Goede en slechte eigenschappen

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzie83, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik ben benieuwd naar het zelf inzicht van iedereen hier.

Kun jij van jezelf zeggen wat nou echt een slechte eigenschap is?!

En zo ja, weet je dan ook de goede?

Ik zal zelf wel beginnen.

Slecht: Ik ben enorm prive in mijn leven. Maar dan ook echt met alles. Als bv mijn schoonmoeder vraagt wanneer we naar het cb moeten gaan mijn haren al overeind staan. En zo is dat eigenlijk met alles en iedereen.

Goed: Ik ben erg spontaan, een harde werker en kan me goed inleven in de situatie van iemand anders

2. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Slechte eigenschap: Ben een doemdenker. Als er ook maar iets tegen zit, kan ik daar heel erg in blijven hangen en malen.

Goede eigenschap: Ben heel open en loyaal. Maak makkelijk contact met andere mensen.

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn goede eigenschappen: ik ben altijd heel eerlijk en oprecht en zal het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om te liegen, daarnaast ben ik netjes en geordend.

Slechte eigenschappen: maak niet makkelijk contacten, ben soms erg onzeker over mezelf en ben niet altijd gemotiveerd in dingen die eigenlijk zouden moeten, zoals bijv. afvallen.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Slecht: Ik kan vreselijk doorzeuren over dingen.. vooral over iritaties binnen de familie.. En ik roddel :)

Goed: Heb je even! :D Ik ben gestructureerd.. Ik doe wat ik zeg. Ben attend ( kaartjes, cadeautjes, telefoontje etc.)

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Slecht: Ik heb de neiging mensen af te stoten zodra ze voor mijn gevoel te dichtbij komen, ik vlucht in een verkeerd eetpatroon als me iets tegenzit en ik kan nogal dwars zijn.

Goed: Ik ben hulpvaardig, beleefd, geen opgever en een harde werker.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Slecht: Ik heb vaak (te) snel mijn mening/oordeel klaar en kan soms een beetje kattig uit de hoek komen (vooral tegen mijn man, dat arme schaap, hij is altijd zo lief voor me :))

Goed: Ik ben trouw (in zowel relatie als vriendschappen), spontaan, durf mijn ongelijk toe te geven en als ik weer eens te snel mijn mening/oordeel klaar heb gehad ben ik bereid erop terug te komen en van mening/oordeel te veranderen.

7. Slecht...ik heb een zeer kort lontje
    kan slecht tegen kritiek.
    erg ongeduldig

Goed... ik leef met iedereen mee.
    als ik iemand kan helpen doe ik het.
    Ik ben eerlijk
    Een harde werker
    Een doorzetter

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Slecht: Ik ben ongeduldig! en met sommige dingen niet echt een doorzetter.

Goed: spontaan, goed georganiseerd, empathisch vermogen.

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    slechte eigenschap, kan erg nieuwsgierig zijn, vergeet vaak kaartjes te sturen voor verjaardagen, zeg niet als ik me ergens aan stoor bij collega's

Goede eigenschappen, sociaal, spontaan en loyaal! en kan goed winkelen :D

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Slecht: ik ben stront- en stronteigenwijs. Ik ben druk. Ik kan in boosheid vreselijk kwetsend zijn. Ik heb lange tenen.

Goed: ik ben meelevend. Ik ga voor je door 't vuur als ik van je hou. Ik ben creatief en goudeerlijk (soms té)

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Goede eigenschappen: ik ben lief, beleefd, meelevend uhm...

Slechte eigenschappen: ben een zeur, ben onzeker, ben verlegen, ongeduldig, doemdenker, en zo kan ik nog wel meer dingen bedenken helaas...

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Slecht: ben eigenwijs en verwend mijn ouders hadden vroeger volgens mij het motto 'beter verwend dan verwaarloosd'. Manlief heeft me het verwende gedrag al behoorlijk afgeleerd.

Goede: ik ben zorgzaam, netjes/geordend, sociaal en een vechter.

13. Goed = Ik ben trouw, spontaan, bijna altijd vrolijk, en heel zorgelijk, ik luister ook goed naar mensen, kan goed relativeren.

Slecht = Ik ben heel eigenwijs, weinig geduld en kan nogal driftig zijn als iets me niet aanstaat of ik krijg mn zin niet. (net een klein kind haha) Ben ook best verwend, al is het tegenwoordig wel minder!

Er zullen er nog wel meer zijn ;) ..

14. giraf

giraf Niet meer actief

Slecht eigenschappen:
    Ik ben ontzettend koppig en eigenwijs.
    Ik ben niet zo vergevingsgezind, ik ga voor mensen door het vuur, maar als ze me eenmaal iets geflikt hebben, dan trek ik voor diegene mijn muur omhoog en die gaat nooit meer naar beneden, ik kan dan heel erg hard en kil zijn.

Goede eigenschappen:
    Ik ben een doorzetter
    What you see, is what you get (kan ook een slechte eigenschap zijn)
    Ik ben altijd ontzettend positief ingesteld

15. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    slecht : ongeduldig , niet altijd even sociaal zonder dat ik het door heb, ben geen prater. Als ik boos wordt blijf ik dat ook lang en vergeef iemand vrijwel nooit als het te erg is

goed : neem iedereen zoals ze zijn ongeacht uiterlijk , kleding, doen en laten , geloof. Ik onthou alles ( fotografisch geheugen ), aardig zijn en een zacht hart voor dieren.

zijn nog wel wat meer dingen op te noemen maar dit valt de meeste mensen op :D

16. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

slecht: heb heel snel mijn oordeel klaar en zeg heel snel mijn mening er is soms niet voor niets het spreekwoord spreken is zilver zwijgen is goud..nu dat zwijgen af en toe maar eens toepassen en kan ook een beetje zeuren als ik iets wil:)

goed: eerlijk, behulpzaam, meelevend.

17. Dani11

Dani11 Niet meer actief

slecht: ik speculeer teveel ik maak dingen soms groter dan ze zijn en kan heel veel piekeren om van alles en nog wat, soms heb ik een heel kort lontje en ben heel eigenwijs.

goed:zorgzaam, beleefd, sociaal, hou van dieren en net als mijkeltje ga ik door het vuur voor de mensen van wie ik echt hou...

18. miffy11

miffy11 Niet meer actief

goed: eerlijk, probeer altijd het positieve in te zien (al is dat misschien niet heel erg te merken de laatste weken in mijn posts, dat komt wel weer terug na de bevalling :)), beleefd, open, loyaal

slecht: ben niet echt een doorzetter, kan vrij laks zijn (met dingen regelen, administratie ed), heb het richtingsgevoel van een stuiterbal, en zullen we van de rest maar gewoon mijn hormonen de schuld geven?

19. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Slecht: ik ben ongeduldig en maak me erg snel zorgen over dingen (pieker pieker pieker).

Goed: ik ben eerlijk en betrouwbaar en een doorzetter.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Slecht: ik ben ongeduldig en niet enorm sociaal, sluit me graag af en word ongedurig als ik te lang mensen om me heen heb. Ik ga me dan echt aan de domste dingen ergeren. Geldt gek genoeg niet voor mijn lief, die mag altijd blijven. :D

Goed: doorzetter, erg gedreven en wilskrachtig.

Deel Deze Pagina