Ik heb van mijn zus te horen gekregen dat mijn kleine man erg weinig zegt - Dank (dank je wel) - Mama - papa (heeeeel soms) - honden naam 1 - honden naam 2 - ete (eten) Nu ben ik bezig met dingen benoemen, maar wat is er zo grappig aan boom, vis, poes en aap??? Kind ligt helemaal in een deuk als ik die woorden zeg...
Nou zo weinig zegt ie niet hoor! Op t cb vragen ze met 18 maanden of ze naast papa en mama nog twee andere woordjes kunnen zeggen. Dus jou ventje zegt al veel! maak je ni druk. En ja dat ie moet lachen om die woordjes betekent gewoon dat ie zijn mama heel lief en grappig vind als ze em iets probeert te laten zeggen.
Qua woordenschat loopt jouw kindje gelijk op met mijn jongste. Inmiddels is ze weer 2 maanden verder, en zijn er weer heel wat woordjes bijgekomen. Wat ik helemaal herken, is het lachen om woorden. Doet mijn zoon trouwens ook wel eens, en die is al ruim 3 jaar.... Ik kan er even niet op komen, maar er was een doodnormaal woord waar hij iedere keer helemaal de slappe lach van kreeg. Dochter wordt iedere keer helemaal blij en vrolijk als ik iets zeg wat zij aanwijst, alsof ze zegt: jaaaaa, eindelijk begrijp je me! Ik denk dat ze het als een soort spelletje interpreteren, als je zo nadrukkelijk losse woorden gebruikt. Geniet lekker van hun pret, zou ik zeggen!