Ik heb nog geen hypotheek, maar ben wel een paar weken geleden voor een intake/info naar De Hypotheker geweest. Dat eerste gesprek is gratis en vrijblijvend, en ze berekenen dan super goed wat je precies allemaal kan krijgen, voor alle mogelijke hypotheekverstrekkers. Vond ik zelf erg fijn. Wanneer we daadwerkelijk een huis gaan kopen en een hypotheek nemen ga ik dus ook zeker weer terug naar hen voor het daadwerkelijk afsluiten van een hypotheek. Ik zag grote verschillen in rentepercentages van de verschillende hypotheekverstrekkers, en er zijn zóveel mogelijke partijen dat ik zelf die vergelijking eigenlijk niet zou kunnen maken.
Er zijn nog meer onafhankelijke hypotheekadviseurs hoor Ik zou dus even goed vergelijken als ik jou was voor je gelijk bij de hypotheker blijft hangen Wij gaan waarschijnlijk bij de ABN...incl een bouwdepot..(dit is dan ook de grootste reden, de rente is overal laag dus maakt niet heeeeeeel veel uit) Volgens de hypotheker was dit allemaal niet mogelijk, en moeilijk... Nu bij een andere hypotheekadviseur... alles word meegenomen in hypotheek, en krijgen bouwdepot, kost ons niks aan eigen geld...
Wij hebben met een onafhankelijke hypotheekadviseur gekeken wat het beste was voor onze situatie toen. (hypotheek + bouwdepot) Er kwam toen meerdere uit. De goedkoopste waren ING en wat onbekende namen dat durfde we zelf niet aan. Dus wij zitten bij de ING. Ik zou nu gewoon naar meerdere hypotheekadviseurs gaan vooral omdat iedereen iets anders aanbied en daar de best voor onze situatie uit kiezen.
Wij hebben onze hypotheek bij de ING. Reden hiervoor was dat zij even net wat meer keken naar het verhaal erom heen in plaats van alleen de getallen die op papier stonden.
Wij nu 3,5 jaar geleden afgesloten bij Rabobank. We waren wat rond wezen kijken en diverse gesprekken gehad. De meesten deden wat moeilijk en namen helemaal geen tijd voor ons. We hebben onze bankzaken ook bij Rabobank en daar was alles echt in no-time geregeld.
Rabobank, want in handen van de staat door schuld dus hoogwaarschijnlijk dat zij de laagste rente bieden (om concurrenten voor te blijven). Was in ons geval in ieder geval waar. Hypotheekadviseurs kunnen geen zaken doen met de Rabobank, dus bij een onafhankelijk adviseur krijg je niks te zien van deze bank.
ABN AMRO: daar loopt onze huidige hypotheek en daarnaast hebben wij alle financiën en verzekeringen daar EN boden ze de laagste rente in ons geval
Bij de Rabobank omdat we daar het gevoel hadden dat we serieus werden genomen ipv dat er een standaard riedeltje werd afgestoken, wat bij een hypotheekadviseur wel gebeurde.
Oh? Dan is het toch wel bijzonder dat wij in 2012 via onze onafhankelijke hypotheekadviseur een hypotheek bij de Rabobank hebben afgesloten . Vanwege de lage rrente, overigens.