Goede doelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Babyengel, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doneer jij aan (1 of meerdere) goede doelen?

1. Ja, aan 1 goed doel

2. Ja, aan meerdere goede doelen

3. Uitsluitend bij collectes

4. Nee, ik heb er geen geld voor

5. Nee, het is niet mijn probleem of zonde van mijn geld

6. Nee, ik vind dat het geld niet goed terecht komt

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Ik doneer maandelijks aan Cliniclown en collectes aan de deur.

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    #22 evelien69, 15 nov 2011
    Laatst bewerkt: 15 nov 2011
    aidsfonds, natuurmonumenten, en dan aan de kerk... en die steunen met dat geld projecten en goede doelen, deurcollectes krijgen ook altijd wat.... behalve carnavals en voetbal verenigingen en padvinderij etc..... wel kinderpostzegels.... en sponsor regelamtig kinderen....voor een sponsorloop of zo

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

alleen aan de deur en dan uitgezonderd red de chinese weerwolf in rusland of de kaartverkopers voor arme kinderen in verweggistan ( van die vage dingen dus)
    kinderen stuur ik ook nooit door.

zakelijk sponsoren wij ook de voetbalvereniging en de motorcross en het oranjecomite

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Collectanten aan de deur
    Postcode loterij
    WNF

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Collectanten.

Als ik alle zielige beelden zie zou ik een hoop geld willen geven maar dan denk ik aan de salarisen van de hoge pieten daar en dan denk ik, doe daar eerst maar eens wat aan. Met een normaal, misschien ietsje hoger salaris als modaal zou het net zo goed zijn voor een STICHTING!

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Dit weerhoud mij ook wel om te storten

Ik geef aan collectanten aan de deur
    Ben lid van de dierenbescherming
    en ik geef bloed :) (aan de bloedbank, niet aan collectanten ;))

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Dit hebben wij ook, dit is ook het enige doel dat we steunen.
    Heel soms aan de collectant, maar meestal hebben we geen kleingeld in huis.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Niet een doel op zich wel verschillende.

En ook niet met regelmaat.

Maar vind het wel leuk om iets te doen te doneren.

Heb het zelf niet breed maar er zijn altijd mensen die het nog slechter hebben.

9. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Wij doneren aan diverse goede doelen (o.a. Zeehondencrèche, Greenpeace, Hartstichting, Unicef, WNF en nog een paar organisaties), geven aan collectanten en ik loop zelf ook met een collectebus voor de Maag- Lever- Darmstichting.

Ook bij grote acties voor giro 555 doneren we meestal een bedrag.

10. Skye

Skye Niet meer actief

Ik doneer alleen aan de deur. Dus kankerbestrijding en alles wat nog meer aan de deur komt!!

11. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

ik doe er niet aan mee. We hebben er geen geld voor maar ook omdat het toch niet op de juiste plek terecht komt.

Ook collectes doe ik niet aan mee

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Kika, Dierenlot, KWF

13. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

trouwens van die sponsor dingen van de kinderen doe ik wel altijd aan mee, dus help toch nog een klein beetje

14. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik geef altijd aan collectes aan de deur. (behalve die vage)
    en ben lid van WNF.

15. Dana

Dana Niet meer actief

ja aan pink ribbon, cliniclowns, kika, nierstichting, en ik geef in ieder geval elk jaar mijn kerstpluim aan een goed doel.

16. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Aan collectanten geven wij wel wat.
    Aan een goede doel doen wij niet.
    Omdat ik geen keuze kan maken (vindt veel doelen goed) en ook niet het geld heb om meerdere doelen te steunen.

17. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Nee, wij doneren niet. Althans, we hebben geen vaste stichtingen.

We geven elk jaar rond kerst een flink bedrag aan leger des heils en hier geven we ook 2 keer per jaar een tiental vuilniszakken vol kleding, schoenen enz aan het Leger des Heils. We verkopen onze oude spullen, meubels etc. niet, maar ook dit geven we weg.

Dat zijn dingen die mensen kunnen gebruiken. Van alles wat er dan overblijft van een donatie, die 0.60 ct per persoon, voelen ze niet. Vaak gaat er zoveel naar de hoge piefen daar, die mensen hebben het goed terwijl de rest op een houtje moet bijten.

We hebben het zelf ook niet erg breed, maar wat we hebben gaat naar de mensen die het nodig hebben, maar dan wel spullen en kleding. Dan weet ik zeker dat de hoge piefen er met hun fikken van af blijven..

Jammer dat de goeien de dupe worden van de slechten..

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

maandelijks: WSPA, Oxfam, Greenpeace, Stichting Hulphond, KNGF, postcode loterij, Unicef

jaarlijks: KIKA en reumafonds

collecte aan de deur: nierstichting, KWF, reumafonds, NSGK, anjerstichting, Leger des Heils (en nog wel een paar andere maar ik loop zelf voor nierstichting en reumafonds)

Daarnaast nog voor grote oproepen op giro 555 enzo en een familielid wordt gesponsord (betalen van bepaalde rekeningen, kerstpakket etc)

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Fortuna en anderen.. in het jaarverslag van verschillende stichtingen kun je precies zien hoe je geld besteed wordt. Jouw algemene stelling is dus geen reden om het NIET te doen.

20. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Kwf, KIKA, Doe een wens, astma, nsgk, wnf, hartstichting het zijn geen grote bedragen maar er gaat wel elke maand wat heen, en KIKA krijgt vaak nog een extra gift. Wil straks wel stoppen met een paar want het word nu een beetje teveel van het goede maar dan blijven KIKA, KWF en hartstichting zowiezo staan!

Deel Deze Pagina