maak me zorgen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pompeltje, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak me ontzettend zorgen. Ik moet ben vandaag 5 weken en 4 dagen zwanger. Bij de 5 weken heb ik een klodder slijm met bloed verloren. Met behoorlijke krampen vooraf. Kon toen bij de huisarts terrecht en die heeft gekeken met de echo. (uitwendig) En hij zei het is nog zeker geen miskraam.

Dag erna weer wat roze afscheiding. Die maandag moest ik naar de huisarts voor me B12 prik, (had die vrijdag gelijk gehoord dat me B12 veelste laag was) En daarbij heeft de huisarts nog een keer gekeken met de echo en zag er nog goed uit.

Nu ben ik op vakantie, en gisteren heb ik toch een weeige buikpijn gehad. Weet gelijk weer hoe weeen voelen! Heb echt gewoon stil gezeten met warm waterzak en kwamen gewoon om de minuut.
    Later zakte het gelukkig af en ben ik gewoon gaan slapen. Heb ook een kuur voor schimmelinfectie (gyna daktarin inbreng eitjes) en me laatste eitje ingebracht.

Nu vanmorgen naar de wc en ontzettend veel roze afscheiding! Echt super veel gewoon:( Ook me gevoelige borsten zijn weg en heb weer buikpijn het gevoel alsof ik ongesteld moet worden (of het zijn zenuwen)

Ik zit zo in de zenuwen heb al 2x vaker een miskraam gehad en ben dus echt bang...

Nu vraag ik me af kan dit ook komen door die schimmelinfectie? Of moet ik van het ergste uitgaan:(

Kortom maak me echt zorgen en zit me allemaal niet lekker....

2. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    He meid, ik heb hier geen ervaring mee, maar heel veel sterkte gewenst. hopelijk kun je snel weer ff langs je HA voor wat meer info.

3. marie78

marie78 Niet meer actief

Meid wat een onzekerheid, dat ik zwanger was mocht ik pas vanaf week 16 wat voor schimmelinfectie hebben. En mocht alleen uitwendig zalf smeren.
    Ben nu inmiddels weer zwanger. (14 wkn) Heb in het begin ook regelmatig kramperige buikpijn. Maar dat waren mijn darmen. Wordt snel verward met elkaar.
    Misschien kan je vanuit je vakantieadres je eigen huisarts bellen? om advies te vragen
    Helft van de zwangere vrouwen hebben tijdens hun zwangerschap bloedverlies.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed zit.

4. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel, eigen huisarts bellen heeft geen zin die zeggen toch we kunnen nu niks doen. Er is me gegarandeerd dat de eitjes tegen de schimmelinfectie zeker geen kwaad konden. Dat heb ik wel 10x gevraagd. Dus hoop toch dat het dan wel mag?

Moet maandag weer terug voor een B12 prik als ik dan bij de huisarts de prik krijg geef ik het gelijk weer aan. Ze hebben een echo apparaat bij de huisarts staan.

Maar voor nu zit ik zo in de zenuwen voel me zo onzeker. Ga proberen nog te genieten van de vakantie maar word wel moeilijk ben ik bang. Maar ik wil en moet positief blijven :( Maar vind het zo moeilijk...

5. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou me geen zorgen maken over de ovules. Die mocht ik ook gewoon tijdens de zwangerschap en in de bijsluiter staat ook gewoon dat het kan.

6. tulip

tulip Niet meer actief

hmm wat rot voor je zo. Je zegt dat je al bij de ha geweest bent, maar heb je de vk ook al gebeld?? Misschien kan die je geruststellen??

7. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    mss daar op je vakantieadres daar een huisarts bellen? Vertel van de pijn die je voelt en de medicatie, mss vragen even doorverwijzing naa reen gyn daar in de buurt (spoed) veel sterkte, je weet eigenlijk kun je niets meer dan afwachten.....

8. Bri

Bri Niet meer actief

Wat rot dat je je zo onzeker voelt.
    En tegelijk denk ik: je ha heeft gelijk, ze kunnen niets voor je doen. Als dit toch een miskraam zou zijn, kunnen zij je kindje ook niet voor je vastplakken... Ik hoop echt voor je dat het goed zit daarbinnen, maar je kunt alleen maar afwachten wat er gebeuren gaat.
    heel veel sterkte.

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hoi meis

bloed verlies en krampen zijn over het algemeen geen goed teken , maar wilt ook geen einde van de zwangerschap betekenen !

maar ik lees in je bericht dat je ook een laag b12 heb , helaas kan een lage b12 er voor zorgen dat een vruchtje niet goed kan innestellen en of niet groeit en uiteindelijk een miskraam word .
    ik heb na 2 miskramen ook mijn b12 laten prikken en ik had een laag normaal waarden <240 terwijl er op internet word gesproken dat je met een waarden onder de <300 eigelijk toch echt geinjecteert moet worden met b12!
    kijk maar is op de b12 stichting .

ik ben nu weer zwaanger en begonnen met zuigtablette b12 en complete b vitamines en waar het eerst op 5w2d en 6w2d fout ging ben ik nu wonderbaarlijk 7w2d zwanger en klopt het hartje.

ik hoop voor jouw dat het allemaal mee valt en mischien inderdaad even kijken over een een gyn in de buurt is die je nu kan zien zodat je ook zekerheid hebt !

sterkte

10. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden voor alle antwoorden.

Bloed verlies is gelukkig gestopt en vamdaag geen krampen meer gehad. Een dokter oid hier bellen durf ik eigenlijk niet zo goed. Dus ik wacht inderdaad maar af.

Me eigen VK bellen gaat ook niet aangezien ik nog nie tbij de verloskundige loop. Ik kom in eerste instantie bij de gyneacoloog terrecht. Daarvoor krijg ik maandag in het ziekenhuis (via een andere arts waar ik bij loop) een doorverwijzing voor.

Maandag moet ik weer een B12 prik halen en geef het gelijk weer aan bij de huisarts dan maar.

@missymaaike waarom krijg jij dan geen injecties?

Ik blijf maar van het goede uitgaan nu. Bij me eerste miskraam (missed abortion naar woord) was ik 9+1 weken toen zat er geen vruchtje meerin me baarmoeder en curretage gehad. De 2e miskraam met 6 weken had ik heel veel bloedverlies. Dat nu nog niet zoveel, dus een beetje hoop blijf ik toch nog maar houden.

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    om een rede en dat is omdat mijn huisarts onzettend eigenwijs is ,
    zei zegt dat het geen verband met elkaar heeft , maar het gekke is wel dat ik nu b12 smelttableten neem en dat ik opeens in de ronde dat ik er mee begonnen ben ook gelijk zwanger ben terwijl het de vorige twee keer wel onzettend lang heeft geduurt .
    dus ik heb goede hoop hoe laag was je b12 en wist je als je b12 heel laag is je geen foluimzuur mag slikken pas weer als hij op goede hoogte is ?

12. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meis, ik moet bekennen ik weet niet hoelaag me B12 was. Ik was meer bezig met me bloedverlies dan me B12. Maar wist wel dat ik een groot risico ervoor zou hebben. Ik heb een operatie gehad en dat was 1 van de grootste risicos wat ik eraan over zou houden. Maar wel vervelend dat je huisarts zo eigenwijs is zeg. Je kan je eigen er behoorlijk klote van voelen een te laag B12. Maar van dat foliumzuur niet mogen slikken is mij niet verteld:$ Ik slik nog steeds elke ochtend de VSM puur mama vitaminetabletten met foliumzuur. Weet niet hoelang het duurt voor me B12 goed is na zo injecite volgens de huisarts werkte die snel omdat die gelijk in je bloedbaan terrecht kom.

Wel heel erg fijn dat je al een mooi kloppend hartje heb gezien trouwens.

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Let op!

Het slikken van alleen foliumzuur bij een vitamine B12 tekort (pernicieuze anemie) kan leiden tot verschijnselen van het zenuwstelsel als niet gelijktijdig vitamine B12 wordt gegeven. Daarom mag je geen foliumzuur gebruiken als er bloedarmoede bestaat die wordt veroorzaakt door een tekort aan vitamine B12, die niet of onvoldoende wordt behandeld met vitamine B12. Indien je bloedarmoede hebt, moet de huisarts de oorzaak van de bloedarmoede eerst onderzoeken.

heb het even ogezocht .... je mag nu wel foliumzuur slikken omdat je geprikt word ..... maar de comi er voor is niet hellemaal goed

Deel Deze Pagina