Bang om te slapen en alleen te zijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Me and, 18 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me and

Me and Actief lid

8 jun 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    Ik heb een zoontje van 2 jaar, in juni wordt hij 3.
    Het is nog best lastig moeilijke dingen hem uit te leggen omdat ik twijfel of hij het begrijpt.

Zo zijn wij in november verhuisd naar eindelijk een grotere huis. Maar in het oude huis had mijn zoontje ook al dat hij het ineens heel erg eng vond te gaan slapen. Een fase dachten we. We moesten bij hem blijven zitten tot hij sliep.
    Dit is er zo ingeslopen, en nu tot de dag van vandaag moeten we dat nog steeds. Hij is zo zooo bang als je wegloopt. Dit hebben we een aantal keren achter elkaar gedaan om dit te doorbreken, maar hij werd helemaal gek en raakte compleet in paniek.

Ik heb echt van alles geprobeerd, elke keer een stukje verder naar de deur zitten tot je op de gang zit, hem uitleggen hoe en wat, verhaaltjes voorgelezen, echt onderhand op mijn kop gestaan van gekkigheid omdat ik het echt niet meer weet.

Wie kent dit of wie heeft een gouden tip?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Moet je lang bij hem zitten voor hij in slaap valt?
    Als het tien minuten of zo is zou ik het zo laten, er komt vanzelf een moment dat hij het niet meer nodig heeft.
    Mijn dochter heeft een tijdje iets dergelijks gehad, ik hoefde dan niet te blijven zitten tot ze echt sliep maar vaak wel een tijdje tot ze rustig was, dan kon ik weglopen. Maar ik vond elke avond tien minuten naast haar bed zitten minder bewerkelijk dan proberen er iets aan te doen, na een paar maanden was het over.

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Heel gek misschien, maar heb je de babyfoon nog staan?
    Misschien helpt het om die in te zetten. Zo kun je uitleggen dat het een soort telefoon is waarmee jullie hem kunnen horen als er iets is. Of je kun je zender en ontvanger omdraaien zodat hij jullie beneden hoor rommelen en kletsen....

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Dit idd. Oudste heeft hier ook veel last van gehad. Ik nam dan mijn e-reader mee naar boven en ging rustig op de zitzak in een hoek van zijn kamer zitten lezen. Vaak was ik dan alweer een paar hoofdstukken verder en kwam ik er dan ineens achter dat hij al lang sliep.

Wat ook weleens wil helpen is als je na het naar bed brengen nog even op de bovenverdieping blijft rommelen zodat hij je kan horen. Even een wasje opvouwen ofzo.

5. Me and

Me and Actief lid

8 jun 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    Dank voor jullie reacties. Meestal is het tussen de 15 en 30 minuutjes dat hij wel slaapt. Duurt echt geen uren.
    Wij hebben een babyfoto. Staan, leg het ook uit maar geeft net geen vertrouwen, hij wil echt dat we er dicht bij zijn. :)

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik herken het ook, ik zet nog een muziekje aan, vraagt ze zelf om, soms wil ze een handje. Het muziekje duurt 20 min. Meestal ben ik weg voor het muziekje afgelopen is. Een enkele keer duurt het iets langer.

Ze weet wel dat ik wegga, ik zeg haar altijd dat als er iets is in de nacht, ze mag roepen. Dat doet ze heel soms (kijkt dan recht de babyfoon in), en dan zeg ik dat ze weer mag slapen en dat doet ze meestal ook.

Ik ben al blij dat ze goed slaapt tegenwoordig, die 10 min tot een kwartiertje blijft 1 van ons er gewoon even naast.. :)

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wij bleven rommelen boven en als hij overstuur was ging ik naar hem toe. Verder consequent en niet allerlei rituelen toevoegen.

Wat doe je voor het slapen? Misschien te druk? Te laat slapen of juist te vroeg?

Deel Deze Pagina