Wie heeft de tip tegen rusteloze benen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShallY, 30 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Al een tijd terug had iemand mij ook al de tip gegeven maar heb die nooit opgeschreven..

Ik word elke nacht wakker van rusteloze benen. Moet dan echt mijn bed uit en zo zijn we 2 a 3 uur verder voordat ik weer eens slaap.

Vanmorgen bij de gynaecoloog kreeg ik een recept mee voor magnesiumtabletten. Maar net bij de apotheek geweest en die paar pilletjes gaan me gewoon €55,- kosten.
    Ik heb er best veel voor over maar dit vind ik een beetje te aangezien ik niet eens weet of het zal helpen.

Dus nu de vraag of iemand de tip heeft!
    Kan je bijvoorbeeld bij de drogist ook zoiets kopen?
    En volgens mij had iemand ook als tip gegeven een of ander badje waar je elke avond in moet met je voeten (dacht ik hoor).

Ik hoor het graag!

2. siepel

siepel Actief lid

15 jun 2010
    417
    206
    43
    Magnesium is ook bij de drogist te koop. De dosis zal waarschijnlijk lager zijn, maar t is te proberen

3. HvO

HvO Niet meer actief

Ik heb het gedaan met stukjes zeep bij je benen onder het hoeslaken. Is echt zo een grootmoeders foefje.

En misschien is het toeval of werkt het toch echt, maar had er daarna geen last meer van.

4. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Erg he? Ik heb het sinds een aantal weken ook en het is om gek van te worden! Maar bij mij werkt het volgende bijna altijd:

Eerst laten masseren door mijn man, vervolgens onder de douche afspoelen met koud, warm, koud, warm, koud water, afdrogen en dan insmeren met after sun om vervolgens zonder deken over mijn benen te slapen. Geen idee wat het is dat helpt (soms probeer je van ellende van alles), maar het werkt. Ik doe het voordat ik ga slapen en kom dan de nacht goed door (op een keer of 10 plassen na :roflmao:)

Ik had de gyn gevraagd naar de magnesiumspray en tabletten, maar ze zei dat je daar een behoorlijke hoeveelheid van moet gebruiken wil het echt iets doen.

Ik hoop dat er iets bij zit dat voor jou ook werkt.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Hier werkt helaas - ondanks ál mijn pogingen - he-le-maal niks. Word er nu ruim een maand van de bevalling nog steeds gestoord van elke avond.

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij mij werkte het om voor het slapen mijn benen in te smeren/masseren met spiroflor. Ging niet volledig weg maar was stukken minder!

7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Magnesiumvlokken in een (voeten)bad. Maar dat werkt bij mij maar kort. Moet het eigenlijk elke dag doen maar daar heb ik geen tijd voor. Helpt wel echt heel goed tegen kramp in kuit en voet. Overigens is magnesium gewoon duur. Die vlokken zijn ook niet goedkoop als je ziet hoeveel je ervan in een bad moet doen.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb mij er een klein beetje verdiept en blijkbaar werkt magnesium veel beter in voetenbadjes of met olie (op laten nemen door de huid)... de dosis moet wel voldoende hoog zijn!

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Magnesiumspray bij de Tuinen! Werkt hier als een tierelier. Zodra ik het voel opkomen spray ik mijn benen in. Het begint dan wel gigantisch te prikken/branden maar alles beter dan dat rusteloze gevoel:D.

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Ik spray ongeveer een half flesje per dag op en nog nul effect. :o:

bozoe vindt dit leuk.
  11. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Hahaha. Scheer je je benen ook van tevoren? Soms denk ik dat het daardoor extra brand.

Sado vindt dit leuk.
  12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb nu ook pillen tegen ijzer tekort gekregen. Kan dit denk je wel in combi met die spray?

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Oh zou dat helpen?! Vanavond eens proberen:roflmao::roflmao:

14. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik durf het je niet te zeggen! Misschien even de apotheek bellen om na te vragen?

15. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja dat zal ik idd even doen.

bozoe vindt dit leuk.
  16. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Er zijn geen vaste oplossingen volgens mij. Massages, magnesium, zeep in bed, allemaal foefjes maar kunnen ook geen kwaad.
    Enige wat voor mij echt hielp was rivotril, dat is eigenlijk een anti-epileptica, maar dat is serieus spul en niet geschikt voor dagelijks en zeker niet tijdens de zwangerschap. Ik kreeg het voor een nachtvlucht en ben bijna alles kwijt van die vlucht. Volgens mijn man heb ik geslapen en mega vreetkick gehad :| ik ontdekte op locatie dat al mijn cakejes weg waren maar kon me niet herinneren ze opgegeten te hebben :roflmao:

Sado vindt dit leuk.
  17. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Een andere tip die ik nog kreeg van een vriendin, maar niet zelf heb getest is een pittenzak in de vriezer en in een doek bij je benen, dat koelt meteen lekker met dit warme weer.

18. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ohh dat klinkt wel als een goede tip!

Ik heb vanmorgen de apotheek een mail gedaan met advies en uitgelegd hoe en wat.
    Nu hebben ze overlegd en liggen er andere medicijnen klaar om te proberen (die wel normaal zijn qua prijs).
    Net terug van een blokje om en hopen weer op een goede nacht..

Jiseb vindt dit leuk.
  19. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Bij mij werden de rusteloze benen een stuk minder toen ik ijzertabletten slikte.

20. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb eens gelezen dat een verzwaringsdeken helpt, maar die dingen zijn ook klereduur dus tenzij je een goedkope ergens vindt (of zelf maakt, heb ik ook ergens voorbij zien komen) is dat denk ik ook niet de oplossing voor je.
    Maar voor de zekerheid gooi ik t toch even in de groep :D

Deel Deze Pagina