Ik ben deze ronde voor het eerst begonnen met ovulatietesten. Nu had ik gisteren eindelijk (dag 30) een hele positieve ovulatietest: de teststreep was donkerder dan de controlestreep. Gisterenavond hebben we dus geklust. Maar toen ik vanochtend m'n temp opnam was die al 0.21 graden gestegen. Hebben we dan nog wel op tijd geklust, of heb ik waarschijnlijk gisteren m'n ei al gehad? Ik heb trouwens m'n tempkaartje in m'n album gezet. Eergisteren was m'n test waarschijnlijk niet positief. Ik had toen voor het eerst een dipstick gebruikt, en de onderkant van de controlestreep was dikker dan de bovenkant, maar volgens mij was het teststreepje toen iets lichter dan de controlestreep. Pffff, ik hoop echt dat we niet te laat waren, anders moet ik weer zo onwijs lang wachten tot we weer een nieuwe kans hebben
vervelend he die onduidelijke streepje, als je ei geweest is stijgt die meestal met 0.3 tot 0.5 ik zou even afwachten wat je temp morgen vroeg gedaan heeft. of die dan met 0.3 of meer gestegen is want dan heb je vandaag je ei gehad succes
Je hebt natuurlijk ook andere redenen dat je temp een keer een dag wat hoger uitvalt, dus het kan toeval zijn. Maar al zou je ei nu al geweest zijn, ben je waarschijnlijk wel op tijd geweest met klussen. Niet vergeten dat je ei ook ongeveer een dag leeft!
Gisteren had ik ook weer een positieve ovulatietest, en vanochtend was m'n temp ietsjes gedaald. Misschien dan toch vandaag m'n eisprong? Ik merk er trouwens niets van, maar dat zegt misschien niks. Is het ook mogelijk om 3 dagen achter elkaar een positieve ovulatietest te hebben? Ik moet voor vandaag nog testen, maar ben daar wel een beetje benieuwd naar.
Als je ei op die dag geweest is, was je nog op tijd, hoor. Maar je moet wel minstens 3 dagen een hogere temp hebben, voor je ovulatie echt bevestigd is.