Waarom een buggy?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mireia, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af waarom je een buggy zou moeten nemen. Is dit puur om de redenen dat hij lichter compacter mee te nemen is? Als dat zo is, waarom dan een complete (dure) wagenset. Ik heb zoiets van als k dan betaal voor zo n hele wagenset wil k m wel tot het uiterste gebruiken. Welke wagenset is bijvoorbeeld ook lekker licht en compact mee te nemen zodat ik geen buggy hoef te nemen. En welke wandelwagen gaat het langst mee?. Van bugaboo vind ik de Bee superleuk, is dit dan bijvoorbeeld n goede optie dat het nemen van n buggy overbodig zou kunnen maken? Dan heb j geen wagenbak en zou j moeten overwegen kindje in zo n cocoon te doen eerste dagen. Of de Joolz? Hoor dat dees ook best licht en compact is, voldoet de wandelwagen vd Joolz dan om maar geen buggy te nemen.

Enige wat ik kan bedenken is voor op vakantie. Voor op de fiets hoef ik m zeker nietn, dan ga k liever lopen. Je kunt er zo goedkoop een krijgen meen ik, dat is het m niet, meer de ruimte die j ook daar voor moet hebben thuis voor het opbergen. Thnx voor de reacties alvast.

2. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    dat is voor iedereen persoonlijk

ik heb een bugaboo donkey wandelwagen. En voor erbij heb ik 2 buggys. de mc laren quest. lekker klein opvouwbaar en gooi ik zo in de auto, past altijd wel ergens tussen. Daar kan geen kleine compacte wandelwagen tegenop zo klein als een gewone paraplu buggy ingeklapt kan. Maar kwa wandel genot is mijn bugaboo veel fijner met zn grote luchtbanden. Nu heb ik onlangs er ook nog een nuna pepp buggy bij gekocht. Makkelijk voor als ik 1 van de 2 kleintjes bij oma breng bijv.

ik heb mijn buggys dus echt voor erbij, als ik weinig ruimte heb in de auto of als 1 van de kindjes naar oma gaat. Voor bij huis en lange wandelingen gebruik ik altijd mijn bugaboo. De luchtbanden lopen veel fijner en voor het kindje zit het ook beter.

3. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier heb ik de buggy standaard in de auto liggen. Als ik even naar een winkel ga zet ik kijn zoontje erin. Verder in het dorp gebruik ik de wandelwagen en als we een hele dag weggaan ook. En op vakantie neem ik de buggy dan weer mee.

4. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Voor de vakantie. Verder niet, gebruik veel liever m'n Bugaboo.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het "moet" ook niet hè. Wij hebben er geen en nooit gemist. Op vakantie namen we altijd gewoon de wagen mee, toen we die nog gebruikten. (Eerlijk gezegd: we hebben één keer gekampeerd en toen konden we hem zelf niet meer meenemen. Maar toen gingen we met mijn ouders en hebben die hem meegenomen.) Maar met vakanties-zonder-tent is het bij ons altijd wel gelukt om de wandelwagen mee te nemen hoor.
    Voor gezinnen met meerdere kinderen (minder ruimte op de achterbank over voor tassen / koffers) of een kleine auto zal het weer wel handig zijn. Of als je idd iets wil meenemen op de fiets. Maar die noodzaak is er voor ons nooit geweest.

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Dochter is 4 en zoon 2. Nog nooit een buggy gehad om de reden die je noemt. We hebben de combi wagen gebruikt. Zoon wil er al een tijd niet in ze lopen liever.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb alleen een buggy als ik op de fiets ga naar markt of dorp verderop. Verder gebruik ik altijd m'n phill&teds wagen (dubbel of duo) En als ik met de autobergens heen ga,gaat m'n p&t ook mee.

Op vakantie ook altijd p&t wagen mee. Hier dus een buggy puur alleen voor opende fiets!

8. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hier was de buggy puur voor een vlieg vakantie , omdat ik dan de mura niet wilde meenemen,
    zwaar en veel te bang dat hij kapot zou gaan.
    ( weet inmiddels hoe ze daar mee omgaan met de rolstoel van mijn schoonzusje )

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een kleine auto ( Een ford fiesta, 2 kindjes ) Als de Joolz achterin ligt ( Beide wielen eraf en dan het onderstel eerst, de wielen ernaast en het zitje of de wagenbak er bovenop ) is de kofferbak best vol. In de bijna 7 maanden dat we de wagenbak gebruikte, moest de hoedenplank bijvoorbeeld uit de auto als er ook maar 1 tas meer mee moest als de wagenbak en de luiertas. Nu we alleen het zitje mee hebben past er nog wel iets bij maar bv wagen + luiertas + handtas + campingbedje moet toch weer de hoedenplank eruit. En dat heb je al snel nodig als je een middagje weg gaat met de kids. De Joolz is wel gewoon veeeeeel fijner als onze buggy.

Ik gebruikte onze buggy toen ik zwanger was, die was lichter om in de auto te tillen. En klapt zeer klein op. Als ik met een vriendin naar de stad ga dan neem ik soms de joolz en de buggy mee, dan loopt zij trots rond met 1 van mijn kids ( En ik jaloers; MIJN kindje! haha ) Op vakantie past het natuurlijk ook niet, kinderwagen en bagage.

Maar het meeste ruimtebesparend en de reden dat wij onze buggy eigenlijk nooit gebruiken: De draagdoek. Als manlief en ik samen weggaan met de kinderen, dan draagt hij peuter van 2 op zijn rug in de ergo babycarrier en ik baby van 8 maanden in de draagdoek. Zo is de kofferbak, op 2 stukjes stof na, leeg voor van alles, of voor niets. En 't is nog gezellig ook!

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik zou een buggy nu zeker nog niet aanschaffen. Straks als je kindje wat groter is dan kom je er vanzelf achter of je er wel of niet eentje nodig hebt. Ik heb hem nodig voor op de fiets (nou ja voor als ik op plaats van bestemming kom en ons zoontje niet de hele tijd moet tillen) en voor de vakantie. Ook merk ik dat als we meerdere malen in en uit de auto moeten dat de buggy net wat handiger uitklapt en weer inklapt dan de grote wagen.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier is de buggy vooral aangeschaft voor in de auto en het snel even pakken. Hij ligt dan ook standaard in de auto en wordt verder niet gebruikt. Ik zou dus best zonder kunnen en kies voor 90% toch de Stokke. Zit fijner voor de kleine (die al bijna 2 is) en ik vind hem veel lekkerder rijden.
    Toch is het wel meer werk om ff de Stokke in te klappen, in de auto te leggen, daar er weer uit en visa versa. Dus voor even de Kruidvat in bv, vind ik een buggy toch wel handig. Maar, meer luxe dan noodzaak hoor.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    In de eerste maanden heb ik alleen de wagen gebruikt, omdat die een bak en goede vering heeft. Thuis en voor lange stukken gebruik ik hem nog steeds. Maar als ik weg ga met de auto, dan vind ik een buggy wel erg handig. Hij is lichter, makkelijker in te klappen en neemt minder ruimte in. Hij ligt hier ook vrijwel standaard in de achterbak trouwens. En we doen heel heel heel af en toe ook wel eens de één in de wandelwagen en de ander in de buggy, maar dat komt zelden voor. En ik wil nog een hele lichte buggy om mee te nemen op de fiets, want lopen is hier lang niet altijd een optie (te ver, voor mij en/of voor de oudste).

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier een buggy aangeschaft omdat we toen nog in een portiek woonden en een buggy een stuk lichter is om snel mee naar beneden te dragen. Ennu nog steeds gebruik ik em voor kleine stukjes, oa wegbrengen naar het kdv en voor boodschappen doen, snel mee in de auto, etc.
    Maar onze wandelwagen loopt veel fijner en zit ook veel beter. Het is een Mutsy 4 rider en die is vrij hoog en behoorlijk zwaar. Wij zijn beiden lang en dan is het een erg prettige wagen.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben niet zo buggy-fan. Maar toch zijn het erg handige dingen.
    Ik heb er rond de 1e verjaardag eentje aangeschaft (de nuna pepp) omdat ik vaak met de fiets weg ging en de wandelwagen kon dan niet mee. ;) Gebruikte hem dan alleen op de fiets.
    Maar met ongeveer 1,5 wilde ze al veel minder zitten en was het handige aan de buggy dat ze daarin zelf kon gaan zitten en eruit op staan als ze dat wilde. Dus voor korte stukjes nam ik toen de buggy mee en als we lang weggingen de wagen.
    En met 2,5 ofzo zat ze er bijna nooit meer in dus ging hij alleen nog mee als we lang weg gaan. Dan is het echt niet fijn om de hele dag n zware wagen te duwen terwijl je kindje 3/4 van de dag gewoon loopt.

15. Janna

Janna Fanatiek lid

16. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Wij hebben de buggy erbij vooral omdat we voorheen alles op de fiets deden.
    Dan kan je een grote wagen niet makkelijk meenemen.
    Ook hadden we de kleine buggy mee op vakantie met t vliegtuig.
    Minder gedoe en gewicht :)
    Als we alles met de auto zouden doen en niet op vakantie met t vliegtuig zouden gaan hadden we minder snel een buggy gekocht.

17. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een combi-kinderwagen is natuurlijk prima om te blijven gebruiken. Vaak rijden de wielen ook beter en schokt het wat minder.
    maar een buggy is bijvoorbeeld als kleiner en licher pakketje mee te nemen. Je kan deze bijvoorbeeld meenemen op de fiets en makkelijker in het openbaarvervoer (tram, trein e.d).

Ja ik denk dat je vooral kunt kijken naar wat je er bijvoorbeeld mee wilt doen. Mijn combikinderwagen past ook prima in de auto, maar vind deze wel wat zwaar met in de auto tillen.

18. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    oja, ik heb een tijdje in een flat gewoont zonder lift. Daar was het moeilijk geweest met de combi-kinderwagen en had ik denk ik eerder een bugy gekocht. Nu woenen we in een eengezinswoning dus gelukkig geen trappen op met de kinderwagen.

19. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik heb de bee , nog geen baby erin gehad maar vanaf de leeftijd dat ze in de buggyzit mogen echt een super wagentje , ik denk dat ik onze baby ook wel in de cocoon laat liggen en als het moet bevalt gaat hij of zij mee in de draagzak ( wel een ergonomische he ;)

20. poetje84

poetje84 Actief lid

24 okt 2011
    141
    0
    0
    Wij hebben een Bugaboo; en tot nu toe gebruiken we die alleen. Voor ons is een buggy erbij voor het gemak/de luxe. Ben me er een beetje op aan het oriënteren, want wil er zo min mogelijk aan uitgeven en toch een beetje kwaliteit... zie bijna door de bomen het bos niet meer ;)
    Maar goed: de Bugaboo gebruik ik dus eigenlijk altijd. Nu zit ons meisje in de wandelwageninzet, past allemaal prima in de station van mijn man, maar in mijn kleine autootje is dat veel lastiger. De bak moest ik altijd met veel pijn en moeite op de achterbank schuiven (3deurs)... Nu ga ik alleen korte stukjes met 'r weg met mijn autootje, en dan klik ik de maxi cosi op het onderstel. Maar straks zit ze niet meer in de maxi cosi, maar in een andere autostoel op de achterbank en dat zou ebtekenen dus de zit naast haar neer moet proppen... Vind ik persoonlijk nogal een gedoe; en wie weet maak ik de wagen zo kapot... Daarom dus, ene buggy voor in de kofferbak. Voor 't gemak, voor kleine uitstapjes, even een snel boodschapje etc. Het is ons plan om bij grote uitstapjes de Bugaboo te blijven gebruiken; en uiteraard hier in de buurt ook. Té mooie wagen om nu al op te ruimen! Vandaar dat we een goedkope buggy zoeken.

Deel Deze Pagina