maat GAP boxpakje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lavalamp, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ik had me er zo ontzettend op verheugd, een boxpakje van GAP met een ritsje. Het lijkt me geweldig! Donkerblauw met kleine witte vliegtuigjes, hoe leuk!
    Ik heb 'm net binnen en 't is inderdaad suuuuuuuper schattig, maar VEEL TE GROOT.
    Ik heb maat '0-3 maand' gekocht omdat 'up to 7 lbs' me wat al te prematuur klonk. Het pakje komt helemaal uit de UK, dus retourneren kost me wat teveel geld.

Heeft iemand een soortgelijke teleurstelling gehad? (Nu kan het namelijk niet als eerste kleertjes aan en ik had al genoeg in de grotere maten.)
    Of heeft iemand misschien juist een leuk boxpakje met rits en zonder capuchon gekocht voor een jongentje wat meteen al te klein was? (Dan zouden we misschien kunnen ruilen.)

2. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Euwhm voor de duidelijkheid, het is niet iets om 's nachts wakker van te liggen, maar vind het wel irritant.
    Verder kan het dus een 'waarschuwing' zijn voor anderen dat de GAP kleding nogal ruim valt. ;)

3. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hahahaha, ik heb precies hetzelfde. Behalve dan dat het bij mij een romper is en ik hem gekregen heb. Die van mij is ook veeeel te groot, vooral in de breedte, misschien komt het omdat het een Amerikaans merk is?????

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Met GAP in de grotere maatjes heb ik juist de omgekeerde ervaring! In de zomer toen dochter net een jaar was wat dingen gehaald in de States in maat 12-18 maanden, maar nog voor de zomer goed en wel voorbij was was de zomer-onesie alweer te klein, en ook een doorgegeven jeansjurkje heeft de 18 mnd bij lange na niet gehaald. Een vestje in 18-24 maanden is met ruim 19 maanden ook al niks te groot meer. En dochterlief is echt geen reusje.

Kan me voorstellen dat een up to 3 maanden voor een pasgeborene wel groot is trouwens. (gekke maatvoering). Met 3 maanden zit je toch al aan maatje 62 - ze vliegen er doorheen de eerste tijd!

5. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Ohhh wat een leuk merk! Kende het nog niet.
    Helaas vandaag al te veel kleertjes gekocht maar ga zeker ook wat bestellen!
    Hou dit topic dus nog ff in de gaten! :)

6. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    #6 MommieD, 19 feb 2014
    Laatst bewerkt: 19 feb 2014
    Hier ook eerder t omgekeerde. Bestel vaak bij gap en vind t niet super ruim vallen dus doe meestal een maatje groter, ze groeien er toch in. Ik kijk wel altijd ook naar de lengtemaat die in de size chart staat... Vind amerikaanse kleding over t algemeen in de lengte snel korter dan nl kleding vallen en de breedte vaak wel iets wijder.

Als voorbeeld. Mijn zoontje was 53 cm en 3115 gram, na 1 week paste ie t pakje met rits en capuchon al wel. Het zal bij zn buikje wel los (maar hij was dan ook erg dun voor zn lengte). Met 8 weken kon iet nog aan maar niet heel veel langer. Qua nl maten heeft ie 1 week 50, daarna 56 tot een maand ofzo en toen 62 gedragen. Mijn ervaring met onesies is dat ze wel ruim moeten zijn, anders zitten ze bij t kruis al gauw te strak.

Deel Deze Pagina