijn geworden om het pootje te ondersteunen. In dat geval is dat een natuurlijke reactie en gaat weer weg als de kat genezen is. Onze kat is als kitten met zijn poort tussen de deur gekomen. Meteen naar de arts gegaan en breuk of kneuzing was moelijk te voelen ivm kleine botjes. Ze kreeg pijnstillers en moesten week aankijken. Na week liep hij niet meer mank en Was alles weer goed.
Mijn kat heeft haar achterpoot een keer flink gebroken maar die was ook kompleet ontzet. Is onder narcose in een spalk gezet en er zit idd een buitje op de poot die gebroken is geweest. Ondanks dat het netjes aan elkaar is gegroeid en ze er dus geen last meer van heeft. Als je je zorgen maakt kan je vragen aan de dierenarts of hij een foto wil maken dan zie je het zo. Aan de andere kant als ze er geen last meer van heeft zou het natuurlijk als aan elkaar kunnen zijn en dan zou ik er persoonlijk verder niks mee doen. Zonde van het geld en zielig voor de poes als je het opnieuw laat breken om recht te zetten, mocht dat het geval zijn.