woensdag eerste echo en zenuwachtig

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door wanna be a mama, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Bah bah, heb er aan de ene kant zo'n zin in, maar aan de andere kant zo bang dat er geen kloppend hartje is...
    Is het echt zo dat als er iets mis gaat al je kwaaltjes ook stoppen of is dat kletspraat? Want kwaaltjes heb ik genoeg, dus dan ga ik er maar vanuit dat alles goed is. Stiekem ben ik zoooo bang.
    Daar komt ook nog bij kijken dat ik op t moment een flinke schimmel te pakken heb tussen mijn benen (sorry voor de details) en bang ben dat ze gaan zeggen dat er een inwendige echo gemaakt moet worden. Nou dan schaam ik me de ogen uit mn kop en t zal ook pijnlijk zijn. Bah wat een dilemma....
    kan iemand me misschien beetje moed inspreken? En wat gebeurt er nog meer zo'n eerste echo? Het is tevens mijn intake..

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    komt vast helemaal goed woensdag!
    ik ben zelf ook altijd zenuwachtig voor een echo en dat is ook heel normaal.
    als je 10 weken zwanger bent dan kijken ze via je buik, als ze het dan niet goed kunnen zien dan doen ze het vaginaal.
    vervelend dat je een schimmeltje hebt, heb je daar al wat voor gehaald?
    heb je een afspraak bij de gyn of bij de verloskundige?
    ik duim voor woensdag!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Bij mijn vk doen ze voor de 12 weken standaard een vaginale echo. Als je je zorgen maakt om je schimmelinfectie, misschien even bellen om te zeggen dat je woensdag de echo hebt en last hebt van een schimmelinfectie? Ik denk niet dat het iets uitmaakt verder hoor, maar kan me voorstellen dat het voor jezelf wel prettig is dat ze er van weten en er rekening mee kunnen houden (misschien dat ze dan idd eerst via de buikwand proberen ipv vaginaal).

4. ballie83

ballie83 Actief lid

20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    ik had met 8w3d de eerste echo en die konden ze al uitwendig doen.
    mijn tip is veel drinken van te voren, dat schijnt te helpen om je baarmoeder wat omhoog te krijgen en beter in beeld.
    enne, als je al je kwaaltjes nog hebt is de kans t grootst dat er niets aan de hand is en je gewoon een mooi plaatje te zien krijgt:)
    die zenuwen zijn vrij normaal trouwens. had vandaag de 2e echo met 12 weken, afgelopen dinsdag nog t hartje gehoord, maar toch nog weer zenuwachtig...
    succes!!

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Je hoeft je echt nergens voor te schamen...ze zijn echt wel wat gewend. En met 10 weken kunnen ze prima een echo aan de buitenkant maken. Heb ik ook gehad.
    Probeer je geen zorgen te maken..ookal is het allemaal heel spannend.

Deel Deze Pagina