Muziektips

Discussion in 'De lounge' started by Toetje77, Feb 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    Hallo,

Ik ben mijn muziekcollectie een beetje beu, wil wel weer eens wat nieuws, maar ben niet zo thuis in artiestennamen en weet van muziekgenres ook niet veel. Als ik een nummer op de radio hoor dat ik leuk vind probeer ik het te onthouden, maar meestal ben ik het in no time vergeten. Nu vind ik bijvoorbeeld de muziek van Amy Winehouse, Norah Jones en Caro Emerald erg leuk. Wat is dit voor genre? En hebben jullie tips voor mij, kennen jullie nog artiesten met dit soort muziek? Ik ben erg benieuwd want ik wil toch wel eens wat nieuws, maar niet in het wilde weg cd's gaan kopen ;)
    Ik zou heel blij zijn met wat tips, alvast bedankt!

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Mijn persoonlijke favorieten:
    Jason Mraz
    James Morrison
    Blof
    (heb iets met mannenstemmen, hahaha)

Vooral James Morrison past denk ik wel bij jouw smaak, aangezien die wel een beetje een zelfde klank heeft qua muziek als Norah Jones (heel in de verte, hihi)

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    jason mwaz
    zita swoon

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

als je op bol.com kijkt en amy winehouse aanklikt dan staat daarbij vaak een aantal suggesties met dezelfde muziekgenre, zo kun je je ook wat orienteren, vaak kan je ook een stukje luisteren.....

5. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    Dank jullie wel, ik heb wat suggesties op youtube ingevoerd en moet zeggen dat jullie precies doorhebben wat ik leuk vind, daar kan ik wel wat mee :D

6. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

Dec 7, 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Last.FM was ooit een hele goeie om je muzieksmaak te verbreden. Stel je begint bij Deep Purple dan moet je niet raar staan te kijken dat je na een paar omzwervingen uiteindelijk bij Kraftwerk uitkomt. Tegenwoordig moet je er voor betalen en dat ga ik dus mooi niet doen.
    Overigens is mijn vrouw ook meer van de wat rustigere stijlen, maar ze is net als mij helemaal weg van Muse. En sinds ze met aanvankelijke tegenzin met me mee is geweest naar Depeche Mode krijg ik geen andere CD meer in de speler van de auto.
    Topper voor mij van het afgelopen jaar is de Belgische band Customs.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Norah Jones is Jazzachtig...Hele goede muziek;)

Miss moet je eens googlen op billboard hot 100 daar haal ik vaak nieuwe muziek vandaan die hier nog niet is. Dat is de Amerikaanse hitlijst, en staan vaak goede nrs. Hier vind ik de muziek tegenwoordig echt knudde...:)

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    :( Volgens mij niet hoor... bedoel je die zoekoptie waarbij je een artiest intypt, en er vervolgens soortgelijke artiesten bij worden gezocht? Die is voor zover ik weet gewoon gratis...

Last.fm wilde ik dus ook als tip geven ;)

9. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

Dec 7, 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan nog maar 30 liedjes gratis luisteren en dan moet ik gaan dokken. Soortgelijke artiesten zoekt ie nog wel, maar er iets van laten horen is beperkt nu. Heeft iets te maken met de auteursrechten en het feit dat we in Nederland zitten. Via een Duitse account zou het nog wel volledig gratis zijn.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

zo herkenbaar. ik luister heel vaak naar mijn mp3 en vind het dan wel fijn als er geregeld nieuwe nummers op staan maar dan heb ik geen idee weke nummers. ik ga naar www.top40.nl daar kan je op naam en op jaar en week de top 40 lijsten kijken. Zo heb ik nu veel nummers op mijn mp3 van de tijd dat ik 16 was en voor het eerst ging stappen. heerlijk die jeugdsentiment.

11. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    Ja, Muse ben ik helemaal weg van. Ik ging ook eens met tegenzin mee naar een concert, maar was verkocht, nu ben ik steeds degene die Muse opzet :D

Norah Jones vind ik ook erg mooi. Erg tegenstrijdig met Muse he, hihi.
    Ik speel trouwens saxofoon, heb les bij een jazz docente, maar weet totaal niks van jazz, erg he ;)

Ellen, ja, ik maak me ook schuldig aan jeugdsentiment. Muziek die ik in die tijd wel luisterde, maar niet echt geweldig vond vind ik nu heerlijk om te horen, gewoon omdat het herinnerd aan leuke tijden.

Dank jullie voor de tips, heel fijn, alle tips zijn welkom, kan ik eindelijk eens wat nieuws uitproberen.

Over muziek beluisteren, ik heb een player geïnstalleerd waarmee je gratis muziek kunt luisteren. Alleen komt hij niet met alternatieven. Dizzler heet het. Het is in ieder geval handig om te luisteren of ik iets leuk vind, al doe ik dat meestal op youtube.

Share This Page