aidsfonds, natuurmonumenten, en dan aan de kerk... en die steunen met dat geld projecten en goede doelen, deurcollectes krijgen ook altijd wat.... behalve carnavals en voetbal verenigingen en padvinderij etc..... wel kinderpostzegels.... en sponsor regelamtig kinderen....voor een sponsorloop of zo
alleen aan de deur en dan uitgezonderd red de chinese weerwolf in rusland of de kaartverkopers voor arme kinderen in verweggistan ( van die vage dingen dus) kinderen stuur ik ook nooit door. zakelijk sponsoren wij ook de voetbalvereniging en de motorcross en het oranjecomite
Collectanten. Als ik alle zielige beelden zie zou ik een hoop geld willen geven maar dan denk ik aan de salarisen van de hoge pieten daar en dan denk ik, doe daar eerst maar eens wat aan. Met een normaal, misschien ietsje hoger salaris als modaal zou het net zo goed zijn voor een STICHTING!
Dit weerhoud mij ook wel om te storten Ik geef aan collectanten aan de deur Ben lid van de dierenbescherming en ik geef bloed (aan de bloedbank, niet aan collectanten )
Dit hebben wij ook, dit is ook het enige doel dat we steunen. Heel soms aan de collectant, maar meestal hebben we geen kleingeld in huis.
Niet een doel op zich wel verschillende. En ook niet met regelmaat. Maar vind het wel leuk om iets te doen te doneren. Heb het zelf niet breed maar er zijn altijd mensen die het nog slechter hebben.
Wij doneren aan diverse goede doelen (o.a. Zeehondencrèche, Greenpeace, Hartstichting, Unicef, WNF en nog een paar organisaties), geven aan collectanten en ik loop zelf ook met een collectebus voor de Maag- Lever- Darmstichting. Ook bij grote acties voor giro 555 doneren we meestal een bedrag.
ik doe er niet aan mee. We hebben er geen geld voor maar ook omdat het toch niet op de juiste plek terecht komt. Ook collectes doe ik niet aan mee
trouwens van die sponsor dingen van de kinderen doe ik wel altijd aan mee, dus help toch nog een klein beetje
ja aan pink ribbon, cliniclowns, kika, nierstichting, en ik geef in ieder geval elk jaar mijn kerstpluim aan een goed doel.
Aan collectanten geven wij wel wat. Aan een goede doel doen wij niet. Omdat ik geen keuze kan maken (vindt veel doelen goed) en ook niet het geld heb om meerdere doelen te steunen.
Nee, wij doneren niet. Althans, we hebben geen vaste stichtingen. We geven elk jaar rond kerst een flink bedrag aan leger des heils en hier geven we ook 2 keer per jaar een tiental vuilniszakken vol kleding, schoenen enz aan het Leger des Heils. We verkopen onze oude spullen, meubels etc. niet, maar ook dit geven we weg. Dat zijn dingen die mensen kunnen gebruiken. Van alles wat er dan overblijft van een donatie, die 0.60 ct per persoon, voelen ze niet. Vaak gaat er zoveel naar de hoge piefen daar, die mensen hebben het goed terwijl de rest op een houtje moet bijten. We hebben het zelf ook niet erg breed, maar wat we hebben gaat naar de mensen die het nodig hebben, maar dan wel spullen en kleding. Dan weet ik zeker dat de hoge piefen er met hun fikken van af blijven.. Jammer dat de goeien de dupe worden van de slechten..
maandelijks: WSPA, Oxfam, Greenpeace, Stichting Hulphond, KNGF, postcode loterij, Unicef jaarlijks: KIKA en reumafonds collecte aan de deur: nierstichting, KWF, reumafonds, NSGK, anjerstichting, Leger des Heils (en nog wel een paar andere maar ik loop zelf voor nierstichting en reumafonds) Daarnaast nog voor grote oproepen op giro 555 enzo en een familielid wordt gesponsord (betalen van bepaalde rekeningen, kerstpakket etc)
@Fortuna en anderen.. in het jaarverslag van verschillende stichtingen kun je precies zien hoe je geld besteed wordt. Jouw algemene stelling is dus geen reden om het NIET te doen.
Kwf, KIKA, Doe een wens, astma, nsgk, wnf, hartstichting het zijn geen grote bedragen maar er gaat wel elke maand wat heen, en KIKA krijgt vaak nog een extra gift. Wil straks wel stoppen met een paar want het word nu een beetje teveel van het goede maar dan blijven KIKA, KWF en hartstichting zowiezo staan!