Ik moet even mijn verhaal hier kwijt en even mijn hart luchten. Mijn vriend heeft gescheiden ouders. Met zijn moeder kan ik heel goed. Echt een super schoonmoeder! Maar met zijn vader is een ander verhaal. Die is altijd erg bemoeizuchtig geweest. Is een dominante man die veel invloed op mijn vriend had voor onze relatie. Dit veranderde natuurlijk toen mijn vriend en ik een relatie kregen en samen gingen wonen. Er zijn de afgelopen jaren wel eens pogingen geweest dat zijn vader probeerde weer invloed op hem te krijgen door erg bemoeizuchtig te zijn over onze ideeen van ons huis etc en heb hem dan ook vriendelijk op een nette manier duidelijk gemaakt dat hij zich daar niet mee moet bemoeien. Hij denkt namelijk dat het huis een gedeelte van hem is omdat hij de auto lening van mijn vriend heeft afbetaald omdat mijn vriend anders geen hypotheek kon krijgen (dit was nog voordat we een relatie kregen) erg rare gedachtengang als je het mij vraagt want die lening heeft mijn vriend weer netjes terug betaald aan zijn vader. Maar even terugkomend op het kerstdiner van vandaag. We hadden onze hondjes meegenomen naar mijn schoonvader en zijn vrouw want dat wilde hun graag. ze hebben ook honden en zijn gek op die beesten. Hun jack russel is een erg dominant beestje die alle honden afsnauwd zonder een reden (wordt ook erg verwent door hun en mag zelfs op de tafel eten) ze snauwde onze pup van 9 maanden dus af en onze pup viel de jack russel aan dus wij ons beestje maar snel bij de kraag gepakt en snel erbij weg gedaan. Toen werd die vrouw van mijn schoonvader boos en liep met grote passen op ons af om vervolgens onze pup in de nekvel te pakken een dikke meter omhoog keihard en agressief weg te smijten!! Mijn vriend en ik schrokken van dit agressieve gedrag want onze pup werd al door ons al op zn plek gezet dus we werden erg boos. Toen begon schoonvader boos te worden en tegen mij tekeer dat ik mijn vriend tegen hem opzette en er voor zorgde dat hun relatie kapot ging en ik was te min voor mijn vriend etc pff ik dacht echt huh waar komt dit ineens vandaan en wat heb ik verkeerd gedaan? Ik ben jankend maar weggelopen want vond het zo gemeen en kwetsend. Mijn vriend heeft hem vervolgens uitgescholden en is naar me toe gegaan en nu zijn we weer terug in ons hotel.. Pff ik ben hier zo van geschrokken. Mijn vriend is erg gekwetst door zijn vader. We slapen hier nu eerst in een hotel en zien morgen wel wat we gaan doen. Ik denk dat mijn vriend morgen naar zijn vader gaat om met hem te praten maar ik ga er niet meer heen! Sorry voor het lange verhaal. Ik moest het echt even kwijt. Ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn schoonvader en zijn vrouw me nooit echt hebben gemogen want ze maakte wel eens een kwetsende opmerking waar ik bij was.
Gezellige kerst zeg pffff Ik zou het zeker niet pikken als ze zich met de opvoeding van onze hond (zeker niet fysiek) zouden bemoeien zeker aangezien je nu zwanger bent. Ik zou erg bang zijn dat ze zich zouden gaan bemoeien met de opvoeding van ons kind. Maar het blijft zijn vader en de opa van jullie kind lastig hoor dit. Hoop dat jullie er uit kunnen komen.
Ik zou het zeker niet pikken en wat goed van jouw vriend dat hij voor jou op komt. Als ik het zo lees is jouw schoonvader erg dominant en heeft hij het er moeilijk mee dat hij geen macht meer heeft over zijn zoon en geeft jou daarvan de schuld.
Vrede op aarde... kerst is zeker weer voorbij? wat een reacties zeg van je schoonvader en de stiefmoeder van je vrienden.
Jeetje, wat vervelend! Ik zou ook ontzettend verdrietig zijn, want deze reactie van schoonvader en partner zijn er niet zomaar. Goed dat vriend aan jouw kant staat en als hij morgen met hun gaat praten, hoop ik dat hij ze dat ook duidelijk maakt en zegt dat jullie hun gedrag niet accepteren. Sterkte!
Ik kwam daar nooit meer. Wie aan mijn dier(en) komt, komt aan mij. Straks doen ze hetzelfde met je kind, als die iets doet wat ze niet bevalt. En dan zo kwetsend tegen jou doen... Hoe gaat het met je pup?
Zo agressief tegen een pup doen? Wat een idioten. Daar was ik zwaar pissed om geworden en na zulke uitspraken hoefde ik ze niet meer te zien. Mits ze welgemeend hun excuses aan zouden bieden. Ik had de honden dan ook niet meer meegenomen
Och lieverd, wat ontzettend rot dat je schoonouders zich zo asociaal hebben gedragen. Ik vind het heel knap dat jij ervoor gekozen hebt om weg te lopen en dat je vriend voor jou opkwam vind ik ook fantastisch! Dat moet dus wel goed zitten tussen jullie.. Maar die mensen zou ik voorlopig niet meer hoeven te zien. Ik zou eigenlijk verwachten van hen dat zij excuses komen maken, want ik zou er eigenlijk wel klaar mee zijn. Niemand komt aan mijn beestjes!
Wat een geschift mens om zo met een pupje te gaan smijten! :x Ikzelf zou (voorlopig) geen contact meer hoeven, maar als je vriend dat nog wel wil zou ik dat niet in de weg staan. Hij moet natuurlijk wel voor jou opkomen en duidelijk maken dat hij geen kwetsende opmerkingen over jou meer wil horen! Idioten....gewoon verder van je af laten glijden, ze zijn het niet waard.
Dankjewel lieve meiden dat jullie achter me staan. Het geeft mij in ieder geval weer een beetje kracht want zat er echt even doorheen. Met onze pup gaat het nu goed maar hij was erg onder de indruk van dit hele voorval van gisteravond. Heb de hele nacht er wakker van gelegen. Ik ben blij als we vandaag weer thuis zijn want wil die twee gestoorde mensen nooit maar ook nooit meer zien! Ben er zo klaar mee.
De eerste die een hond van mij zo aanpakt heeft gelijk een stomp op zijn oog te pakken, ongeacht wie het is. IK doe dat zelf en niemand anders. Ik geef je dan ook groot gelijk. Zulke mensen... lekker links laten liggen. Komt alleen maar meer ellende van.
O wauw ik weet bijna niet wat te zeggen. Maar wat onwijs aso hoe ze hebben gedaan en wat ontzettend klote dat jij dat hebt mee moeten maken! Zelf zou ik er ook nooit meer terugkomen. Echt, echt niet! Wel fijn dat je man voor je opkwam!
Bizar ook dat je schoonvader dit voorval aanpakt om al die nare dingen over jou te zeggen. Vind alles bizar eigenlijk, hoe durven ze! Allebei! Gelukkig staat je vriend achter je, dit soort dingen kan je echt uit elkaar drijven.. Sterkte!
Hier ook zoiets, maar dan begon mijn stiefsm ook mij uit te schelden en toen ik wegliep (ik laat me dat niet gebeuren) nam mijn man het voor mij op en zijn vader zei toen niets, nam geen standpunt in. Wij zijn daar bijna 9 jr geleden weggegaan en we hebben ze nooit meer gezien. Ik heb toen een miskraam gehad en ik heb echt mijn man nog nooit zo kwaad gezien! Wij hebben altijd geboorte kaarten gestuurd en laatst nog 2 foto's van de kids met een schrijven hoe het met ze gaat, maar tot op heden niets gehoord. Erg kwalijk. Helaas heeft schoonvader geen ruggegraat. TO ik denk dat jij niets kan en moet doen, zorg ervoor dat je er bent voor je man/ vriend, want het is zijn verlies. Succes met dit alles!
Hier precies hetzelfde! hoe dan ook NIEMAND komt aan mijn hond en behandeld haar zo, denk dat ik zelf ook zou ontploffen
Jeetje wat een asociale reactie zeg van hun! En je pup zo aanpakken... ze moeten van m afblijven.. jeetje zeg. Groot gelijk dat je er niet meer wilt komen en ze niet meer wilt zien. Zou precies hetzelfde doen als jou. Is je vriend nog daar geweest?
Wat een eng verhaal. Zo helemaal uit het niets? Lekker mee breken, zou ik zeggen, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Veel sterkte!
Meid, zou ook schrikken inderdaad. Maar dan komt ook naar boven 'waar haalt dat piep mens het lef vandaan om met dr poten aan je hond te komen'? Had haar persoonlijk bij haar nekvel (lees: haren) gepakt en een hoek ingesmeten. Maargoed, ik ben ook niet zwanger, dus hoef daar ook geen rekening mee te houden. Wat betreft wat ze hebben gezegd. Helaas zijn er altijd mensen die als ze op de ene manier geen macht over je kunnen hebben/krijgen, het wel op een andere kwetsende manier proberen. Heb helaas een ex die zo is. Hopelijk komen jullie allemaal snel weer een beetje tot rust.