Hoi meiden Ik heb 8 wk na de bevalling van m'n twee een spiraal laten zetten. Deze bevat meer koper als de flexi t en kan dan ook langer blijven zitten Omdat ik werkelijk elke menstruatie gebukt ging onder meerdere heftige migraine aanvallen heb ik hem laten verwijderen en in overleg met de gyn gelijk de implanon laten plaatsen. Dit omdat ik dan geen of nauwelijks schommelingen zal hebben die je zonder anticonceptie of met anti conceptie waarbij je gwn ongesteld wordt wel hebt Ik hoop hiermee van m'n migraine af te komen of iig voor een groot deel M'n moeder heeft baat bij de prikpil maar moet elke drie mnd een nieuwe injectie zetten waardoor je dan wel weer een dipje in de hormoonhuishouding kan krijgen. Ik heb m nog maar sinds vrijdag en me laten vertellen dat ik drie mnd moet wennen, t een combi is ook van ontzwangeren nog wellicht en de kunstmatige hormonen ineens weer maar iemand ervaring mbt migraine? Heb me sinds t zetten nog maar 1 dag redelijk gevoeld vandaag ook weer migraine klachten en aangezien ik dat al heel de week voorafgaand aan t zetten had(was ongesteld toen en t spiraal heeft bij mij invloed op t versterken vd klachten daarbij horend) ben k t nu behoorlijk zat Heb twee kindjes en kan gwn nie zoveel ziek zien Kan wel weer m'n Meds gebruiken maar t komt toch wel weer terug vandaag of morgen vrees k.. Wat denken jullie? Verwijderen? T de tijd geven? Kan ect iets preventiefs krijgen ook om deze periode door te komen maar vind andere kant ook dubbel om iets in te nemen voor iets anders wat t veroorzaakt En geen anticonceptie heeft weer t risico op n zwangerschap en m'n eigen cyclus met ntl ook weer hormoonschommelingen waarvan ik niet weet of die minder heftig zijn als nu.. Hoop op goede ervaringen wbt afnemen mograine Maar denk dat ik er nie onder val En dat terwijl ik in m'n tweede en vnml derde semester zo geen last meer had van migraine
Wilde nog f bij vermelden dat ik al 12 jaar migraine heb met per x verschillende aanleidingen n nooit eerder zo duidelijk n frequent met hormonale oorzaak
Ik ben 28 heb vanaf me 4e migraine ook bij was de migraine heftiger geworden na t starten met de pil op gegeven moment over gestapt op implanon en dat Had een zeer gunstige invloed op mijn migraine nu Ik geen ac meer gebruik heb ik amper nog migraine
Bedankt voor j reactie T gaat hier vooralsnog goed! Benieuwd hoe t gaat als k weer menstrueer.. Benieuwd of dat überhaupt als normaal zal zijn..