Goede en snelle flessenwarmer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jonon, 25 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Dames,

Ik heb op zoek naar een goede flessenwarmer die ook nog eens snel warm wordt.
    Steeds midden in de nacht naar beneden lopen om een fles op te warmen heb ik geen zin in. Daarom dacht ik aan een flessenwarmer op de slaapkamer. Zou dat iets zijn?
    Op internet (google, internet shops en de consumentenbond) kan ik er geen wijs uit worden.

Andere tips m.b.t. nacht-flesvoeding zijn ook welkom natuurlijk. :D

2. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je flesvoeding gaat geven is warm water uit de kraan ook prima....

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Wij nemen 's avonds een thermofles met kokend water mee naar boven. Zodra zoontje voor een fles komt mengen we het met koud water en de fles is zo klaar! Water in de thermosfles is de volgende ochtend nog heet genoeg om ern fles mee te bereiden.

4. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik heb de Difrax, geweldig ding.

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

8 jaar geleden 1 gehad van Philips/avent dat ding was zooooow langzaam dat ik hem haast nooit gebruikt heb en door die ervaring er nu ook geen 1 meer aangeschaft. Ik weet niet hoe de technologie op dat gebied inmiddels vooruit is gegaan maar met mijn ervaring zou ik dat merk afraden ;)

6. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    #6 ER14, 25 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2016
    Hangt er vanaf waar je woont.
    Hier deden we dat ook. Toen overstapten op bronwater verminderde de darmkrampjes enorm. Hier zit erg veel kalk in het water.

Ik vond de flessenwarmer erg tegenvallen. Dan liever de waterkoker waarbij je de temperatuur van het water kunt instellen. Bijvoorbeeld Princess Digital Kettle Stainless Steel Deluxe - Waterkokerstore.nl

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Thermoskan met heet water, dan bij bereiden 50/50 doen met koud water, klaar! Sneller dan een flessenwarmer.

8. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in Brabant en hebben dus heel zacht water. 3,5 jr geleden werkte het prima bij mijn zoontje, geen darmkrampen. Nu is het even afwachten maar we gaan het gewoon weer proberen met warm water uit de kraan.
    Mocht het niet lukken, sowieso geen waterkoker maar iets met een thermoskan en kokend water denk ik.

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    In Friesland had ik er ook geen last van. Deze regio staat er echt om bekend. Thermosfles werkte hier ook erg goed idd.

10. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik ga de eerste maanden, tot ik weer moet werken, borstvoeding geven. Maar daarna flesvoeding. Wij hebben bij de eerste ook steeds gewoon lauw water uit de kraan gebruikt. Ging altijd prima maar ik heb op diverse sites gelezen dat dat eigenlijk niet aan te raden is omdat je dan geen gekookt water gebruikt. Vandaar dat ik dacht aan een flessenwarmer, maar ja..die kookt de fv ook niet.

Misschien is een thermosfles dan wel handig. Dank voor de tips!

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou ook gaan boor een thermosfles

Die flessenwarmers zijn me toch een ellende... Duurt als snel 2/3 minuten..

Met een thermosfles ben je binnen een. Minuut klaar

12. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Water hoef je niet meer te koken, staat nog wel op de flesvoedings verpakkingen maar is echt niet meer nodig.
    Ik heb goede ervaringen met die van difrax die je op de onderkant schroeft, maja dan moet je wel difrax flessen gebruiken.

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zou dan eerst afwachten of je kleintje nog wel nachtvoeding nodig hebt voor je er nu geld aan uit geeft..
    je kan dan altijd nog een warmer oid kopen..

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gekookt hoeft ook niet, maar warm leiding water wordt afgeraden bij bepaalde boilers en oude leidingen ivm legionella en metalen. Bij koud kraanwater heb je dat risico niet. In ons nieuwbouw huis mochten we wel heet kraanwater gebruiken omdat het 'on the spot' wordt verwarmd, en dus niet ergens 'stilstaat'. Maar vond zelf koken en heet + koud mengen prettiger.

15. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Dank voor je reactie. Het verschil tussen 'oude' leidingen en 'nieuwe' leidingen wist ik niet. Wij wonen ook in een nieuwbouw (4 jaar oud). Dus het kan geen kwaad om leidingwater te gebruiken? Fijn om te weten!

16. Liefste baby

Liefste baby Actief lid

3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ik warmde het water gewoon op in de magnetron, binnen een paar seconden klaar!

17. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hier heb ik de Philips Avent flessenwarmer, maar ik zal eerlijk bekennen we hebben dat ding maar een paar keer in het begin gebruikt. Tevreden mee, daar niet van. Maar niet echt nodig gehad. Nu doen we 50/50. Kokend water mengen met koud en dat gaat perfect. Voor buiten neem ik inderdaad een thermofles mee ideaal!

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Gebruik ook de magnetron, is binnen 1 minuut klaar. Heb de poeder al op maat in de toren zitten. Maar zie dat je een oplossing voor boven zoekt. Mischien een klein magnetronnetje voor boven. Flessenwarmers is echt zonde van je geld.

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb er 1 van prenatal eigen merk gehad maar dat vond ik helemaal niks. Ik mocht er toen ook 1 van beaba testen en die vond ik echt heel fijn. Was snel warm. Ik weet niet meer precies welke het is (is al een hele poos geleden)

Deel Deze Pagina