hier juist meer baat bij ruval van bloem, met dus valeriaan en st janskruid. ( ik ben overigens wel gesteriliseerd dus geen pil e.d. ) Dit werkt bij mij beter als anti depressivia, daar reageer ik nl. heel heftig op en dit is net genoeg om de kantjes eraf te halen als het nodig is. Gebruik het dus ook niet meer dagelijks en heb geen last van ontwennen, maar mijn lijf is aardig wat medicatie gewend, dus representatief zal ik niet zijn. magnesium en vit. d3 is sowieso een goed idee, veel mensen hebben daar tekort van.
Hier ook al veel geprobeerd: sedinal druppels, sedatif PC (tabletjes) > matige werking, haalt mij niet uit een echte paniekaanval, meer iets wat ik kan nemen vóór er iets spannends gaat gebeuren. Als ik echt een aanval heb, helpen bij mij alleen de zware middelen, zoals temesta, maar ja, dat is zo verslavend. Sinds ik weer magnesium bij neem (metarelax) gaat het wel wat beter, verder probeer ik mijn vit d aan te vullen omdat ik een vrij donkere huid heb, ik ben nog wel op zoek naar de beste vorm van vit d. Een tip die ik ergens gelezen heb: neem twee mooie plaatjes, bijv. natuurlandschappen, en hou ze voor je en kijk afwisselend naar de plaat links en rechts zonder je hoofd te bewegen, alleen je ogen. Je krijgt dan een soort werking die je ook bij EMDR hebt, er worden verbindingen gelegd tussen beide hersenhelften en als je dan tegelijkertijd naar iets ontspannends kijkt, zou dat moeten helpen. Ik lees even mee.
Nou ik heb dat nog nooit geweten van die valeriaan. Lekker dan, ik slik het al ruim een jaar dagelijks. Maar het helpt wel haha. Mindfullness (vgz-app) is een echte aanrader. En ik drink dagelijks 1 a 2 koppen kamillethee
Magnesium het liefst in spray vorm. Een olie wordt beter opgenomen door de huid dan als supplement. Bijvoorbeeld van zechsal. Bovendien bevatten supplementen vaak veel toevoegingen itt een pure spray. Je kan ook vlokken nemen en gebruiken als voetbad, dan wordt het ook hoed opgenomen. Vitamine D inderdaad ook heel belangrijk. Je kan altijd je waarde laten testen. Let erop dat deze minimaal 80 moet zijn en niet zoals veel artsen beweren 50. Vraag dus altijd een uitdraai van de waarden. Sint janskruid heeft inderdaad veel contra indicaties. Kwestie van opzoeken. SJ kruid heeft dezelfde werking als een anti depressivia.
Vitamine D pure in olijfolie. Vitamine D3 | 4000 IU | 300 dagen | alleen olijfolie als toevoeging Koop je weleens bij Iherb. Daar is het een stuk goedkoper.