Wie doet hier aan yoga en heeft hier veel baat bij? En wie had er voorheen hyperventilatieklachten en door yoga niet meer...
Ik heb voordat ik yoga ging doen al eens ademhalingstherapie gehad, maar het is me opgevallen dat het veel op elkaar lijkt Veel van de dingen die ik op de therapie had geleerd, kwam ik bij yoga weer tegen. Zou het dus zeker proberen! Ik vond yoga altijd heerlijk! Kwam super-ontspannen weer thuis en merkte week na week dat mijn lijf soepeler werd! Helaas nu verhuisd en hier in de buurt nog geen fijne yoga-les kunnen vinden Ik blijf zoeken, want vind het zeker een aanrader. EDIT oh ja, en baat is inderdaad met een T
Ik kreeg er wel meer energie van, ja, maar dat had vooral te maken met dat ik leerde mijn hoofd echt leeg te maken en ECHT te ontspannen. Ik kwam er toen pas achter dat ik voorheen eigenlijk nooit echt ontspande - er bleven altijd spieren gespannen. Pas toen ik voor het eerst een ontspanningsoefening deed waarbij ze lichaamsdeel voor lichaamsdeel opdracht gaf te ontspannen, merkte ik hoe dat voelde. Die les ben ik nooit vergeten en pas ik ook geregeld toe als ik in bed lig en de slaap niet kan vatten.
Wat toevallig!! Ik ben ook op zoek naar een goede Yogaschool en heb last van hyperventilatie. Ik ben trouwens wel in therapie geweest voor mijn hyperventilatie en heb hier veel baat bij gehad. Maar nu wil ik gewoon echt aan mezelf werken en yoga is heel gezond. Hoop dat we iets kunnen vinden.
ik heb zwangerschapsyoga gedaan, vond het niet heel erg leuk om te doen maar het ontspande me wel en heeft me mede door de ademhaling goed door de bevallig heen geholpen. maar het is dus zeker een aanrader om te ontspannen.
Ik doe iedere week trouw aan yoga Ik doe aan Hatha Yoga, dat is gebaseerd op ademhaling. Ik merk aan mezelf dat ik er erg relaxt van word, m'n hoofd even lekker leeg kan krijgen en dat m'n lijf er soepeler van wordt (daar merk ik iedere week wel verschil in!). Tijdens de eindmeditatie ben ik meestal zo relax dat ik gewoon in slaap dommel haha.
Sinds kort zit ik ook op yoga. Het helpt me zeker om te ontspannen. Ook de oefeningen helpen om rustiger te worden en dus ook de ademhaling rustiger te krijgen. Wel vind ik dat een uurtje per week te kort is om er echt baat bij te hebben. Dus vaker oefenen helpt nog beter.
Hoi, Heb zelf 1 proefles yoga gedaan en vond het heerlijk!!! Ontspannen is niet mijn sterkste kant en ik kwam helemaal relaxt thuis! Vanavond 1e keer zwangerschapsyoga, hoop op hetzelfde effect! In het elysium (sauna) heb je ook een meditatiesessie, dat is ook echt heerlijk. groetjes
Ik heb voorheen ook yoga gedaan en de cursus zwangerschapsyoga is net klaar. De zwangerschapsyoga vond ik tegenvallen tov mijn verwachtingen. Het was meer een zwangerschaps cursus als dat het woord yoga tot zn recht kwam. Wel heerlijk ontspannen en een paar fijne oefeningen voor je rug/bekken. Maar echte yoga vind ik heerlijk, je ontspant ervan, afhankelijk van welke soort yoga komen er ook wel wat zweetdruppeltjes en spierpijn bij kijken. Zo heb ik weleens Ashtanga Yoga gedaan ( Power yoga, in een erg warme ruimte en vrij heftige oefeningen daardoor ) maar je hebt ook heel fijne "gewone" beginners yoga etc... Ik heb heel veel zin om na mn zwangerschap/kraam periode weer lekker opzoek te gaan naar een yoga cursus.
hm denk dat ik er ook maar eens aan moet beginnen. Ik heb zelf last van hypochondrie en chronisch hyperventilatie. Mijn ademhaling is dus eigenlijk nooit ontspannen. Misschien dat dit mij eens kan helpen aan een rustige ademhaling en ontspannen zijn! Ik neem teveel mee naar bed ik kan niet ontspannen (wat is dat) en moeilijk in slaap vallen omdat ik alleen maar pieker over vanalles. Dit zou me misschien dus kunnen helpen!
he wat interessant, dat er meer mensen zijn met dit probleem; mijn man had hyperventilatie, is hier ook voor naar ademhalingstherapie geweest. Hij doet nu power yoga, hij heeft er heel veel baat bij. Zwangerschapsyoga vond ik ook tegenvallen, dat was meer een theekransje met een vaag yoga-sausje
Ja, ik doe ook aan Yoga. 2x in de week, wel poweryoga. Heb er zelf heel veel baat bij, zeker qua ademhaling en ik word er rustiger van. Ben inmiddels ook een heel stuk leniger.