Staan jullie ingeschreven bij de woningbouw?

Discussie in 'De lounge' gestart door In your eyes, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Staan jullie ingeschreven bij de woningbouw?

1. Ja, en ik ben op zoek naar een woning

2. Ja, voor noodgevallen

3. Nee

4. Anders, licht toe in reactie

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Zoals de titel al zegt, staan jullie ingeschreven?

Een kennis van mij wil gaan scheiden, en ondanks dat de relatie al langer niet goed ging is ze pas nadat het hoge woord eruit was gaan inschrijven, met gevolg dat het nog erg lang gaat duren eer ze een woning heeft. Ook hier zie ik dat vaak in topics, hoeveel mensen er zijn die recht denken te hebben op urgentie terwijl ze dat niet hebben.

Ik sta zelf al jaren ingeschreven. Ik woon hier prima, ik heb een geweldige relatie en niet de intentie om voorlopig te gaan verhuizen. Voor mij is het een stukje verzekering, je weet nooit hoe het loopt. Wanneer bijvoorbeeld mijn buren zouden gaan verhuizen en ik krijg er buren voor terug die veel overlast veroorzaken of ik door andere onvoorziene omstandigheden hier niet kan blijven kan ik weg wanneer ik dat wil.
    Een inboedelverzekering is bijvoorbeeld ook voor onvoorziene omstandigheden, je gaat er niet vanuit dat je deze daadwerkelijk nodig zal hebben, waarom dan niet dat 10tje per jaar jezelf verzekeren van een dak boven je hoofd in geval van nood?

Dat is mijn mening, ben benieuwd hoe het met jullie zit, en waarom je er wel of niet voor hebt gekozen!

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    We wonen nu in de woningbouw, maar die inschrijving vervalt dan geloof ik... dus nee, ik denk het niet.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb me 20 jaar geleden ingeschreven voor het geval dat en me nooit meer uitgeschreven. Ben niet van plan om daar gebruik van te maken maar zeg nooit nooit.

4. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Nee, nooit gedaan. Als wij uit elkaar zouden gaan zou ik ook particuliere huur kunnen betalen of kunnen kopen. Ik heb voordat ik samen ging wonen ook op mijzelf gewoond in een koophuis. Daarnaast hebben wij een aantal appartementen/huizen in de familie voor verhuur dus hier zou ik naar toe kunnen gaan. Uiteraard weet ik dat ik ook arbeidsongeschikt kan raken waardoor dit niet mogelijk zou zijn. Maar dat vind ik dan weer een iets te verre wat als gedachte. Dat zie ik dan wel weer.

Mijn man staat nog wel ingeschreven bij de woningbouw in zijn oude woonplaats. Dat heeft hij gedaan toen hij 18 was en heeft dat zo gelaten. Ik weet alleen niet of dit misschien vervalt?

5. In your eyes

Hier is het zo dat je ieder jaar moet betalen (automatische incasso) en zo niet vervalt deze.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij staan wel ingeschreven, al jaren. Gewoon voor het geval dat.... Tegenwoordig duurt het zo lang voordat je een huurwoning krijgt. En urgentie wordt bijna niet gegeven. Als wij beiden ons salaris verliezen, kunnen we zonder vrezen ons huis in de verkoop zetten. Vind het een fijn idee.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wij staan al 10 jaar samen ingeschreven inderdaad. Ik vraag me wel af of, wanneer wij zouden gaan scheiden, ook één van ons er gebruik van kan maken. Weet iemand dit toevallig?

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja. Sinds dat gezeik met m'n man. Ik sta alleen in geschreven. Heb ik 'm ook gezegd.
    En er is hier geen lange wachtlijst iets dergelijks.

9. In your eyes

Ik ben geen expert hoor, maar als het goed is heb je een hoofdaanvrager en een medeaanvrager, en de hoofd aanvrager kan de ander laten verwijderen van de inschrijving en alleen iets huren.

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij hebben op mijn inschrijving de woning gekregen die wij nu hebben. We zijn nu bezig met het kopen van een huis samen maar staan nog wel ingeschreven (ieder afzonderlijk)

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dit klopt, mijn man is hoofdinschrijver, en ik mede-aanvrager. Dit had hij eerst met zijn ex, toen ze uit elkaar gingen kon zij gaan huren op de punten. Hij heeft zijn punten toen wel behouden.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Nee, ik heb een koophuis met lagere lasten dan dat ik zou huren. En partner verdient genoeg om zelf een ander huis te kopen.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Nee en eigenlijk enorm stom van ons. 3 jaar geleden ons huidige huis met veel geluk gekregen, wachttijd is hier 7 jaar gemiddeld en wij stonden 5 jaar ingeschreven. Eigenlijk hadden wij ons gelijk weer moeten inschrijven,het kost maar 12 euro per jaar.

14. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.814
    691
    113
    Vrouw
    Wij huren een woningbouw woning momenteel. Dit huis 1 jaar geleden gekregen dus werden toen uitgeschreven en paar maanden later meteen weer ingeschreven voor noodgevallen. Het is altijd een fijn gevoel.

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Yep, we staan beide bij drie verschillende woningbouws ingeschreven al 4 jaar ofzo. Twee in onze eigen regio en 1 in Gelderland, daar kom ik vandaan.

Elk jaar verleng ik onze inschrijving weer. Je weet het maar nooit.

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee. Ik zou dat ook een rare gedachte vinden. Alsof je je relatie niet vertrouwd. Als wij ooit uit elkaar zouden gaan blijf ik waarschijnlijk ook niet in deze woonplaats wonen en om me nu ergens anders in te schrijven voor het geval dat vind ik echt raar. Daarnaast houden we aan de verkoop van ons huis waarschijnlijk flink wat over (overwaarde) dus zal ik ook particulier wel iets kunnen huren mocht het nodig zijn. Maar daar gaan we maar even niet vanuit.

17. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ja, wij staan ingeschreven. Huren nu particulier (onder de huurtoeslaggrens) en willen uiteindelijk via de woningbouw een huis huren. Mijn man is hoofdaanvrager en ik medeaanvrager. Sta zelf nog ingeschreven bij de woningbouw in de omgeving waar ik vandaan kom en mijn familie woont.

Edit: die inschrijving is niet omdat ik twijfel aan ons huwelijk of iets, maar ml zou kunnen overlijden, er zou iets kunnen gebeuren in mijn familie waarom ik persé terug zou willen verhuizen, noem maar op.

18. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Nee we hebben beiden een prima loon en mocht het nodig zijn dan zijn we allebei in staat om een huis te kopen of particulier te huren. Ik zie er daarom de noodzaak niet van in.

19. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja wij staan beiden ingeschreven. We zijn pas verhuist naar een huurwoning (niet via woningbouw) en zijn absoluut niet van plan om hier op korte termijn weg te gaan. Maar je weet nooit hoe het leven loopt, en ik vind het een fijne gedachte om de inschrijving achter de hand te hebben.

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    De inschrijving in mijn geboortestad heb ik nu niet meer verlengd, maar jaren wel gedaan. De kindjes gaan hier nu naar school, ik heb mijn werk en ook vrienden nu hier. Dus mocht mijn man bijvoorbeeld wat overkomen, zal ik daar toch niet meer naar terug verhuizen.

Deel Deze Pagina