Dagje weg, kleine broer naar opvang?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Withinshin, 23 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit met een dilemma!

We hebben een dagje weg in de planning, datum geprikt en kaartjes online gekocht. Het dagje weg is naar de Julianatoren, op een dag dat de kinderen normaal naar de crèche gaan.

Nu weet ik zeker dat de oudste het geweldig gaat vinden, maar over de jongste twijfel ik nu toch wel :) Hij is een moeilijke slaper (slaapt alleen in eigen bed en op de crèche gaat het ook best goed) en hij is vrij ongeduldig en ondernemend. Als hij een dagje mee gaat, kan hij verder weinig doen, vooral in de buggy of in de draagdoek.

Nu zouden we hem 's ochtends wel naar de crèche kunnen brengen en met de oudste weg gaan, of hem ook meenemen en zien hoe het gaat.

Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen?

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Lekker naar de creche brengen. Die kleine heeft er weinig tot niets aan en is alleen maar uit zijn ritme.
    Je bent zelf veel vrijer en kunt je energie richten op je oudste.
    Die dagjes met het hele gezin komen er nog genoeg ;)

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Helemaal mee eens!
    Lekker je jongste op een vertrouwd plekje laten, die mist er niets aan. En voor de oudste is het vast ook wel heerlijk dat je alle tijd voor hem hebt.

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Dan zou ik lekker met de oudste gaan. Alleen tijd zonder de jongste is ook wel eens heel fijn voor de oudste merken wij.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O ik ben de enige die dat dus niet zou doen..

Ik zou met het hele gezin gaan.

Zou raar voelen als ik alleen met 1 kind weg zou gaan

6. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Voorlopig zegt mijn gevoel ook: met zn allen... Maar weet natuurlijk nog niet hoe dat echt gaat met 2 kindjes.

7. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik snap dat iedereen dat anders ervaart, dus er is ook niet één manier goed of fout. Maar ik vond en vind het persoonlijk heerlijk om met één (of twee) van de kinderen iets apart te gaan doen zonder dat de anderen erbij zijn. Uiteraard niet als het om vakantie oid gaat. Maar gewoon een dagje weg: absoluut!
    (misschien scheelt het ook wel dat wij 3 kinderen in 3,5 jaar tijd kregen, de oudste en ook de tweede hebben weinig tijd "alleen" gehad).

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou de oudste echt niet op de creche laten. Voor mijn gevoel is zoiets een familiedagje uit. Ikzelf zou niet 1 van mijn kinderen dan bij de oppas kunnen laten

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Lekker naar de creche brengen. je doet niemand een plezier ermee de jongste mee te nemen en het is toch heerlijk even quality time met je oudste te hebben?

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb er nog maar eentje, maar het lijkt me echt een goed plan om alleen met de oudste te gaan. Jongste heeft er niets aan, zal zelf ook niets missen (het is niet dat hij weet dat jullie iets fantastisch leuks zonder hem doen he). En de oudste verdient toch ook wel eens een dagje een-op-een tijd?

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ik zou lekker kiezen voor opa/oma/oom/tante etc ipv de crèche.

Ik vind dat de crèche er voor is als papa en mama moeten werken en niet omdat papa en mama (met ouder kind) een dagje uit gaan.

Daarbij hoef je bij opa oma etc niet echt op de tijd te letten en bij een crèche wel

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Anderzijds: De creche is tóch al betaald neem ik aan, voor 2 kindjes...

Ik zou ook lekker met de oudste gaan. En juist omdat je kindje naar de creche is, ben je toch weer redelijk op tijd terug voor nog wat aandacht.

Lekker genieten hoor. Als straks de oudste naar school is, krijgt de jongste ook weer alle 1 op 1 tijd en ga jij onder schooltijd (of als je kind op schoolreisje is ofzo) vast ook leuke dingen doen met de jongste alleen.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit vind ik een heel gekke stelling. Een betaalde opvang vormt toch een even goede opvangplek als een onbetaalde? Waarom zou je daarin een onderscheid maken obv wat de ouders op dat moment doen?

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon met je oudste kind gaan en de jongste naar de creche.
    Niet zo moeilijk doen en denken,
    Veel plezier!!

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    lekker naar de creche brengen inderdaad. Als hij de regelmaat gewend is van thuis en de creche heeft hij toch niets aan het dagje uit. En voor de oudste misschien ook wel eens leuk om samen met jullie iets te doen,

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou de jongste ook naar de creche brengen. Voor je oudste is het waarschijnlijk veel leuker als jullie eens alle aandacht voor hem hebben en de jongste heeft er nu nog niks aan. Hij raakt waarschijnlijk alleen maar vermoeid en verveeld.

17. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen de oudste mee. Jongste wil lekker kruipen en bewegen ipv hele dag in de buggy

18. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik vind het een familie ding, zou dan niet eens in mij opkomen om hem naar de creche te brengen. Misschien omdat wij daar ook nooit gebruik van gemaakt hebben. Maar het zou voor mijn gevoel niet goed voelen. Ik zou het ook niet 'lastig' vinden om hem mee te nemen, zodat ik mijn handen vrij heb, ik merkte eigenlijk nooit als de jongste mee was als baby. Hij sliep de draagdoek en dat deed hij de hele dag. Flesje deden we in een restaurant en dan aten wij ook wat meteen.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik vind dat een crèche er is om ouders in staat te stellen om te werken en voor de rest zijn de kinderen gewoon bij de ouders. Als ouders dan besluiten een dagje uit te gaan en ze komen er later achter dat het voor 1 van de kinderen dan toch niet zo leuk is dan zou mijn keuze zijn om voor een andere oplossing te kiezen dan de crèche.

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ok. Dan verschillen we daar gewoon van mening in. Ik bekijk een crèche niet zo puur functioneel. Dochter gaat naar de onthaalmoeder en voor mij is dat een extra opvoeder en een plek waar ze geliefd is en vertrouwd mee is. Ik heb er dus geen enkele moeite mee haar naar daar te brengen als ik zelf iets anders doe. Of dat dan werken, of winkelen, of even wat me-time is, maakt voor mij niets uit.

Deel Deze Pagina